/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemfilen ikke egnet til MS-DOS ...
Fra : beiderman
Vist : 283 gange
100 point
Dato : 27-02-05 15:25

Hej

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig her.

Jeg har et spil som jeg gerne vil installere. Når jeg aktiverer setup programmet, kommer der en box på med meddelelsen "C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet."
Man kan så vælge Luk eller Ignorer - begge at samme effekt - jeg kommer ikke videre.

I overskriften til boxen står der "16-bit windows-undersystemet." !

Min maskine er en XP Home Edition og jeg har faktisk kunne installere dette spil før på min XP'er og køre det.
Men nu skal der åbenbart være ballade.

Spørgsmålet er nu - hvor i XP'erens opsætning skal der rettes, så selv gamle setup programmer kan køre ?

Håber der er nogen der kan svare

Mvh
Peter

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-05 15:33

Gå ind i windows/repair mappen. Kopier autoexec.nt derfra og sæt den ind i windows\system32 mappen. Sig ja til at overskrive!

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 27-02-05 15:36

Jeg har haft det samme problem så gør det som tedd skriver det vil helt sikkert hjælpe det gjorde det ihvert fald med mig

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-02-05 15:36

Hej beiderman

Det er skægt du kommer med spørgsmålet lige nu. jeg havde nøjaftig samme problem. Kunne ikke lukke et godt billedbehandlingsprogram op. Fik præcis samme meddelelse.
Det fordi du pludselig mangler en fil der hedder AUTOEXEC.NT Min var også forsvundet.
Jeg fandt den et andet sted. Windows/repair/AUTOEXEC.NT Kopier denne fil og indsæt den i C:/windows/system32. Så vil jeg garantere, at dit program virker igen.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-02-05 15:43

Hejsa

HER ER LØSNINGEN

åbn windows stifinder, gå til c:\windows\repair
her ligger filen autoexec.nt højreklik på denne og vælg kopier
gå til mappen c:\windows\system32 og sæt filen ind her.

hvis du ikke kan se mappen repair
skal du klikke oppe på funktioner -vis - og sæt hak ved "vis skjulte filer og mapper

kan du ikke finde filen i c:\windows\repair
så se her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

og her
http://www.kandu.dk/dk/spg/53164

http://www.kandu.dk/dk/tip/9542

Godkendelse af svar
Fra : beiderman

Dato : 27-02-05 22:55

Tak for svaret tedd.

Det var lige det der skulle til.