/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Føler du dig ikke lidt som en IDIOT ?
Fra : molokyle
Vist : 704 gange
200 point
Dato : 28-02-05 19:34

..at have stemt på Venstre ?

..når man betænker :

1.) http://www.ft.dk/BAGGRUND/Biografier/Henriette_Kjaer.htm
2.) http://www.lemvig-gym.dk/ja.lgl/venstre.htm ()..folketingets side er 'nede' på dette navn i øjeblikket ! )

<MOLOKYLE> ..er Radikal !

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 28-02-05 19:40

Chamira kunne ikke være mere enig

Mvh,
Chamira
.. også Radikal

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 19:40

Nej jeg har nemlig ikke stemt på Venstre! Øv - Bøv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 19:42

Hit mæ poængerne - Gnæg - gnæk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-02-05 19:50

Jeg kunne ha' stemt på Det Radikale Venstre.
Udlever venligst disse dejlige point.

Citat
hvert menneske har ret til ansvar for sit eget liv

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 210 point
Dato : 28-02-05 19:54

Nu er Henriette Kjær jo godt nok konservativ...

Jeg morede mig dog ganske meget over et læserbrev i Politiken for et stykke tid siden hvor en læser havde regnet sig frem til at den mest kriminelle befolkningsgruppe i Danmark måtte være Venstres Folketingsgruppe: 3 ud af 56 Folketingsmedlemmer sad varetægtsfængslet eller havde verserende sager kørende (Brixtofte, Møller og Oppfeldt).

Man kunne sagtens lave et forbryderalbum med nuværende og tidligere borgerlige ministre og folketingsmedlemmer med forskellige typer domme; til listen kunne man så tilføje borgerlige politikere med "kriminelle forbindelser" for at gøre plads til Kjær og Tørnæs. Jeg kan desværre ikke huske alle de sager der har været, men til de allerede nævnte, kunne man i hvert fald tilføje Per Stig Møller, Hans Engell, Klaus Riskær Pedersen og Erik Ninn Hansen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 19:55

Hvilket dansk parti kom først med følgende udtalelse:

Citat
Plads til alle - Brug for alle

???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 19:55

Hvorfor tror du, at nogen herinde er så dumme at stemme på Venstre

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 28-02-05 19:56

Dem der lover mest holder mindst, og dem der hører efter stemmer mest forkert.
Mvh Nanahund.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 20:01

jgb - Man kan med lige så stor ret, pege på adskillige socialdemokrater der i tidens løb er blevet fanget i mere eller mindre kriminelle handlinger. Og for den sags skyld også radikale. Det at være en småkriminel politiker er ikke forbeholdt nogen speciel partifarve. Politikere er en del af den danske befolkning. De er hverken ringere eller bedre end alle andre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-02-05 20:03

Og til spørgsmålet::::::::Føler du dig ikke lidt som en IDIOT:::::::::
Jow - det har jeg gjort i mange år.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 28-02-05 20:11

Jeg følte meg også som idiot molokyle,men så flyttede jeg dernede fra,nu har jeg det helt godt med meg selv igen,HA HA

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 20:15

emesen - det kanvi godt forstå, men af ganske andre årsager. Squ da ikke fordi du nogensinde har stemt på Venstre. Gnæk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-02-05 20:23

Næøh det er vist rigtigt nok Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 20:29

Hej Holger. Vi må lige vide om du er dansker eller nordmand? Hvor KANDU stemme? Norwe eller Danmarks?

P.S.: Hej igen gamle Swinger.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 28-02-05 20:38

arne-->

nu antyder jeg bestemt ikke at alle borgerlige er kriminelle, og jeg mener såmænd heller ikke at borgerlige er mere kriminelle end andre. Det betyder dog ikke at det ikke er morsomt.

Jeg sad også og tænkte mig om efter eksempler på politikere fra vanstrefløjen og De Radikale der havde pinlige domme for noget, men jeg kunne kun komme i tanke om Jimmy Stahr, der engang blev taget i at stjæle i et supermarked. Jeg udelukker bestemt ikke at det er et udslag af selektiv hukommelse.

I øvrigt er jeg helt enig med dig i at politikere hverken er eller bør være bedre end alle andre, og jeg synes at sagerne om Henriette Kjær og Ulla Tørnæs er helt ude af proportioner.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 28-02-05 20:45

Joda arne. ,er da Dansk og med længre ansiennitet end deg jo,he he

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 20:51

Burde ha' fået påængår : http://www.kandu.dk/dk/spg/61639#655798

...men får påænår : http://www.kandu.dk/dk/spg/61639#655779

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 20:53

[hør] jqb -> Konservativ / Venstre = Et fedt, når man klamre sig til 'Magten'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 20:53

jgb - For et par dage siden var der et tip herinde med titlen "Forbryderkartotek". Dette omhandlede udelukkende den nuværende regering. Gik man den side lidt efter i sømmene, viste det sig at det var ganske få, der rent faktisk havde en kriminel fortid. Der er mange såvel socialdemokratiske som radikale politikere, der i tidens løb er blevet taget for grimme ting. Tænk bare på den tidligere borgmester i Ålborg, der via sine nære forbindelser til fagbevægelsen fik bl.a. hele sit badeværelse udskiftet (sort). Det kostede ham jobbet, og mange socialdemokratiske stemmer.
En af Danmarks-historiens største politiske skandaler var p.g.a. en radikal politiker der på det nærmeste tømte statskassen. O.s.v. O.s.v.

Men du har da ret. Hvis ikke det var fordi det er så sørgeligt, var det jo morsomt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 20:54

Ps. Forbryderalbum ?

http://www.forbryderalbum.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-05 23:14

De største forbrydere må da være dem der har stemt på dem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 23:20

molo & BjarneD - Kommenter nu lige min seneste.

molo > hvorfor lukker du altid dine tråde når der er mest gang i dem. TUDEFJÆS.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-05 23:29

Hvad med den skatteminister der lavede talfusk i sit eget ministerium? Han er vist blevet til noget mere så sig ikke, at forbrydelse ikke betaler sig.

Hvem er det detr nu der er tudefjæs?

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 01-03-05 00:43

Radikal er da ikke noget ligefrem at være stolt af.
Sådan en flok

B-edrageriske, B-agtalende citatfuskere.

Du føler dig måske ikke som idiot, men B-illig må du da føle dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-05 00:59

</B>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 01:06

Jeg vidste ikke at du var så god en skarpskytte, Molo - Bullseye!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-05 01:24
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-03-05 17:03

Skytte - det hører da under skov og naturstyrelsen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 17:09

Molo, ham karl Skytte husker du da nok ikke eller var du et fremmeligt spædbarn.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 01-03-05 17:20

Har fået følgende link af en venstremand.

http://www.vu.dk/content.php?type=11&id=1535

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 17:33

Jeg kunne også skrive noget bras på nettet og give link til det uden, at det dermed blev mere rigtigt.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 02-03-05 00:53

Problemet er, at dette bras er erkendt bras, og ikke giver sig ud for at være sandt; mens de radigales valgvideo udgav sig for, og blev forsvaret som sande af håndtasken og kuverttasken, på trods af at det var ligeså usandt som VU´s karikatur af valgvideoen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-05 09:43

BjarneD -> Joeh.. jeg er sgu ved at bli' gammel Jeg husker da denne Radikale hædersmand, som formand for folketinget

HunSen -> Nu har jeg desværre slettet mailen, men jeg fik faktisk en skrivelse fra Marianne Jelved under valgkampen, hvori hun tilbageviser at regeringens kritik (..især Bertel Haarder's) af valgvideoen og at Det Radikale Venstre fastholder; alt i videoen er korrekt citeret. Jeg nægter at tro Marianne taler usandt, som du påstulerer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-05 09:59

..jeg har netop modtaget dette :

Citat
Kære Medlem af Det Radikale Venstre i Sundby, Christianshavn og Islands Brygge

Mod sædvane sender jeg hermed en reklame for et arrangement på torsdag - som desværre ikke er kommet med på Vælgerforeningens nyhedsmail.

