/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Problemer med DirectDraw og Diablo II
Fra : ceg63
Vist : 4817 gange
370 point
Dato : 27-02-05 23:15

Hej
Jeg er blevet lidt desperat efter at få et kvalificeret svar på mit
spørgsmål, som er som følger:

Det er tilsyneladende umuligt for mig at spille Diablo II, for efter
installationen er der en "Video-test", som ikke bliver bestået.

Når jeg starter Diablo II kommer der en sort skært, hvorefter spillet
returnerer til desktoppen med følgende fejlbesked:

"Error 22: A critical error has occured while initializing DirectDraw" Hvad er der galt? Min computer lever fuldt op til systemkravene (er iøvrigt helt ny), så jeg kan ikke gennemskue dette, og har en dybt frustreret søn, hvad gør jeg?

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 23:23

SE evt. spørgsmål 105....der er måske også andre gode råd.
http://www.blizzard.com/support/?id=mdt000p
http://www.blizzard.com/support/?id=adt0352p

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 27-02-05 23:26

Hvordan finder jeg spørgsmål 105?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 23:29

Nr. 105 på det 1. link, eller tryk på link nr. 2 .... så skulle du være det rigtige sted.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 27-02-05 23:45

Ja, det ser vist ud til, at det er det, det drejer sig om, men det er nu lidt svært at komme igennnem på engelsk. Jeg kigger på det, foreløbig tak!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 28-02-05 22:49

Jeg kan altså ikke få oplysningerne i dette link til at passe med Windows XP: http://www.blizzard.com/support/?id=adt0352p

Kan man ikke få det på DANSK, det er jo ikke til at tygge sig igennem, når formuleringeren ikke stemmer overens med de faneblade der er i "Denne computer".

Andre gode forslag? Fejlen er IKKE afhjulpet, og selvom der står "accepteret svar", har jeg ikke afgivet point til nogen endnu.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 28-02-05 22:51

Hvordan finder jeg f.eks ud af, hvilket videocard, der sidder i min computer og hvad driver den bruger?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-05 23:40

Højreklik på et tomt sted på dit skrivebord, gå ind under Egenskaber > Indstillinger > Avanceret > fejlfinding og se om Hardwareacceleration står til Fuld! Under fanebladet kort burde du kunne se hvilket grafikkort der sidder i din computer!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 28-02-05 23:56

Diagnosticeringsværktøjet til Drect X har følgende bemærkninger under "skærm":

"Computeren bruger en standardvideodriver.
Installer videodriveren, der blev leveret af hardwareproducenten.

Klik på knappen "Test DirectDraw" ovenfor for at teste DirectDraw-funktionaliteten.

Direct3D-funktionalitet er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardwareproducenten."

Hvad er det for drivere, jeg skal installere, de ligger jo på mit D-drev og skulle da være insatllerede.

HJÆÆÆÆÆLP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 00:10

Ok! download Everest her http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Det program burde kunne finde ud af hvad dit grafikkort hedder!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 00:14

kør programmet og gå ind under PC og opsumering! Så skulle det gerne stå under Grafikkort?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 01-03-05 00:24

Så er den installeret. Den siger: nVIDA GeForce FX 5500 (MSI)

Hvad så? Jeg har genindstalleret alle drivere, men det giver det samme resultat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 00:28

Hmm? Prøv at gå ind under Kontrolpanel > System > hardware > enhedshåndtering og se om der er nogle gule spørgsmålstegn der?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 01-03-05 13:51

Skulle lige sove.........

Der er ingen gule spørgsmålstegn under Kontrolpanel > system > hardware > enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 15:36

Ok! Gå ind og download den nyeste nvidia driver her http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93 vælg international hvis du har en dansk udgave af windows! NB! Denne kan kun bruges til winxp, så hvis du bruger et andet windows må du lige sende en besked så finder jeg en anden driver!

Når du har hentet driveren hjem skal du bare installere og se om det ikke hjælper!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 01-03-05 16:44

jakjoe:
De indstillinger som de link til "Blizzard" henviste til, er som de skal være, så det var alligevl ikke der, fjlen var.

