/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Uretfærdig Lodtrækning!!!!!!
Fra : BjarneD
Vist : 939 gange
500 point
Dato : 01-03-05 12:56

Nu har der på det seneste været nogle lodtrækninger hvor brugere har vundet på et enkelt besvaret spørgsmål og ellers har man en eller anden uskreven regel om, at man ikke kan vinde to gange inden for et antal måneder og første gang jeg ikke bliver sat til 0 bliver jeg udtrukket - IGEN!

Det er ikke noget godt system og vil vel give anledning til surhed og misundelse.
Jeg syntes, at Kandu administrationen skal overveje den måde man trækker lod og gerne lave en længere "karantæne" for at kunne vinde igen.

Jeg er skam glad for, at vinde, men havde nu hellere set, at lodtrækningen er mere retfærdig og mere statistisk sandsynlig.
Hvad mener I?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-03-05 12:59

Vær nu glad, og tak imod gevinsten.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-03-05 13:01

Det kan jo også betyde at det vitterlig er tilfældigt. Der er også nogen der vinder flere store gevinster i Lotto, og så er der os andre

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 01-03-05 13:03

Vil starte med et kæmpe tillykke - det er vel altid rart at vinde

Meen jeg synes nu også det havde været sjovere, hvis jeg havde vundet.

Aj alvorligt - så er reglerne faktisk ikke helt lette at forstå for en nybegynder. Jeg plejer ellers at betragte mig selv som alment intelligent - men her er jeg altså på bar bund. Hvad er det der med at følge med i 5 trækninger? Jeg sad troeligt fra kl. 11:57 og kiggede på mine tal under "lodtrækning" - intet spændende skete og pludselig er der udtrukket en vinder (som desværre ikke var mig)

Måske jeg lærer det en dag - ihvertfald kæmpe tillykke herfra!

/sprit

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 13:03

Når jeg ville være forarget over, at en anden vandt på samme måde så kan jeg vel også være forarget over, at jeg selv vinder.
Det er ikke en god måde hvis man gerne vil opildne nogen til, at deltage seriøst og aktivt. Dem der vandt med få point point var måske bedre, men for lidt og for meget.

Accepteret svar
Fra : memuel

Modtaget 510 point
Dato : 01-03-05 13:06

Altså BjarneD, Nu har du jo vundet så glæd dig over det..

Det vierker alligevel ikke som om at Kandu lytter til alle de gode råd vi kommer med.. Der er bare stillet et gratis forum tik rådighed..

Så kan du jo altid give mig de 500 point's, så kan det være at jeg forøger mine chancer for at vinde i næste måned... Og hvis jeg så gør det så vil jeg i bedste "gammy stil" dedikere mine tak til dig..

Memuel

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-03-05 13:09

???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 13:11

memuel, du ligger klart i en førerposition til de 500 point og måske skulle jeg sælge lidt ud af mine 4700 ledige point for at gøre godt, men det hjælper vist nok slet ikke med point.
Jeg må vist hellere holde øje med lillemor for med det held her kan det da vist kun være galt på kærlighedsområdet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-03-05 13:12

nu er det jo den første i måneden

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 01-03-05 13:31

BjarneD - Ti hi ja - det der med held og kærlighed - er noget mystisk noget

Jeg vil da gerne sikre dit forhold til lillemor ved at overtage nogle af dine kommende vinderpoint (går den så går den - ikke sandt)?

/sprit

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-03-05 13:33

BjarneD> Der er lige kommet et spørgsmål til Sims 2. Er det ikke dig der er ekspert
Og forøvrigt bør jeg have de 500 point, det var jo MIG der skulle have vundet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 13:38

Sims er det ikke et simulatorspil hvor man kan lave en virtuel verden for nogle virtuelle mennesker?
Kandu er skam rigeligt virtuelt for mig, men præmien kan jo foræres væk.

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 01-03-05 13:41

Sims er vist rimeligt populært blandt unge mennesker - men det kan man jo ikke forstå/vide før man har prøvet det (og hvad ved jeg om det) *GG*

/sprit

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 13:50

sprit73, jeg er diskvalificeret på grund af alder for selv om jeg ikke er gammel så er jeg heller ikke ung.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-03-05 13:53

BjarneD> Hvad kalder man det så - middelalderen? Derefter kommer pensionsalderen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-03-05 13:58

Vær nu lidt glad i stedet for forarget. Det er jo som du selv siger, blot et Sims spil - og altså IKKE en million du har vundet!

