/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
meddelelse fra Hijack-scanner?
Fra : goldkat
Vist : 328 gange
200 point
Dato : 01-03-05 12:29

Jeg har installeret et Anti-Hijacker program hvormed jeg kan tjekke min pc.
Jeg har forstået, at man skal være uhyre forsigtig med, hvad man beder programmet om at fixe, der for vil jeg i Kandu spørge om nogen kan sige mig , om det nedenst. eksempel er noget der skal fixes:

This part of the scan checks for several suspucious entries that autoload when windows starts.
Autoloading entries can load a Registry Scipt,VB Cript or a Java Scriptfile possibly causing the IE Start Page, Search Page, Search Bar and Search Assistant to
revert back to a Hijackers Page after a system reboote. Also a dll file can be loaded that can hook into several parts of your system.

Infected Examples:
regedit c:\windows\system\sp.tmp/s
KERNEL 32. VBS
c:\windows\temp\install.js
rundll32c:\Program Files\NewDotNet\newdotnet 4_5.dll newdotnet Startup
------------------------------------------------------------------------
Dette var ordene fra mit Hijacker-scanning bar for en enkelt enhed.

Kan man mon få samme program med dansk tekst?
Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-05 12:31

åhhhh chat d´or - hvad har du nu rodet dig ud i

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 01-03-05 12:39

Det ser nu bare ud til, at være et eksempel på hvordan et problem kan se ud.
Dette skriver du jo: Infected Examples:

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 12:43

Søgte lige på Spywarefri omkring dette og du kan selv se et stykke nede:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=4334

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 01-03-05 12:47

BJarneD.
Tak, det gør jeg lige og kommer tilbage her.

Mirit: du er vel ikke fræk ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-05 12:55

nej da -

Godkendelse af svar
Fra : goldkat

Dato : 02-03-05 14:34

Tak for svaret BjarneD.

Det er nu ikke KUN et "eksempel", men derimod nogle gedigne entries af en eller anden art spyware, der generer min pc.
Men dit link til Spyware-forum var rigtig godt at bruge. Der er jo en gruppe af dygtige
folk, som, efter jeg havde sendt dem log-filen fra mit "Hijack This"- program, har sendt mig "opskriften", som jeg skal bruge for at blive af med de uønskede "gæster".
Så må jeg bare håbe, at jeg kan udfører det.
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-05 17:09

Hvis du har problemer med det kontakter du dem bare igen eller skriver igen her så finder vi ud af noget brugbart.

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 04-03-05 12:06

Ja tak BjarneD, jeg har netop fin kontakt til Spywarefri, hvor man virkelig forsøger på at finde ud af, hvad det er, der får min maskine til at køre så trægt.

Jeg er her til morgen blevet opfordret til at sende den sidste log-fil fra 'HiJackThis', og det har jeg gjort, så nu venter jeg bare på svar.
Jeg har fået flere råd men kunne desværre ikke bruge nogen af dem, da de var ment til at hjælpe i WinXP og jeg har ME.
Men nu ser jeg om det ikke skulle lykkes at få de rette råd.
Jeg synes stadig det er et fantastisk program med meget tålmodige og venlige rådgivere.
Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD