/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
EDPM gummi - til Jan Winther
Fra : 1249
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 05-09-02 11:07

Hej Jan

Du svarede på mit spørgemål om EPDM gummi.
Jeg har forsøgt at finde syrefri vaseline på silokone eller glykolbasis - det er tilsyneladende umuligt at opdrive, kan du hjælpe med dette - hvilken slags forretning skal jeg henvende mig til ? Kan jeg selv blande dette og hvis i hvilket
blandingsforhold ?
Hilsen
Niels

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-09-02 12:13

I spm. http://www.kandu.dk/dk/spg/5643 accepterede du mit svar om at bruge SONAX Kunststof & GummiPleje. Nu er jeg selvfølgelig interesseret i at vide hvorfor du nu vil bruge vaseline istedet. Er det fordi du ikke kan finde en forhandler? http://www.sonax.dk/undersider/forhandlernet.asp
Venlig hilsen
summer

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-02 11:59

Desværre, men jeg kunne måske tro at en cykelsmed kunne forhandle syrefri
vaseline på den ene eller anden basis.

mvh
Jan

"1249" <1249.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Z0Fd9.54043$ww6.3928622@news010.worldonline.dk...
> Hej Jan
>
> Du svarede på mit spørgemål om EPDM gummi.
> Jeg har forsøgt at finde syrefri vaseline på silokone eller glykolbasis
> - det er tilsyneladende umuligt at opdrive, kan du hjælpe med dette -
> hvilken slags forretning skal jeg henvende mig til ? Kan jeg selv blande
> dette og hvis i hvilket
> blandingsforhold ?
> Hilsen
> Niels
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 05-09-02 17:27

Hej summer
jeg havde vist ventet en reaktion fra dig, dit svar er godt nok, dine talrige svar plejer at være saglige og relevante, men se på datoerne, dit svar den 14-8 og svaret fra Jan fra den 21-8 alene her er en forskel. Jeg havde forsøgt hos den nærmeste forhandler-lidt langt væk fra min adr. men han havde ikke det du nævnte på lager.
Svaret fra Jan var interessant og derfor talte jeg med et familiemedlem med udd. som ingeniør og med megen kendskab til byggeri hvor materialet bruges - han mente at rådet var OK - derfor summer.
Man siger godt nok at EPDM gummi næsten er holdbart til evig tid, men i mit hoved er intet menneskeskabt på denne jord helt utilgængeligt og derfor begyndte jeg at undersøge sagen - Fabrikken som har fremstillet skydedøren kan ikke hjælpe, da de også tror på uforgængeligheden.

Til Jan : En cykelsmed er det eneste sted jeg ikke har været, jeg prøver.

hilsen til jer begge.
Niels

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 05-09-02 17:29

Fejl : Utilgængeligt rettes til uforgængeligt.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-09-02 19:35

1249, det er da helt ok. Jeg var bare nysgerrig, da produktet jeg anbefalede simpelthen er det bedste til EDPM og langt mere holdbart end vaseline. Hvis vi snakker om alternativer til SONAX Kunststof & GummiPleje, så vil Vinylpleje med sort farve give et bedre resultat end vaseline.
Hvis du vil fortælle ca. hvor du bor, kan jeg måske fixe det med SONAX Kunststof & GummiPleje.
Venlig hilsen
summer

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 05-09-02 23:00

Tak for svaret Jan Winther.

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 05-09-02 23:03

Jan. pointerne er dine fordi du ville have ulejlighed med at svare.

mvh
Niels

Til summer
Hvis du kan "nøjes" med Vestjylland er det meget fint.
mvh
Niels