/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke komme ind på min server ude fra~
Fra : Coolio_Nic
Vist : 259 gange
60 point
Dato : 26-02-05 12:04

Hej alle!
Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme ind på min server?
Jeg har konfigureret ínternet indstillinger men måske ikke rigtigt?
Nogle der kan hjælpe...

evt. et link til en guide (på Dansk)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 12:16

Hvilken server Microsoft IIS, Apache ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 26-02-05 12:18

Ja
Jeg går ud fra at du har IE6 og OE6.
Hjemme fra dit eget skrivebord skal du i outlook express. Her Klikker du på Funktioner-Konti. Marker dit postprogram og klik på knappen Egenskaber. Klik på fanebladet Avanceret og sæt et flueben i "gem kopi på server".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 12:20

Hmmm..... du har jo stillet spørgsmålet i MS Windows

http://www.serverguider.dk/artikler_149.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 12:24

Du skal være medlem !

Læs her en sammenligning af de 2 servere : http://erfa.teknologisk.dk/biblioteket/tianbefaler/-webservere.asp

Men jeg fandt en gratis guide her : http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 12:27

...eller er det din hjemmeside's server du ikke kan komme ind på ? Det kan kun administratoren eller hvis du har fået tildelt rettigheder af denne !

..eller er det blot din hjemmeside du ikke kan nå, f.eks. via FTP ?

Du bliver nok nødt til at uddybe dit spørgsmål en smule, så vi ved hvad vi skal hjælpe dig med ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Daedra

Dato : 28-02-05 01:08

Hvis du kører over en router, så skal du være sikker på at du har forwarded de porte du skal bruge - ellers virker routeren som en firewall som blokkerer. En ftp-server bruger normalt port 21.

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 28-02-05 15:32

okey

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 15:38

Coolio_Nic -> Ok. til hva' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 28-02-05 15:45

at en ftp-server bruger normalt port 21 hehe
er der nogle der kan hjælpe mig med at ændre min eksterne ip det er den der er gal??hehe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 16:17

Du kan bruge en 'udenbys' proxy ( via. port 80 ), hvis det er dét : http://www.findnot.com/?1_anonymous_free_proxy_server

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 28-02-05 16:27

kan du hjælpe mig med at opsætte min small business server helt fra starten??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 18:37

Hvilken server ?

Linux : Apache ?

Windows : IIS ?

Hmmmm..... så skal der vist lidt mønt på bordet

Jeg har ikke lyst at tjene 'dine' penge, men vil gerne hjælpe

Du må så blive lidt mere specifik omkring den hjælp du ønsker

Kunne du uddybe dit spørgsmål en smule yderligere ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 28-02-05 19:27

Jeg vil gerne have lavet en eksterne ip på min small business server 2003.
Jeg ville blive utrolig glad hvis du kendte et sted hvor man kunne blive guidet hele installere for Windows small business server.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-05 20:44

Du burde så kende : http://www.microsoft.com/windowsserver2003/sbs/default.mspx

465 kr. for det du vil vide : http://www.datajungelen.no/boeker/Microsoft/SMB_server2003.html

Jeg er på bar bund hér !

</MOLOKYLE>