/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Systemfilen ikke egnet til MS-DOS ..."
Fra : Franksp
Vist : 373 gange
184 point
Dato : 28-02-05 18:38

Jeg ved spørgsmålet har været stillet, efterhånden, mange gange herinde. Jeg har prøvet at gøre som mange har foreslået.

http://www.kandu.dk/dk/spg/53164

http://www.kandu.dk/dk/spg/61539

Når jeg f.eks. kopierer filerne ind i System 32 mappen, virker mine programmer.

Jeg har også prøvet poul_from's løsning. Så virker programmerne også.

Mit problem er, at når jeg næste gang åbner computeren, eller genstarter, er filerne væk fra System32 mappen. Det er da underligt.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg bruger det ene program næsten hver dag. (Det lidt besværligt, hver gang at skulle kopiere filerne)

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-02-05 18:40

Jeg glemte at skrive, det er noget der pludselig er opstået, inden for ca. 8 dage.

mvh
franksp

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 194 point
Dato : 28-02-05 18:49

Hvad med at højreklikke på filerne når de er inde, og i egenskaber sætte mærke ved at de skal skrivebeskyttes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-02-05 19:08

måske kan du i kør skrive hvis det er pro:
sfc /scannow
men det tjækker alle system filer og kræver win-opdate bagefter.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-02-05 19:19

Jeg bruger Windows Home Edition. Vil lige prøve Palles forslag.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-02-05 19:47

Du er simpelthen en "SUPERMAND". Nu har jeg prøvet, både at "GENSTARTE" og "KOLDSTARTE". Nu virker det. Filerne bliver liggende, der hvor de skal.
Du kommer med i min aftenbøn.

Nu har jeg bakset med det i mange timer. Det var SSSSKKKKØØØNNNTTTT.

Jeg har forøget pointtallet med 100 til 184, fordi jeg er så glad for at dit råd, virkede.

De allervenligste hilsener
Frank

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 28-02-05 19:49

Tak for svaret pallebhansen.

Endnu engang TAK

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-05 20:44

Det er tegn på spy/addware når de bliver ved med at forsvinde!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 20:50

Ja ja, det var da helt overvældende, og så har jeg endda ikke helt forstået hvad de hulens filer forsvandt for, måske var de oprindelig skrivebeskyttet, og da de så blev erstattet første gang, var de ikke længere skrivebeskyttet?
Gad vide om windows fjerner alt der inde fra, som ikke er skrivebeskyttet? Nå det må være andre der efterprøver den ide, men der er vel også en grund til at disse systemmapper "normalt" er skjult.
Men det var da rigtig godt at det nu virker, og du blev glad.
Håber da så windows vil holde sig på måtten i fremtiden, men skal jo næsten bede sin aftenbøn til Bill, om han ikke godt vil holde hånden lidt over os.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-02-05 20:56

Jeg prøber lige en gang til at KOLDSTARTE.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-02-05 21:02

Palle og til jer andre.

Nu har jeg "i al hemmelighed" prøvet at slukke computeren 5 gange. Palles råd virker.

mvh
Frank