____________________________________

tedd:
Jeg kører med WinXP, så den skulle være god nok, jeg har også installeret nvidia driver fra det link, du sendte mig. Alligevel er jeg lige vidt.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-03-05 17:04

ceg63> Vil gerne hjælpe...men min viden og pc´ens software og hardware er ikke min store styrke.
Det er der heldigvis andre der ved noget om. Men måske er der noget her, som du eller andre kan bruge.

http://www.techspot.com/vb/topic19934.html
http://www.compcamps.com/camps2001/kmccaughey/d2/errors.htm <----- se "Video Test".

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 17:05

Prøv at gå ind i fejlsikker tilstand (Tryk F8 under opstart af PC) og installer driveren derfra?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 01-03-05 17:08

......Jeg prøver

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 01-03-05 17:15

Så har jeg prøvet at installere driveren fra "fejlsikret tilstand" - det giver den sammen Error 22 fejl. Hvor er det dog belastende, at man skal så meget igennem for at få en PC-spil til at fungere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 17:17

Kunne tyde på du mangler at installere nogle bundkortdrivere! Specielt en agp driver. Fulgte der ikke en driver cd med maskinen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 17:19

Når du restarter maskinen står der så ikke nvidia 5500 som det allerførste tekst på skærmen?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 01-03-05 22:28

Nej, alle drivere ligger på mit D-drev og var installeret.

Når jeg restarter maskinen står der bare nvidia (i øvrigt lagde jeg mærke til, at på installations-linket stod der suppert til nvidia 6600, var det ikke en fejl).

Hvis jeg manglede at installeret nogle bundkort-driver, ville det så ikke give sig udtryk i andre fejl?

Jeg skulle faktisk ikke installere andet end skærmen og den software, jeg ønskede udover de programmer, der allerede var installeret.

Hvordan er en bundkort-driver beskrevet. Jeg har lidt svært ved at skelne hvad, der er hvad?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-05 22:42

Prøv at køre everest igen! gå ind under pc og opsumering og kopier oplysninger og send dem hertil!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 01-03-05 23:09

Ok, her er den så:
__________________

EVEREST Home Edition © 2003, 2004 Lavalys, Inc.

--------------------------------------------------------------------------------

Version EVEREST v1.51.195/dk
Hjemmeside http://www.lavalys.com/
Rapport Type Hurtig rapport
PC "MIT NAVN"
Generator "MIT NAVN"
Operativ System Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Dato 2005-03-01
Tid 22:47

Opsummering

--------------------------------------------------------------------------------

PC:
Operativ System Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
PC navn "MIT NAVN"
Bruger Navn "MIT NAVN"

Motherboard:
CPU Type Intel Pentium 4E, 3000 MHz (15 x 200)
Motherboard Navn MSI MS-7042 (Medion OEM)
Motherboard Chipset VIA Apollo PT880
System Hukommelse 512 MB
BIOS Type Award (10/22/04)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort:
Grafik Kort nVIDIA GeForce FX 5500 (MSI
3D Acclerator nVIDIA GeForce FX 5500

Multimedie:
Lyd Kort VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Lager:
IDE Kontroller VIA Bus Master IDE-controller
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev WDC WD1600BB-00GUA0 (149 GB, IDE)
Optisk Drev PIONEER DVD RW DVR-107D (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:12x, CD:24x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Harddisk Status OK

Partitioner:
C: (NTFS) 75116 MB (62165 MB fri)
D: (NTFS) 73586 MB (72330 MB fri)
E: (FAT32) 3914 MB (2106 MB fri)

Inddata:
Keyboard Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus PS/2-kompatibel mus

Netværk:
Netværks Adapter VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (192.168.2.2)

Ydre Enheder:
Printer Canon MP700 Printer
Printer Fax
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 Kontroller VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-05 14:34

Alt ser rigtigt ud! Hmm?

Diablo 2 er jo et gammelt spil fra før winxps tid!
Så du kan jo prøve at hente en patch her http://www.blizzard.com/support/?id=adt0387p

Eller du kan prøve at køre det i win98 eller win2000 kompatilitetstilstand ved at gå højreklikke på diablo ikonet gå ind under egenskaber om kompatilitet. Sæt flueben i Kør dette spil i kompatibilitetstilstand og vælge win98 eller 2000!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 02-03-05 17:16

Kan du ikke prøve at forklare mig, hvad en Patch er, og hvilken jeg skal vælge. Jeg er ikke meget for at slæbe noget ned, jeg ikke ved, hvad er?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-05 18:03

kommer an på om det er Diablo 2 eller lord of destructions?

