/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
netbank
Fra : jb3112
Vist : 435 gange
150 point
Dato : 26-02-05 12:38

hej vil gerne høre om gode dårlige erfaringer med netbanker og almbrandbank og bgbank

skal ha andelsboligkredit og alm konti

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-02-05 12:41

Jeg har Danske Bank - hvilket jo nu er det samme som BGbank. Jeg har ingen klager! Personligt har jeg klaret ALT over internettet i 2 år. Jeg har ikke været i nogen bankfilial i den tid.

Systemet er overskueligt, billigt og hurtigt.

Med hensyn til sikkerhed, har man i DK endnu ikke oplevet nogen brist i systemet - så vidt jeg ved...

Jeg vil virkelig anbefale det! Alene besparelsen på girokort er jo enorm

Vaxen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-02-05 12:53

BG Bang her, også ca. 2 år....tilslutter mig vaxen´s svar.
Jeg benytter også e-boks....det sparer papirbunker og andet rod...det virker også uden problemer.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-02-05 12:55

BG Bang = BG Bank

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 12:56

Hvis du med netbanker mener banker der udelukkende kører via nettet og altså ikke har nogen fysiske afdelinger, er det noget som min svoger sværger meget til. Han er yderst tilfreds og har aldrig savnet noget. Renter og gebyrer er i bund. Men har du af og til behov for at se en rådgiver i øjnene, er det jo ikke så smart. Alle normale bankforretninger kan foretages igennem disse natbanker og sikkerheden er lige så god som i alm. banker.
Jeg er selv Nordea-kunde fordi jeg sætter pris på at have den personlige kontakt, men ligesom vaxen klarer jeg 95% af alle mine forretninger via nettet. Håber det var svar nok. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 13:12

Min svoger har brugt flere netbanker: først www.Basisbank.dk nu www.Skandiabank.dk

Du kan også prøve at kalde www.Mybanker.dk der kan du sammenligne forskellige banker.

Kommentar
Fra : jb3112

Dato : 26-02-05 14:00

det var rene netbanker jeg mente arne overvejde almbrand men har nu kik på skandiabanken

Kommentar
Fra : jb3112

Dato : 26-02-05 14:03

dårlige oplevelser er lige så velkommende som gode

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 14:05

Ja jb3112, det er jo den min svoger bruger lige nu, men han holder øje med udviklingen via Mybanker, og skifter hvis andre pludselig skulle være bedre/billigere. Det kan man nemmere når man ikke er tvunger til at "se folk i øjnene".

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-02-05 14:36

hmmmm... Jb3112... Måske der er langt i mellem de dårlige oplevelser

Jeg vil nok sige, at netbanken kun er så god som den almindelige bank - hvis man altså ikke vælger en, der udelukkende er netbank.

Det er jo stadig relevant at se på renter, gebyrer og service generelt.

Men selve systemet netbank er der ikke meget dårligt at sige om... Forskellige banker kører forskellige systemer - nogle mere overskuelige end andre. Personligt synes jeg f.eks at Nordeas netbank ikke fungerer ligeså godt som BG-Danske Bank... Men det er jo en smagssag.

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 14:41

Vaxen - En REN netbank er ligeså god som en alm.bank med mulighed for at benytte Netbanking. Hvor har du det modsatte fra?

Og vil man sammenligne renter, gebyrer og service generelt, kan man jo bruge www.mybanker.dk

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-02-05 14:41

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad082/
lidt til dig før du bruger netbank, derudover har jeg brugt netbank fra ca 7 forskellige banker siden 1998 uden problemer, de fleste gratis.
du kan også oprette en udenlandsk netbank, har dog ikke den store erfaring med det, bortset fra seb bank.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 14:43

Jb3112 - Du spørger jo om dårlige erfaringer. Dem kniber det åbenbart med.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-02-05 14:58

arne>>> Jeg aner intet om "rene" netbanker... Det var ikke det, jeg mente...

Hvad jeg mente var, at man jo for de almindelige bankers vedkommende kan tage højde for, hvor gode de er - for netbanken er selvfølgelig ikke bedre... såmænd... Måske bare klodset udtrykt

Ved egentlig ikke om det var bedre forklaret

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 15:03

Vaxen - Det var bare denne bem. jeg syntes skulle kommenteres:
Citat
Jeg vil nok sige, at netbanken kun er så god som den almindelige bank - hvis man altså ikke vælger en, der udelukkende er netbank.

OK så, du udtrykte dig måske ikke så heldigt. Pyt med det. Jeg tror jb3112 har fået sit svar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 15:17

Almindelige banker tillader ofte at man kan bruge Netbanking, altså komme i kontakt med sine konti, flytte penge frem og tilbage, betale regninger og girokort samt kontakte bankens medarbejdere via nettet.
Udtrykket "En Netbank" er derimod en bank der kun eksisterer på nettet og ikke har fysiske filialer rundt omkring. Denne mangel på dyre domiciler, gør at deres omkostninger til drift er langt lavere end de alm. bankers. Dette betyder også at deres rente og gebyr-niveau er væsentligt lavere. Som sagt tidligere: Kan man undvære den personlige kontakt til "Vil du ha' Bank-rådgiveren" er der penge at spare.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 23:42

jb3112 - Jeg synes at du har fået rigtigt mange gode svar. Gør nu det pæne og luk dit spørgsmål.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 23:49

jb3112 - Du skal også lige huske at kandu.dk ikke kun er et sted man kan stille spørgsmål og få svar. Man kan også søge i allerede stillede spørgsmål og svar! Øverst på denne side er der et søgefelt. Hvis du skriver Netbank og trykker på søgeknappen får du en liste frem over andre spørgsmål om emnet. De kan også hjælpe dig. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-03-05 00:53

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne