/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
TOYOTA PREVIA: Dimensioner
Fra : kka1234
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 27-02-05 15:58

Et lille garage-check:

Hvad er højde/længde/bredde på en Toyota Previa fra 1996? (altså ikke den nyeste model)?

Breddemålet naturligvis inklusiv sidespejle

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 16:15

Kan finde en med amerikanske mål, men ikke alt det du ønsker.

http://www.hwysafety.org/vehicle_ratings/ce/html/96022.htm
http://www.svendaage.dk/amerikansk_til_dansk_maal.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 27-02-05 16:48

Hvis det er samme model som årg 2000, er typegodkendelsen på færdselsstyrelsen hjemmeside.
I typegodkendelsen er alle mål, breddemålet er dog uden sidespejle.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-02-05 17:37

H:178, L: 475, B: 180 , akselafstand: 286...alle mål i cm.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-02-05 17:39

Hvis det er det samme som en 2000, er det Længde: 4,75 m bredde: 1,79 m +spejle, højde: 1,81 m

Har du ikke en instruktionsbog, der står det i.

mvh dova

Kommentar
Fra : kka1234

Dato : 28-02-05 13:59

Lige et opklarende spørgsmål:

Pallenoc skriver at bredden er 180 cm.
Dova siger 179 + sidespejle

Så jeg går ud fra, at den er 180 cm + sidespejlene...så hvor brede er sidespejlene? Så kan jeg selv regne det ud

Jeg har ikke en instruktionsbog, for jeg har ikke bilen - ellers havde jeg selv haft gang i målebåndet ))

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-05 14:22

Det er en 1996-årgang jeg har målene fra. Men regn med at spejlene er 20 cm i hver side på denne model...det jo faktisk en varebil.
Ikke fordi det har noget med denne bil at gøre, men vi havde faktisk en Hi-Ace som målte 192,5 cm i højden, og det gjorde at vi lige nøjagtig kunne komme med færgen til Norge på den billige billet, da der her var 195 cm i frihøjde. Jeg kørte alligevel MEGET forsigtigt op ad rampen til dette vogndæk

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 19:13

Også lidt "off record", men det med færgen, altså.
Jeg har engang set en få ødelagt 3 cykler der var monteret på en tagbøjle af en bil.
Da vedkommende skulle køre ombord, blev bilen diriget op i "hængekøjen" altså et hævebart dæk med meget lav frihøjde, og KRONSJJ

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : kka1234

Dato : 01-03-05 19:24

Tak for svaret pallenoc, selvom det ikke er 100% klokkeklart...min garage måler 190 i højden, 470 i længden og 220 i bredden, så uanset hvad bredden er, så bliver det en prespasning...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 20:08

Hæ, så kan du ikke komme ud af døren når du holder derinde (har du tænkt på det), og porten kan ikke lukkes

mvh dova