/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Volvo Rat
Fra : Kentvester
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 27-02-05 16:43

Hvordan afmontere jeg rattet på en Volvo V70, uden at udløse Airbag'en

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-02-05 17:42

Det er en job for et værksted.
alimak

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 19:46

Ingen garanti for noget som helst !!!

ADVARSEL! Hvis bilen er udstyret med airbag, skal batteriet frakobles, inden du afmonterer rat og dermed airbag.
http://www.netrep.dk/styreto1.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 27-02-05 19:54

Jeg er med på akkumolatoren skal afmonteres, og stel polsko og plus polsko skal forbindes, det jeg ikke ved er om der kan være en kondensator, som er opladet, og kan udløse airbag'en, ved afmontering!!!

MVH
Kentvester

Kommentar
Fra : pims

Dato : 27-02-05 20:02

Jeg er ikke helt sikker, men kan den ikke deaktiveres ved at afmontere sikringen. Hvis der altså sidder en sådan. Rattet skal kunne afmonteres, uden at airbaggen udløses.
Held og lykke med det, hilsen Pims.