Den første skal du vælge original, den anden expansion! windows 1.10 patchen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-05 18:05

En patch er en programomskrivning der løser nogle problemer med spillet! Muligvis osse dit grafikkortsproblem! Under alle omstændingheder burde spillet køre bedre (hvis man altså lige kunne få det til at køre)

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 02-03-05 18:10

Hvad gør jeg så, hvis jeg har dem begge...... downloader dem begge?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 02-03-05 22:19

Nå, men jeg kigger på det, og vender tilbage senere. Foreløbig tak for al den tid, du har brugt på mig. http://www.kandu.dk/img/smilly/glad.gif

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-05 23:11

Sorry lidt svært at følge med når der ingen mails kommer fra Kandu!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-05 23:13

Mener Lord of destructions er en expansion, hvis du har installeret den, skal du kun downloade expansion patchen!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 03-03-05 12:18

Pyha, nu har jeg prøvet at køre det i kompatilitetstilstand, det virker ikke - hverken i win98 eller 2000.

Så fandt jeg endelig et link, der virkede på Blizzard til patch´en (der var en del af downloadsiderne, hvor linket ikke virkede). Jeg ser nu en større udgave af cd´en ved musen, det er det eneste, der kom ud af det. Jeg bliver ved med at få "Fejl 22", som jeg beskrev tidligere. ØV ØV ØV

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-03-05 13:32

Problemet er jo at osse at directx ikke kan se dit grafikkort!

Prøv at downloade directx her og geninstaller det
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9226A611-62FE-4F61-ABA1-914185249413&displaylang=en

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 03-03-05 15:05

Ja, jeg er smadder ked af det, men det hjalp heller ikke. Jeg havde også indstalleret DirextX i forvejen. Hvad f..... gør jeg??

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 03-03-05 15:28

Jeg har lagt mærke til, at når jeg kører dxdiag, står der nogle mistænksomme bemærkninger ud for "skærm". Der står ikke tilgængelig ud for:

DirectDraw Acceleration
Direct 3D Acelleration

...og så står der: "Direct3D-funktionalitet er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardwareproducenten.".

Tror du, det er en del af problemet?

Jeg har prøvet at sende rapporten med, men så bliver jeg smidt af KANDU.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-03-05 22:17

Hmm? Prøv at starte Everest Gå ind under Grafik kort og Monitor! Står der noget der?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 03-03-05 22:41

Rapporten ser således ud:
______________________________

EVEREST Home Edition © 2003, 2004 Lavalys, Inc.

--------------------------------------------------------------------------------

Version EVEREST v1.51.195/dk
Hjemmeside http://www.lavalys.com/
Rapport Type Hurtig rapport
PC GRAM (Privat)
Generator Conni
Operativ System Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Dato 2005-03-03
Tid 22:27

PCI / AGP video

--------------------------------------------------------------------------------

Enheds Beskrivelse Device Type
nVIDIA GeForce FX 5500 (MSI Grafik Kort
nVIDIA GeForce FX 5500 3D Acclerator

GPU

--------------------------------------------------------------------------------

Grafik Processor Egenskaber:
Grafik Kort nVIDIA GeForce FX 5500 (MSI
GPU Kode Navn NV34B
PCI Enhed 10DE / 0326
Transistorer 47 million
Proces Teknologi 0.15u
Bus Type AGP 8x
Hukommelses Størrelse 256 MB
GPU Hastighed 250 MHz
RAMDAC Hastighed 350 MHz
Pixel Forbindelser 4
TMU per Forbindelse 1
Vertex Shaders 2 (v2.0)
Pixel Shaders 1 (v2.0)
DirectX Hardware Understøttelse DirectX v9.0
Pixel Fillrate 1000 MPixel/s
Texel Fillrate 1000 MTexel/s

Egenskaber for Hukommelses Bus:
Bus Type DDR
Bus Bredde 128 bit
Virkelig Hastighed 202 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed 405 MHz
Båndbredde 6480 MB/s

Grafik Processor Producent:
Producent NVIDIA Corporation
Produkt Information http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products
Hentning af Driver http://www.nvidia.com/drivers

