/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Terminal Services
Fra : Camsti
Vist : 830 gange
20 point
Dato : 04-09-02 22:59

Hvis jeg har w2k server installeret på to maskiner og sat dem sammen via netkort, så kan jeg på maskine 1 kalde skrivebordet på maskine 2 frem og gøre alt det der passer mig - som om jeg netop SAD ved maskine 2.

Er det ikke terminal services der skal bruges til det - skal det installeres på begge maskiner og hvordan configurerer jeg dem ?

Venlig hilsen
Camsti

Accepteret svar
Fra : ehawk

Modtaget 20 point
Dato : 05-09-02 08:48

Hej Camsti
Jeg har i flere år med held benyttet programmet VNC viewer, der kun fylder et par MB og kan hentes gratis på nedenstående adresse:

http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html

Her kan du også finde rigelig dokumentation.

Hilsen ehawk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 08:13

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> wrote in message
news:tmud9.53038$ww6.3873149@news010.worldonline.dk...
> Er det ikke terminal services der skal bruges til det - skal det
> installeres på begge maskiner og hvordan configurerer jeg dem ?

Kan kandu ikke finde undergrupper?

News:dk.edb.system.ms-windows.terminal-services

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Camsti

Dato : 05-09-02 13:18

Jeg fandt selv ud af det .. Til andre interesserede : Under C:\WIN2000\system32\clients\tsclient kan kan man vælge om det skal være en 16bit- eller en 32bitapplikation man skal køre. I mit tilfælde var det jo w2k server jeg skulle "overtage" så jeg valgte 32bit. Så går man ind på disk1 og kører setup.
Så installerer man Terminal Services Client - og derfra er det faktisk uhyre nemt. Netværket bliver listet og man vælger bare den computer man vil logge på - bare husk at det kræver bruger/password ..
Så får man simpelthen hele skærmen over på sin skærm og man kan fjernadministrere alt det man lyster !

Venlig hilsen
Camsti