/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Selvbiografi og genrer
Fra : kimpark
Vist : 375 gange
170 point
Dato : 28-02-05 12:56

HEj

jeg leder efter en masse selvbiografier: Tim christensen, kashmir, Swan lee, Mew, grand avenue..
Jeg vil helst have nogle meget fyldige selvbiografier, da jeg ska bruge det til et vigtig projekt.

Jeg vil også gerne have genren på alle de bands/solister. Og ikke bare rock. men altså deres fulde genre..
fx. kashmir melankolsk rock...

mvh kim

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 13:02

Prøv at bruge www.bib.dk - når du kommer ind skal du vælge Musiksøg. Du kan så søge i alt også biografier.

Selv om en CD eller en bog findes på et andet bibliotek, kan du bestille den hjem til udlån på dit lokale bibliotek. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 13:05

Jamen det bliver da sikkert svært, både hvis du mener selvbiografier(nogen man selv skriver om sig selv) eller biografier (som andre skriver om en ).
Jeg mener ikke der direkte er lavet nogen af delene om de navne du nævner der.

Men på deres forskellige hjemmesider, hvis de har en sådan, står der ofte en lille historie om dem.

Ellers prøv at søge på navnene, skriv f.eks: Tim Christensen biografi i dit søgefelt.

mvh dova

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-02-05 19:09

Der er udgivet en dokumentar DVD om- og med Swan Lee.
Jeg har set den i FONA, og den var ikke dyr.

Hilsen myg

Kommentar
Fra : kimpark

Dato : 01-03-05 08:49

Altså jeg mener bare selvbiografier som er skrevet af andre.. har Prøvet google.dk. og de kunne langt fra vise noget tilfredsstillende...
så jeg vil bede jer om atter engang at hjælpe mig:)

Kommentar
Fra : jeko80

Dato : 01-03-05 12:36

Jeg ved ikke om der er skrevet biografier om netop dem du nævner der, men du kan eventuelt prøve Politikens store rockleksikon...
Der er i øvrigt skrevet en bio om D-A-D, hvis du kan bruge den til noget: "Brændstof til drengedrømme" af Anders Jørgensen og Keld Rud.

PS: en selvbiografi er per definition skrevet af hovedpersonen selv, mens en biografi er skrevet af andre... bare en detalje

Kommentar
Fra : jeko80

Dato : 01-03-05 12:38

hov, kom lige i tanke om Henrik Tuxen: Kashmir - den uofficielle biografi - fra Nirvana til Rocket brothers