Desuden er kvinderne i spillet meget lettere at styre end kvinderne IRL

Og tillykke

Kommentar
Fra : reneac

Dato : 01-03-05 14:00

jeg syntes også deres system er mærkeligt, og tænks sig hvis man tæller % chancerne sammen giver det langt over 100, dette er for mig også meget mærkeligt

mvh rene

Kommentar
Fra : reneac

Dato : 01-03-05 14:00

jeg syntes også deres system er mærkeligt, og tænks sig hvis man tæller % chancerne sammen giver det langt over 100, dette er for mig også meget mærkeligt

mvh rene

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 14:05

Kvinder er skam lette at styre for de voksne af dem klarer det selv. Det er værre med de forvoksede tøser, der tror at netop de besidder verdens visdom.

Jeg er nu ikke særlig bedrøvet, men du måtte gerne have vundet spillet Creamygirl og du ville sikkert få mere fornøjelse af det, og jeg er skam glad for min DVD afspiller, som er rigelig "belønning" for mig for jeg havde ingen i forvejen.

Er det nu ikke lidt sjovere når vinderen udtrykker det som mange tænker, og så er der jo ikke noget forkert i at være lidt misundelig for uanset hvilken form for junk der bliver udloddet så er der utroligt mange der gerne vil vinde.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-03-05 14:07

Hej BjarneD
Først et stort tillykke ! Måske "lykkens guidinde" har læst dine kommentarer i den forløbne måned. Du holder altid til emnet, og dit sprog og omgangstone er altid i top. Hvis der kommer en profil med "Gentleman" .. så har jeg gennemskuet, at det må være din dobbeltprofil. Sorry, det kunne du naturligvis ejheller finde på.

Med hensyn til kærlighedsområdet .. så husk at det allerede er onsdag imorgen.

/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 14:12

Hej PG.
Jeg er ikke sikker på, at alle er enige med dig.

Onsdag, hmm. Gad vide?

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 01-03-05 14:13

SIMS er et underholdende spil.... Mine døtre bruger en del tid på spillet, så bare igang BjarneD....
Min søn glæder sig til at blive gammel nok til at spille.. pt bruger han tid på Sid Meier's Pirates

Det kunne være en ide til næste måneds præmie.. Et spil der har fået en renæsance..

Memuel
... Jeg er slet misundelig

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-03-05 14:18

Jeg synes ikke det gør så meget om det er en der er her og meget og giver mange gode svar eller en der kun har givet et enkelt godt svar, det er ikke godt at det går hen og bliver en konkurrence om hvem der fået flest point den måned, det har jo også givet nogle uærlige anledning til at snyde og give sig selv point ved hjælp af dobbeltprofiler eller ved kammarateri.
Det kommer ikke an på, synes jeg om man har været meget, men om man har været her på en god måde.
Det kan jo være at der sidder en pensioneret overlære, der er logget på 7 timer hver dag og en professer ved-hvad-som-helst, der kun kan være her en gang imellem, men det gør ham jo ikke dårligere.
Der hvor jeg ville have det dårligt med en vinder, er ikke hvis det er en der lige har vundet for et par gange siden og vinder igen eller en der har været her lidt, men hvis det er en jeg ikke kan døje fordi vedkommende altid er tarvelig overfor andre.
Uanset, hvad jeg synes, er det en lodtrækning, hvor alle har lige små chancer, så TILLYKKE Bjarne D. Obermann, med at du vandt (igen) du er jo også en gammel kandurotte, - jeg kan da godt forstå lidt, at du synes, det skal være den, der har gjort mest for det , der har fortjent at vinde, men jeg synes altså mest, at det er ikke konkurrence der skal styre, men hvordan der "spilles", der vigtigt.
Kandu har valgt "tilfældig lodtrækning", det har de vel fordi de synes det er den måde der er den bedste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 14:29

mulberry, jeg syntes ikke, at det skal være den/dem der har gjort mest for det fordi den vurdering vil være subjektiv, men jeg syntes, at det skal være de der er aktive så det ikke bliver som det har været et par gange, at det er nogen der stort set ikke har deltaget der vinder, og det er da heller ikke heldigt, at jeg vinder allerede igen selv om jeg har været meget aktiv.
http://www.kandu.dk/dk/allwinners.asp
Jeg kunne godt unde, at en der endnu ikke har vundet skulle have chancen og derfor burde (efter min mening), der ikke være nogen på den 12 måneders liste der optrådte mere end een gang, som jeg gør.
Dit tillykke smuldrer lidt, mulberry, når du sådan giver mig et navn der leder lidt hen i retning af overmand (menneske). man behøver jo ikke at føle sig som sådan bare fordi man ikke vil lade sin mening knægte af en sur madamme