Skrivebord

--------------------------------------------------------------------------------

Skrivebords Egenskaber:
Enheds Teknologi Raster Visning
Opløsning 1024 x 768
Farve Dybde 32 bit
Farve Planer 1
Skrifttype Opløsning 96 dpi
Pixel Bredde / Højde 36 / 36
Pixel Diagonal 51
Vertikal Refresh Rate Standard
Skrivebords Tapet C:\Documents and Settings\Conni.GRAM\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

Skrivebords Effekter:
Combo-Box Animation Tilkoblet
Drop Shadow Effekt Tilkoblet
Flat Menu Effekt Tilkoblet
Font Smoothing Tilkoblet
Full Window Dragging Tilkoblet
Windues Titelbar Stigning Tilkoblet
Skjul Menu Adgangs Nøgler Tilkoblet
Hot Tracking Effekt Tilkoblet
Ikon Navn Ombrydning Tilkoblet
List-Boks Blød Rulning Tilkoblet
Menü Animation Tilkoblet
Menu Fade Effekt Tilkoblet
Minimér/Genopret Animation Tilkoblet
Skygge på Muse Pil Tilkoblet
Valg af Fade Effekt Tilkoblet
Vis Lyd Tilgængeligheds Karakteristik Frakoblet
Værktøjs Tips Animation Tilkoblet
Værktøjs Tips Fade Effekt Tilkoblet
Windows Plus! Udvidelser Frakoblet

Multi-Monitor

--------------------------------------------------------------------------------

Device ID Primær Øverste Venstre Hjørne Nederste Højre Hjørne
\\.\DISPLAY1 Ja (0,0) (1024,768)

OpenGL

--------------------------------------------------------------------------------

OpenGL Egenskaber:
Producent Microsoft Corporation
Renderer GDI Generic
Version 1.1.0

OpenGL Karakteristik:
GL_WIN_swap_hint Understøttet
GL_EXT_bgra Understøttet
GL_EXT_paletted_texture Understøttet

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 03-03-05 23:06

Her er den del af dxdiag-rapporten, som jeg synes ser mistænkelig ud, især den del ud for "Direct D3
_________________________________
DxDiag Notes
DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: The system is using the generic video driver. Please install video driver provided by the hardware manufacturer. Direct3D functionality not available. You should verify that the driver is a final version from the hardware manufacturer.
Sound Tab 1: No problems found.
Music Tab: No problems found.
Input Tab: No problems found.
Network Tab: No problems found.

__________________________________

er det noget, jeg kan gøre noget ved?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 06:13
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 06:15

Hvad hedder din skærm? fabrikat? Og der må stå et nummer osse foran eller bagpå f.eks. Samtron 96B !

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 04-03-05 18:20

Skærmen er en Sony HS 53/B

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 04-03-05 18:44

Driveren fra det link, du gav mig, er indstalleret, og det virker stadig ikke. Er der mon noget der konflikter, nu har jeg jo mere end én driver til nvidia. Ja jeg ved det jo ike, men jeg er totalt forvirret nu.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:24

Hmm? Download http://www.softpedia.com/get/Tweak/Video-Tweak/Detonator-Destroyer.shtml

Gå først ind under Kontrolpanel og Tilføj/Fjern programmer
Her fjerner du alt med reference til nvidia! Lad være med at genstarte hvis den spørger dig om det!

Så starter du det downloadede program og trykker på uninstall!

Genstart derefter i fejlfri tilstand og installer msi's nvidiadriver!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 21:26

Sig ja til at installere alligevel selv om windows brokker sig!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 05-03-05 13:03

Kæmpe arbejde..............og så virker lortet ikke alligevel. Hvor er det godt, du er så tolmodig, du er tilsyneladende også den eneste på denne kategori!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-05 14:32

Hmm? Sagde windows ikke noget med nyt hardware fundet?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 06-03-05 12:25

Nej, den brokkede sig heller ikke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-05 15:55

Hmm? Du har jo enten en softwarefejl eller en hardwarefejl på kortet! Jeg er bange for at jeg ikke kan komme ret meget længere her! Et sidste forsøg skulle være at gå ind i bios og sætte den til default?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-05 15:58

Normalt bruger man en tast som f.eks. Delete for at komme ind i bios under opstart af PC'en! Så er der normalt et sted du kan sætte den til factory default eller safe! Og så gemme settings når du går ud af bios igen!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 07-03-05 17:06

Er det noget, jeg tør begive mig ud i, og kan jeg lave rigtig meget rav i den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-05 18:13

Du kan lave temmelig meget panik hvis du ændre på visse indstillinger, men at sætte den til default burde ikke give problemer!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 07-03-05 23:05

Du skriver der er et sted i Bios, jeg kan sætte "den" til default, factory eller safe. Hvad er "den" og skal jeg vælge det ene eller andet?

