/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
privatlivets fred
Fra : manollo
Vist : 905 gange
150 point
Dato : 27-02-05 11:16

Jeg har et spørgsmål ang. krænkelse af privatlivets fred via en offentlig tilgængelig hjemmeside, er det lovligt. Jeg har flere gange bedt vedkommende om at slette det fra hjemmesiden, uden held.
Hvis der er nogle der kan hjælpe mig vil jeg være meget taknemmelig.
Man kan se siden her.
http://www.dansk-oss.com/malaga/klaptorsk.htm
På forhånd tak for hjælpen
Frank

Accepteret svar
Fra : dreyer

Modtaget 160 point
Dato : 27-02-05 11:24

Hej!
Det er ulovligt at offentliggøre fotos af personer, der ikke ønsker det. Dvs. hvis det er dig der er på billederne har du juridisk krav på at de fjernes.
Historien er jeg knap så sikker på at du kan gøre noget ved. Uden at have nærlæst den kan jeg dog se at den fjernes den 6. marts, og der er jo ikke så længe til...

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-02-05 11:27

Det er i henhold til Persondataloven, ikke tilladt at bringe oplysninger, billeder o.l. der hører ind under det der kaldes private oplysninger.
Med andre ord, alt hvad der offentliggøres, så man ikke er i tvivl om hvilken person det drejer sig om, er strafbart.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-05 11:28

lige et spørgsmål - hvor har skribenten/ hjemmesidens ejer fået fotos fra ??? Er det med dit vidende osv ???
Har vedkommende blot skrevet uden dit vidende ???

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 27-02-05 11:29
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-02-05 11:29

Helt klart ulovligt !!

En lidt anden sag....men alligevel http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB03883335?OpenDocument

Er serveren i Spanien ?? Så skal det være ulovligt efter Spansk lov.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-02-05 11:31

nu er det vel et spørgsmål hvor udbyder sider/er da det er det pågældene lands lov der gælder ikke??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-05 11:32

rigtig gode links mpjc og jakjoe -

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 27-02-05 11:32
Kommentar
Fra : manollo

Dato : 27-02-05 11:42

Det er webmasteren selv der har skrevet det UDEN mit vidende og samtykke.
Billederne forestiller webmasteren samt min kone, billederne har han liggende på sin HB. De stammer fra nogle fester vi har haft i den danske klub i Torre del Mar, i spanien.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-05 11:50

fy for ****************

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 12:15

http://1984.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 12:30

Jeg har tjekket serveren. Den ligger i USA ; Washington DC

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 13:06

Prøv at anmelde det til abuse@terra.es måske kan du dermed få denne side fjernet!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 13:34

severino -> *.es er det ikke Spanien ? De har vist ikke noget med omtalte side at gøre. Man må vist gå til de Amerikanske myndigheder ..men så vidt jeg forstår er de meget liberale, hvad websiders tekstindhold angår.
Man kan hyre en amerikansk advokat, men salæret ...salæret !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-05 15:00

Den lille "torskehistorie" ser jo lidt "elegant" ud, men der står måske en bitter strid i baggrunden.
Det er aldrig godt når venskaber blander andet ind.

Det er ganske vist en .com adresse men den kan jo ligge mange steder.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-02-05 15:01

Hej Frank,
Det er dog en umanerlig, ulovlig og ubehagelig måde at hænge folk i gabestok.
Uanset om du har været "et dumt svin" (det må du selv bedst vide), så er der intet belæg for, at behandle andre personer på en sådan måde !

At forbindelsen til 2 (måske flere) personer "klippes", skal jo ikke forhindre dig i at opsøge en anden og forhåbentlig bedre bekendskabskreds. Det kan blive svært i dit nuværende distrikt/by.

Metoden er middelalderlig, barnlig, ulovlig ...........

Vend den anden kind til ! og undlad for alt i verden at gøre "gengæld". Smil og grin af situationen, og opbyg et par gode POSITIVE sætninger som dine kommentarer .. så går "luften" snart af ballonnen.
/PG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 15:10

manollo -> Normalt besvarer jeg ikke Kandu.dk spørgsmål 'privat' ..så ville jeg sgu få nok at se til

Folk er velkomne til at invitere sig selv på besøg hos mig, invitere mig i skoven eller på spruthus, men tekniske spørgsmål ønsker jeg at begrænse til sitet her eller til http://www.experts-exchange.com/ ..hvor jeg sjovt nok også kigger forbi en gang imellem

Du spurgte i din mail, hvordan jeg kunne vide at siden er hosted i USA ???

Jeg er hacker og kan derfor ikke fortællle dig hvordan !!!

.............................................................................................................................spøg til side

Jeg bruger dette program : http://www.networkingfiles.com/PingFinger/Neotraceexpress.htm

Når du har installeret det og kører det første gang, bliver du spugt om hvilket land og hvilken by du befinder dig i nu :

Denmark Copenhagen (..for mit vedkommende).

Derefter vil programmet scanne stien fra, hvor du er connected til den destination (URL) du har valgt og vise et kort over 'ruten', samt 'endestationen' i det land og den by serveren er fysisk placeret.

Fremover vil du i din browser have (..kan slås fra) en mulighed for, når du højreklikker på et link at få oplyst serveren placering.

Piece of cake

</NØRD>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 15:26

Ps. Man kan zoome ind og dermed konstatere at serveren befinder sig i Huntsville lidt uden for Atlanta ; Staten Washington DC.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 15:30

Pps. ..nu ævler du molokyle

Man kan zoome ind og dermed konstatere at serveren befinder sig i Huntsville lidt uden for Atlanta...

Så langt så godt... resten er 'ruten' ; næste stop : Washington DC og så New York og videre....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 27-02-05 16:30

til molokyle

jeg har læst på www.pcworld.dk at japanerne har udviklet et eller andet system sådan at man kan udveksle data ved hjælp af et ganske alm. håndtryk
det jeg så vil sige med det er at når det kommer i handlen giver du så mig et håndtryk???
hilsen wonnabi pc-nørd

ps det er venligt ment har fulgt dine indlæg her på sitet og lært en del !!!
måske en underlig måde at takke på men bliv endelig ved med at lærer fra dig

mvh cbsjanten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 16:40

cbsjanten -> Jep ! http://www.kandu.dk/Img/diverse/double.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 27-02-05 16:47

hehe ja vejen til en hurtig løsning hmmm hvorfor syntes jeg altid bedst om den ???

vil dog lige sig at da jeg startet for 1.5 år siden med comp har jeg vel i gennemsnit lavet en format c: en gang om måneden så jeg har også valgt den lange vej engang
og lavet mega meget rod i det for mig selv så nu er jeg sq da blevet lidt mere forsitig

ps nogler der kender et komma program???????

ellers må i selv sætte dem værsgo ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Godkendelse af svar
Fra : manollo

Dato : 28-02-05 11:31

Tak for svaret dreyer.