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-03-05 14:37

A hva for en fisk?!
Det er muligt at jeg har lavet stavefejl, med D. Obermann var nu ment som en hentydning til at du er glad for hunderacen Dobermann, ligesom i Anders And, FOR EKSEMPEL at de kalder en mand F. Linksen, eller en svindler S. Kummelsen.
Jeg tør slet ikke "snakke" med dig, tænk hvilke .... jeg kunne blive beskyldt for. F
Hilsen
Langt F. Arvel

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-03-05 14:42

fjerner straks fluebenet, det sgu for væmmeligt det her
jeg havde det lige så godt og jeg mente sgu mit tillykke, at du spørger om hvad andre synes og så ikke kan tåle at høre det og fordrejer den bedste mening synes jeg ikke jeg gider være med til.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 14:47

mulberry>> Der kan du se hvad underforståethed kan udrette. Doberman er med et n og det er for øvrigt en dejlig fredelig hund, selv om det er en glimrende vagthund og min forkærlighed for hunden går mest på dens udseende, den er da elegant, og så siger det vist ikke ret meget om mig der også har 4 katte som jeg er meget glad for.
Lad nu være med, at blive fornærmet over dine egne underfundigheder for der er såmænd rigtigt mange ting vi er enige om hvis jeg skal tro på det du ellers skriver.
Be happy!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 14:49

Mulberry, hvorfor laver du altid det stunt? Jeg brugte da blinke smileyen for, at vise at jeg tog det som en spøg.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 01-03-05 14:52

Så sner det........

Kan det ikke køle af????

memuel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-05 14:58

kort og godt - tillykke igen til dig BjarneD - og blæs på resten - det er jo egentlig lidt ligemeget hvem der vinder bare det er en aktiv kandu´er ;-

Godkendelse af svar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 14:59

Tak for svaret memuel.
Jeg lukker nu så det ikke kører af sporet og selvfølgelig skal du have de point for din pragtfulde formulering.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 15:00

Tak Mirit, men derfor kan man da godt øvle lidt over det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-05 15:03

det er jo lige akkurat det der gør kandu til noget for sig selv - plads til at øvle og plads til at juble osv osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-05 15:04

ØVLE ????????? nyt ord for mig - det bliver lige sat ind i hukommelsen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 15:06

ævle+bøvle=øvle

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 01-03-05 15:08

Jeg Takker....

Og vinder jeg næste måned.. Får du en overvældende del af æren

til os begge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 15:12

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-05 15:14

BjarneD - behøvede ikke ligefrem nogen oversættelse

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 01-03-05 15:18

Tillykke Bjarne D! (Jeg kommer lige som et ekko til alle de andre, men hey! Gode ting kan ikke siges for tit!)

Jeg fatter heller ikke pointsystemet, men jeg er også meget begynder! Men hvis nogen skulle have lyst til at give mig en masse point, så er det ikke sådan at jeg ville blive sur!

Ang. Sims; jeg er rimeligt skarp i det (er jo ung, som I siger), så hvis der nogen der har nogle spørgsmål, så kom bare an!!

Men ja, tillykke igen Bjarne D - selvom du synes det er uretfærdigt at du vinder igen, så vil jeg sige, at med de mange svar du giver, deres præcision og venlighed gør, at det ikke er heeeelt uretfærdigt, at du får lidt præmier her og der.. Jeg mener, vi sidder jo ikke herinde alligevel bare for at vinde præmier, men for at hjælpe hinanden og få lidt virtuel kontakt? Præmierne er jo "bare" en sidegevinst og lidt lokkemad?

Hils Lillemor! Nu har hun jo vundet dig OG en del i din præmie!

Marie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 15:22

Mange, mange tak Marie!
Selvfølgelig drejer det sig om, at hjælpe og det er jo det der er sjovt.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-03-05 18:58

Hej Bjarne.D jeg faldt lige over denne tråd og da jeg ikke nåede at ønske dig tillykke i "tillykke" tråden, vil jeg hermed ønske dig med præmien

// Toupie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-05 14:56

Tak, Toupie. Jeg er da også heldig!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-03-05 11:49

Du har garenteret fortjent det

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 08-01-06 23:37

BjarneD der er nu lidt arne.jakobsen over dig