/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSRSTRT.EXE
Fra : oscardino
Vist : 308 gange
70 point
Dato : 28-02-05 18:07

Hejsa

Min pc har den sidste uges tid kørt ca: 30-40% forlangsom.
Har scannet med 5-6 forsk. programmer, et af dem kom op med dette.MSRSTRT.EXE
Tool.Win32Reboot. men er det Virus ? og hvis det er hvordan kommer jeg af med det.

Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 28-02-05 18:16

Hvis du er til det tyske, så står der noget på denne side.
http://board.protecus.de/showtopic.php?threadid=9147

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 28-02-05 18:24

Hvis du oppe i din adresselinie skriver "msrstrt" og trykker enter, får du foreslået flere sider om emnet, der er også engelsk side, men jeg er ikke sproglig, - jeg syntes dog jeg får udaf at det måske kan være en "Trojansk Hest" - altså et uønsket program, som du har reddet dig. Prøv med flere antivirusprogrammer, eller spyvare programmer, - er mit foreslag.

Kommentar
Fra : blueeyes_kolding

Dato : 28-02-05 18:28

Hejsa.

Jeg mener ikke at det er et standard windowssoftware og du kan sagtens slette den. Det er sikkert et "tool" til at genstarte windows,
som er installeret igennem noget software som du har brugt tidligere. Så hvis du er itvivl så slet den.

mvh

Blueeyes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 18:39
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 70 point
Dato : 28-02-05 22:04

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10937

Søg efter filen MSRSTRT.EXE og slet den, så skulle det være løst!

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 28-02-05 23:03

Sidste nyt.
har læst lidt forsk. om MSRSTRT.EXE uden at blive klogere, nogle mener det er Virus, andre ikke ? jeg har dog fundet en Trojaner ved navn,CnsMin som havde spredt sig til 70 steder på min pc. Det er nu fjernet med Spy Sweeper. Et andet problem har været at når jeg ville starte nogle Spyfree programmer, feks Bullguard startede instalations programmet til Word op !
Jeg har nu afinstaleret div. programmer, og det har hjulpet. Men der er stadig noget galt.
er det MSRSTRT.EXE ? Når jeg klikker på filen genstarter PCen. Så det store spørgsmål er om jeg kan slette filen. Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 28-02-05 23:21

gå til denne side og se om du kan finne noe ut, står på engelsk

http://www.thetechguide.com/forum/index.php?s=50839b9e6474c9e14fb1965a33271fc3&showtopic=12681&st=40

thewolf

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 28-02-05 23:53

Så kører vi igen.
Var lidt bange for at slette MSRSTRT.EXE pga. det er en Boot fil, men gjorde det, og det virkede. PCen startede op normalt. Til slut vil jeg bare sige pas på den trojaner der heder CnsMin, den havde spredt sig til 70 nøgler i registerings databasen !
Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : oscardino

Dato : 28-02-05 23:54

Tak for svaret tedd.