Mvh.
Peder Knudsen

Film og Politik

Peter Ålbæk (direktør for Zentropa og producer for Lars von Trier) og Per Dreyer (bl.a. instruktør for filmen om Bertel Haarder under valgkampen) kommer på torsdag den 3/3 kl. 18-19.30 på Ny Kongensgade 18, 5. tv og fortæller om hvordan film kan påvirke politik.

Per Dreyer og Peter Ålbæk vil vise klip af "politiske" film, fortælle om virkemidlerne og baggrunden for filmene. Til sidst er der mulighed for debat med de to filmskabere.

Venlig hilsen
Matthew Frandsen
Medlem af DRV Amager

Jeg skal da prøve at spørge dem, hvorvidt der er hold i dine udsagn HunSen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 17:16

Jeg har (desværre) fået gæster, så det må vente til en anden go' gang HunSen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 04-03-05 01:11

Ingen benægter, at Bertel Haarder har sagt/skrevet de citerede ord,
DE ER BARE PILLET UD AF DERES SAMMENHÆNG, hvorved de har fået en helt anden og i visse tilfælde den stik modsatte betydning af den, de havde i rette sammenhæng. DET ER DET, DER ER USMAGELIGT!

Jeg er langt fra altid enig med Haarder, som jeg ofte finder noget firkantet, men jeg respekterer ham som et helt igennem ærligt og seriøst menneske. Netop derfor er det særlig nedrigt, at tillægge ham holdninger, han aldrig har støttet eller givet udtryk for.

Jeg kommer til at tænke på vidneeden fra de amerikanske retssale:

Jeg sværgger at sige sandheden, hele sandheden og intet ud over sandheden.
Det er den med: "Hele sandheden", der er smuttet, og det er vel det, der er en SÆRLIG ondsindet handling.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 13:33

Nå nå nå... jeg synes ellers ikke venstre holder sig tilbage med at fremkomme med udsagn taget ud af deres sammenhæng.

Hvad med f.eks. integrationsydelsen ( = Starthjælp ). Hvis bare man tager penge og resurcer fra folk, så kommer de såmen nok i arbejde (...hvis der altså var noget ? )

Om jeg heller forstår Venstres uddannelses-, forsknings- og beskæftigelses politik

Bertel Haarder gennemtrumfede sidst han var Undervisningsminister at vi skulle have 3.000 edb-folk uddannet om året i stedet for de daværende ca. 900 (..præcis de der var brug for), så vi nu har et overskud af arbejdsløse akademikere (Jeg er en af dem !). Disse vil man også satse på i fremtiden

Som at uddanne 1000 nye kirurer om året, men se bortfra der mangler rammer de kan yde en indsats i : Operationsstuer/-sygeplejesker, udstyr og bevilginger. Næehh... de allerede ansatte skal blot løbe hurigere og arbejde over. Dette tilskynder man oven i købet til, ved at fastholde illusionen om 'Ny løn'

Det nye center i Ørestaden, der er tænkt som et samarbejde mellem industri og uddannelsesinstitution (Liberal kongstanke) lader nu heller ikke megen plads til den arbejdsløse ekspertise vi nu en gang besidder, men er forbeholdt 'eliten' : De det ellers alligevel ville komme ud af uddannelsessystemet som vindere, grundet deres økonomiske uafhængighed og familiært netværk !

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 06-03-05 16:49

Det er handlinger, man kan være enig eller uenig i, og jeg medgiver gerne, at nogle af dem bryder jeg mig heller ikke om, og det ville være reelle angrebspunkter. Men jeg kan altså ikke få øje på, at de skulle være taget ud af nogen sammenhæng, hverken af dig eller af venstre.

Dine indvendinger er altså reel politik, og fuld respekt værdig.

Men Håndtasken og kuverttasken påduttede Haarder noget, han faktisk ikke havde udtrykt, og det er det, der er forkasteligt.