/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroen Xsara - udskifte bilradio
Fra : DocOne
Vist : 1030 gange
50 point
Dato : 28-02-05 12:25

Jeg overvejer at købe en bilradio de har i Aldi i denne uge - en "BlueTinum" med mulighed for MP3 afspilning etc. Er der nogen der har nogen erfaringer med denne radio?

Jeg vil desuden høre hvor nemt det er at udskifte radioen i min Citroen Xsara?
Der står i annoncen for radioen, at den har ISO-connector. I min XSara kan man styre den indbyggede radio fra rattet - vil jeg mon også kunne dette hvis jeg sætter en ny i?

/Andreas

Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-05 18:00

Du vil ikke kunne styre din radio fra rattet så snart den er uoriginal. Så vidt jeg ved, tages den gamle radio ud og stikkene afmonteres. Derefter monteres stikkene på den nye radio hvorefter den sættes tilbage i instrumentbordet. Det er muligt at du skal bruge nogle andre stik til den nye. Radioen i Aldi kender jeg ikke rigtig noget til, men det er som med så meget andet at pris og kvalitet følges ad.
Det er sikkert en udmærket radio, men der er meget teknologi i den, og den er derfor ekstra sårbar. Men det er vel heller ikke værre end at man kan få pengene igen hvis den ikke virker.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 28-02-05 21:39

Iso connector er en rigtig god ting,så slipper du for at lave indgreb i din bils ledningsnet,med strømtyve og andet møg,iøvrigt har aldi nogle fine elektronik ting,men folk har deres holdninger og nogle ønsker måske ikke lige frem at handle elektronik i en lavprisbutik.Så køb du trygt den..

Godkendelse af svar
Fra : DocOne

Dato : 04-06-06 17:04

Tak for svaret pims.