/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Overførsel fra analog Cam til PC
Fra : bigfool
Vist : 668 gange
200 point
Dato : 26-02-05 16:54

Jeg vil gerne holde fast i min "gamle" analoge HI8-camcorder, (synes kvaliteten er bedre end digital), men ønsker samtidigt muligheden for at kunne overføre div. optagelser til harddisken for efterfølgende redigering, inden jeg lægger resultatet over på en DVD. Kører XP-Professional med integreret lyd- og videokort.

Hvad skal jeg bruge af hardware og evt. software ?

På forhånd tak!

Bigfool

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 26-02-05 16:59

TV-kort, og et godt videoredigeringsprogram. Jeg har købt PinnacleStudio 9 og er meget tilfreds! Men det kræver stooor harddisk og masser af "power". Se evt på http://www.libris.dk/ "fra VHS til DVD".

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 26-02-05 17:06

@Jerrik

Har lige haft lånt en ældre udgave (ej XP-kompatibel) af Pinnacle, men der fik jeg kun s/h billeder med over og ingen lyd
Hvad er "power" ? (Har kun Pentium 3 og 512 ram).

Bigfool

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 26-02-05 17:36

Hej Bigfool
Har i en del år kørt med Pinnacle redigerings udstyr på min PC, netop til brug for overførsel af video 8, og dermed analogt signal.Det består af Videokort PCI til indbyg + SW en gammel version Studio 7 (( kan opdateres ))
På Pinnacles hjemme side: http://pinnaclesys.com/
kan du læse om alt vedrørende programmerne og hvormange " hestekræfter" der anbefales.
kan oplyse dig at jeg har en lille Pc med AMD Athlon XP 1800 og 512 mB ram, jo mere af det jo bedre.
Når jeg har overført billede og lyd, redigerer jeg med alle mulige features, og kører det over på en DVDR = Pioneer stationær brænder= slut produkt en DVD skive.

MVH Flemming

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 27-02-05 15:48

@Flemming

Hej og foreløbig tak!
Ang. videokort til indbygning kontra andet hardware, tror du så følgende adapter kunne anvendes som en mulig løsningsmodel ?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=93418

Studio 9 er jeg ved at få anskaffet ....

Bigfool

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 27-02-05 17:26

Hej Bigfool
Som jeg kan se på EDB priser er produktet ikke bedømt eller kommenteret, så jeg ville holde mig til det gennemprøvede Studio 9. Det eneste du skal have styr på er at du i dit tilfæde skal have det program som overfører analogt signal fra camera og til PC. Jeg mener Studio 9 findes i en del udgaver så kig dig godt for, evt på div. forums på nettet.
MVH Flemming

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 27-02-05 18:11

@Flemming

Hej igen

Taler vi forbi hinanden eller ... ? Studio 9 (som jeg opfatter det), er da programmet (softwaren) man benytter til at "udføre" tingene med, hvorimod det link jeg henviste til tidligere er hardwaren (altså TV- eller videokort/adaptor), eller er jeg helt gal på den ?

I mellemtiden har jeg dog fundet et andet produkt, som efter at have læst nærmere om det virker mere professionelt:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3152

Summasumarum: Virker konstellationen af ovennævnte hard- og software (i din verden) rimelig ?

På forhånd pænt tak!

Bigfool

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 28-02-05 08:52

Hej Bigfool
For det første ville det nok være for meget på dette forum, at forklare alle de detaljer, som der i min amatør verden skal til for at skidtet virker. Men jeg troede du viste at der skal en hardware del og en software del til.
Software delen i studio 9 består ud over drivere til programmet også en "" lave min egen film "" sektion.
1. Optage video ind på computeren. 2. Redigere filmen som du synes den skal se ud. 3. Lave filmen som en slut fil = AVI eller til almindelig VHS eller som en DVD = MPEG 2 som jo er det du skal vise på din DVD afspiller bagefter.
Den lille søde boks du har fundet er kun en boks til at få overført signalet fra camera og til PC. Du mangler redigerings delen.
Det sjove ved selv at lave ens film er jo : Undertekster, underlægningsmusik, overblændinger mellem klippene samt en helt masse mere som man først skal til at lære.
Jeg har som sagt kun kendskab til Pinnacles produkter så se på denne, den har det hele.

http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1885&Langue_ID=2

( min verden er så men nok ikke så meget anderledes end din verden bare fordi man har feriefilmproduktion som hobby )

MVH Flemming

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 28-02-05 17:03

@Flemming

Hej igen Flemming og tak for din besvarelse!

Jo jo, jeg vidste godt at der skulle såvel en software- som hardwaredel til, for at få det til at funke (tror bare vi kom til at tale forbi hinanden )

Ja, det link du henviser til ser rigtigt fornuftigt ud, men ligger vist også på en udskrivning i omegnen af Kr. 1.400 .... - Derudover tvivler jeg på at min Pentium III 1000 MhZ med 512 ram vil kunne "trække" programmet, ud fra hvad Pinnacle skriver om "minimum system requirements" ... ?

Er du af samme opfattelse ?

Bigfool

Accepteret svar
Fra : flemlone

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-05 17:21

Hej Bigfool
Min computer er en AMD processor på 1,5 Giga, og ram på 512 ram, det virker fint,så om en processor som din på 1 Giga er lige til øllet er jo spørgsmålet. Jeg tror jeg ville satse. Hvis du ser bort fra prisen er det et suværent produkt hvad angår muligheder. Men da det er dig som skal tage den endelige beslutning og hænger på evt. dårlige følger af investeringen. Vil jeg ønske dig held og lykke med din videre søgen efter et godt produkt til din opgave.
MVH Flemming

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 28-02-05 17:45

Tak for svaret Flemming!

Jeg går lidt i tænkeboks, men føler at vores dialog har nu gjort mig bedre rustet til at handle.

VH
Bigfool