Ja du kan vel nok høre, jeg er parat til lidt af hvert for at løse problemet, jeg skal bare vide det lidt mere præcist. Jeg har aldrig været inde i Bios. Men har hørt, at man skal vide, hvad man foretager sig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-05 15:42

sætte bios til default mente jeg! eller factory eller safe! Det sker der ikke noget ved. Du skal selvfølig ikke begynde at pille ved andre indstillinger, som f.eks ram indstillinger, da du så risikerer at computeren nægter at starte op!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 08-03-05 21:34

Nu har jeg været inde i Bios. Så vidt jeg kan se, er det forskellige opsætninger, jeg kan ændre på. Men lige hvordan jeg skal "sætte Bios til default, factory eller safe" forstår jeg altså ikke. Hvad mener du? Jeg er ked at, at jeg ikke kan følge med her, men det er alstå en ny verden for mig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-05 21:44

Hvad hedder din bios? Award, Ami, phonix eller andet?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-05 21:45

Award kan jeg se nu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-05 22:09

Når du kommer ind i bios er der så et menu punkt der hedder Load Optimal Defaults? Det skulle sætte den som factory default!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 09-03-05 21:12

Når jeg kommer ind i menupunktet: "Load Optimal Defaults" kommer der bare en rød firkant, hvor der står: "Load Optimal Defaults y/n" andet er der ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 01:20

så trykker du bare y for yes!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 10-03-05 17:21

Det ændrer ingenting

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 17:27

Hmm? Prøv at gå ind under enhedshåndtering igen! Hvad står der under skærmkort?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 11-03-05 09:20

uUha, der står en masse:

Enheder til lyd, video og spil
- c-media AC97 Audio Device
- Codecs til lydenheder
- Codecs til videoenheder
- drivere til ældre lydenheder
- mediestyringsenheder
- MPU-40-kompatible
- MIDI-enhed
- standard spilport
- Ældre videocaptureenheder

Der står også nogle informationer under hver.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-05 16:09

Nej det er ikke der! Der burde være 2 punkter med Skærm og skærmkort?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 11-03-05 18:26

Jeg kan altså ikke finde nogen oplysninger om skærm eller skærmkort i Enhedshåndtering. =-(

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 11-03-05 18:47

Hvis jeg går i indstillinger for skærm og kort står der:

Chip type: Ikke tilgængelig
DAC type: Ikke tilgængelig
Hukommelse: Ikke tilgængelig
Kortstreng: Ikke tilgængelig
Bios oplysninger. ike tilgængelig

Kan du bruge det til noget ;-/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-05 23:02

Winxp burde kunne kende kortet! Hmm? Har du prøvet at ringe til medion support? Kortet kunne være defekt!

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 12-03-05 11:38

Ja, de arbejder på sagen. Jeg mente bare ikke at det i første omgang var indenfor deres område. Jeg vender tuilbage, når jeg har hørt fra dem.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 370 point
Dato : 12-03-05 12:12

Ja! .-) De eneste mere jeg kan komme på er at opdatere dine bundkortsdrivere eller bios!

Du kan bruge via 4 i 1 bundkortdriveren her
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=636&kind=1

Installer i quick eller express mode

Og bios finder du her
http://www1.medion.de/downloads/?lang=dk

Godkendelse af svar
Fra : ceg63

Dato : 31-03-05 14:54

Hej Tedd

Så har jeg langt om længe fået løst problemet. Jeg genetablerede computeren med fabriksindstillingerne, det skulle jeg bare ha´ gjort fra starten, men man prøver jo gerne meget, for at undgår at skulle indstallere og genetablere div. indstillinger. Men nu virker det altså, og det var jo formålet.

Du skal i hvert fald have tusind tak for din store tålmodighed med mit problem, nu har jeg en glad søn, der synes hans mor er fantastisk god

Tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-05 17:22

Det burde han da synes allerede
Godt du fik det til at virke