/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Er denne fladskærm ok nok (Acer)
Fra : Bragesvej
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 28-02-05 09:51

Model Navn Acer AL732
Størrelse 17"
Max. resolution 1280 x 1024
Farver 16.7 Million
Viewing angle Horizontal: 160°; vertical: 160°
Contrast 450:1
Brightness 260 cd/m2
Response time 16 ms
Input signal Analogue D-sub/ DVI-D/ S-Video/ Composite
Power supply AC Adaptor 100-240V
Power consumption 50W (max.)
Dimension (WxHxD) 378 x 390 x 156 mm
VESA wall mounting 75 x 75 mm
Net weight 5.5 Kg
Other features Speakers; Kensington lock

Skal mest bruge den til nettet, og lidt spil?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-05 10:12

En Acer AL732 er rigtig god til formålet. Man skal gå efter skærme med lav responstid (15-20ms), for at skærmen kan følge med spil. Hvis man køber en med højere responstid, vil man opleve at skærmen ikke kan følge med, og ikke kan opdatere hurtigt nok.

Jeg kan nu se at den skærm er udgået af produktion og er erstattet af en række nye skærme, som sikkert er endnu bedre, så jeg ville nok vælge en der ikke var udgået, og som har fået gode anmeldelser.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825
http://www.itzonen.dk/forum/topic.asp?C_ID=2&F_ID=29&T_ID=722
Jeg ville nok vælge denne til 2189kr: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=91198
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-02-05 10:47

Ok tak for tipet, når man sætter den til, er det så bare at tænde for pcén og så er der billede på skærmen?
eller skal der driver til?

os: Xp Pro.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 11:13

Du kan i linket: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=91198
Klikke på de gule stjerner for at se hvad andre mener om denne skærm.
Windows XP har en driver, der får din skærm til at vise billeder, men det er altid bedst at bruge den medfølgende driver og program der så også kan lave mere avancerede indstillinger.
Så læg den medfølgende cd i og find modellen, og tryk installer, så kommer både program og den bedste driver ind på computeren, og virker få øjeblikke efter.
Så kan man senere feks. efter et år se efter om samsung har lavet en nyere driver, lige til denne skærm, der måske retter nogle problemer, feks. flimmer i et bestemt (Eller flere) spil. Men det er mere aktuelt med grafikkort at hente nyere drivere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-02-05 12:44

Det vil sige til at starte med kan jeg godt bare tilslutte den, og evt installere driver bagefter?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 13:16

Ja, det kan du godt, men det tager jo da kun 5min at handle i ....
Og jeg ville nok selv installere driverne medens jeg have den gl. skærm, for når den nye så bliver tilsluttet, så er der ingen tvivl for windows XP om at det nok er de nye drivere der skal bruges.
XP har det nemlig lidt med at blive forvirret og vil altid blande sig med sine egne drivere, og kan så ikke altid finde ud af sagens rette sammenhæng.
I XP bør man helst installere driverne til den nye hardware før hardwaren tilsluttes.
Men der er som regel heller ikke noget i vejen for at gøre det på din måde.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-03-05 11:47

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-03-05 12:08

Jeg fandt lige en anden, KTC 7005L 17" LCD skærm, 12ms.
den virker da ok ikke?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-05 19:18

Jo også en fin skærm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-05 21:44

Den her er også god: LG Flatron L1780U 17" TFT Sølv 12ms
http://www.prcdata.dk/page.asp?screen=1003
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119580
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 04-03-05 11:49

En nu en gang, tak for svaret Palle...