/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor mange lønningstimer til dette.
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 369 gange
20 point
Dato : 27-02-05 11:46

Er efterhånden blevet dårligt tilpas da jeg skal have skiftet kobling på min ford sierra stc 92.En lille rundspørge blandt lidt værksteder gjorde mig endnu mere i tvivl om hvad det skulle koste,iøvrigt har jeg hørt alt fra 2 timer til 6 timer og mere.Hvad skal det ligge på i time antal,jeg levere selv kobling.Måske nogle der kan huske hvad de selv har givet for det ?
Jeg gidder nemlig ikke selv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-05 11:49

Dit problem er nok at dem der monterer koblingen, måske også plejer at tjæne lidt på indkøbet.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 27-02-05 11:54

Ja, mekanikere plejer ikke at kunne lide hvis man selv leverer reservedelene.
Men 2-3 timer skulle det nok kunne gøres på.
Så må du selv regne prisen ud, udfra den enkeltes timepris.

mvh dova

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 27-02-05 12:14

Jeg syntes det er fornærmende,for værkstedet, at du selv kommer med reservedelene til værkstedet, så var det mig, så ville jeg som værkstedsindehaver ihvertilfælde tage ved, - uanset hvad du har tjent på selv at købe reservedelen, så ville jeg ikke tro at du tjener noget ved at lade et værksted lave det, så skal du også selv lave det. SÅDAN.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 27-02-05 12:24

Att stilke.
Godt der er opstået noget der hedder gør det selv værksteder,iøvrigt er min ven leder i et større reservedelsfirma,så jeg vil til en hver tid kunne slå mekanikerens % på dele,iøvrigt kan jeg lige tilføje at jeg fik samme timer at vide hvis de selv skulle stå for levering af delene..
Resultatet bliver for ikke at fornærme nogen gør jeg det selv,ialt vil det på et gds værksted blive max 6 timer a 100 kr.

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 27-02-05 12:30

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-02-05 18:10

På din bil bruger jeg max 2 timer på en kopling.Det er ikke altid det kan betale sig at tage stumper med på værkstedet.Det kan blive dyrt at være nærig
alimak