/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pallebhansen - vedr. Aprilia Classic ?
Fra : bennymanden
Vist : 2279 gange
50 point
Dato : 27-02-05 22:05

Hej Palle.
Jeg købte for et ca. 4 mdr. siden en brugt Aprilia Classic 50 -
den kører meget fint og der er ingen problemer.
---------------------------------------------------
Jeg kom til at tale med Keldd om den også har det der CDI-tænding ?
Kender du modellen ? - og ved du hvad for en slags tænding den kører med ?
Det er jo en 5-gearet model med el-start (der er slet ikke nogen kickstarter)
Da den jo kører fint har jeg ikke haft noget adskilt -
det eneste jeg har gjort er efterfyldning af batteri og lidt ekstra kølevæske på køleren i anledning af vinteren.
Jeg fik desværre ikke en instruktionsbog med ved købet

Lad mig høre hvis du ved hvordan det er med sådan en

mvh
<\\Benny

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 27-02-05 22:59

Vist en god solid scooter, har ikke særlig meget erfaring med den, men har lavet lidt Habana.
Husk at skift bagtøjsolie. Tændrør i ny og næ. Giv kontakter på styr og andre steder lidt WD40 eller pronto.
Jeg mener bestemt den har elektronisk tænding.
http://www.sgnc.dk/
Download manual, vælg model til højre
Hent zipfil enten før eller efter 1997
Udpak zipfil, og læs den i PDF-format.
Men måske kan scootergården (www.sgnc.dk) skaffe en manual.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-05 23:48

benny:
Køsters boghandel i Randers, 86426613

kan nok klare den.
Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 28-02-05 01:14

Tak for svaret pallebhansen.
--------------------------------
Jeg havde hørt om den manual, desværre er den på italiensk

..... men bedre end ingenting, måske skulle man bare få lært italiensk

under alle omstændigheder tak for hjælpen og de gode tips, man skal jo være lidt god ved den, når den også skal køre vinterkørsel -
-----------------------------
Men jeg er meget glad for den, den starter altid, og kører rigtig godt - dejlig stabil, lidt ligesom en lille motorcykel - jeg lod mig fortælle ved købet, at der er fjernet en begrænsning i udstødningen, ellers intet, jeg har som nævnt slet ikke gjort noget, og den kører fint 80 med 100 kg bag styret (faktisk også op ad bakke)
..... så jeg kan kun anbefale og er som sagt meget glad for den
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 09:56

Ja det er mere en rigtig mandeknallert, end alle de variomodeller, med deres autogear.
"og den kører fint 80 med 100 kg bag styret"
Hvorfor er i 3 på knallerten? Hæ hæ

Ham her har mange stumper:
http://www.scooterparts.dk/group.asp?group=261
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-02-05 10:11

Jamen palle, jeg har skam også højhælede sko på,

når jeg kører på min variomodel.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 10:20

Jamen Keldd dog, og jeg som regnede dig som en af de rigtige mandfolk.
Indrøm det nu bare Keldd, du ville da helst kunne sige: Brumm, brummm, brummmm, (osv afhængig af antal gear)
Men højre fod, vil måske ikke vippe op, på grund af din tiltagende Parkinson? hæ hæ
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-02-05 10:29

Jeg har ikke noget mod gear, men foretrækker så helst 50hk og opefter, så kan man sparke til den, i stedet for

at liste pedalen op og ned.

Og Parkinson, han er ikke kommet endnu, så jeg har ikke nogen erfaringer med ham

Værkstedet kalder, der er 2 knallerter der skal sælges.
Hilsen
keldd.