/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm Lcd Tft?
Fra : Bragesvej
Vist : 589 gange
20 point
Dato : 27-02-05 15:03

Hvad er forskelen på en LCD og en TFT Fladskærm?...hvad er bedst, skærmen er en: KTC 7005L 17" LCD skærm, 12ms.!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 15:15

Det er det samme.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 27-02-05 15:18

Enig

Cdripper

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 15:26

Her er en engelsk fortælling: TFT LCD (Thin Film Transistor Liquid Crystal Display)
http://www.plasma.com/classroom/what_is_tft_lcd.htm

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 30 point
Dato : 27-02-05 15:58

Fandt lige denne forklaring på en mængde af de ord du støder på i denne teknik-verden.

http://www.device.dk/buzz.htm
Citat
LCD.
Liquid Crystal Display. Teknologi, der benyttes til flade, ”bløde” skærme. Der findes flere kvaliteter, hvoraf TFT er den bedste.

TFT - Thin Film Transistor.
Den hidtil bedste teknologi til flade skærme. Hver pixel dannes af tre transistorer som lyser med rød/grøn/blå i passende styrke. TFT-teknologien kaldes også aktiv matrix.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-02-05 16:29

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 17:35

Tak skal du ha´

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-02-05 21:53

Er skærmen eller en god skærm? Har ikke haft fladskærm før.