/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Mp3 til cd...
Fra : Dirty_joker
Vist : 319 gange
200 point
Dato : 27-02-05 20:33

Hey...
Jeg har en masse sange som jeg kunne tænke at få over på en skive istedet for jeg skal sidde på computeren vær gang jeg skal hører dem...
Men kan kun få 16-20 nummere over en af min venner siger at man kan lave dem til mp3 sådan så der kan eksempelvis ligge 100 nr... Men selvom der står de ligger i mp3 kan der stadig kun være få på.. Hvordan laver jeg dem om og hvordan gøre man sådan at det bliver de slags mp3 han snakker om??

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 27-02-05 20:51

du skal brænde numrerne som data

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 210 point
Dato : 27-02-05 21:06

Hvis du brænder dine sange der ligger i mp3 format over på en cd, og altså brænder den som data CD
kan der godt ligge 100 sange, men du skal altså bruge en afspiller der kan læse mp3 formatet.
Laver du en musik CD ud fra dine MP3 filer kan der faktisk kun være 80 minutter spilletid og det svarer
jo nok til en 16-20 sange.
Jeg har haft 2 discman der kunne klare MP3 filer.
I dag bruger jeg mest en lille MP3 spiller med USB stik.
For nylig har de haft dem i ALDI små 800 kr med 1GB, så der kan ligge ca 150 numre på den.

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 27-02-05 21:07

Hvis du får fat i programmet "Musicmatch Jukebox" er du kommet langt - det kan ændre almindelige musik cd´er til MP3 og har indbygget brænderprogram således at du lan brænde dem over på CD som MP3. Jeg bruger det selv til at lave MP3 cd´er til bilen og det fungerer perfekt og er nemt at betjene

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 21:47

På en 700 MB skive kan du teoretisk have 175 numre i MP3, hvis de har en størrelse på 4 MB pr. stk.
Men størrelsen variere jo en hel del, så den bliver nok lidt sværrere at regne ud.
Jeg har f.eks. en CD med Elvis Presley, hvor der er 193 forskellige numre i MP3. Den spiller uafbrudt i godt 12 timer, så man kan nemt få sig en god tur på sofaen, inden man skal op og skifte plade.

Det kræver dog så at du spiller den i din PC, eller på en CD-maskine der understøtter MP3. - Jeg bruger en DVD maskine til formålet, som så er koblet til mit Stereo anlæg.
Mange DVD maskiner kan både afspille standard CD, MP3 filer og WMA filer, så det kan sikkert give dig en god ide om hvordan du fremtidig skal opbygge dit musikanlæg! ???

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 27-02-05 21:51

Men mp3 forringer kvaliteten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 21:57

Ja hvis du optager dem i det nærrige format.
Hvis du overføre dem i 256 bit eller mere, så skal du spidse ørene gevaldigt for at høre det.

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 27-02-05 22:14

det ved jeg så ikke helt hvad jeg skal sige til..

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 27-02-05 22:23

Tak for svaret perchris.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 22:24

Jamen så er du "cdripper" en af de få der har en super hørelse, så pas godt på den

Hvis den blot skal tjene til baggrundsmusik, medens man laver noget andet, så høre du garanteret ikke den lille forskel der kan være, for så konsentrere du dig ikke om det egentlige gøremål!