/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ASP fil.
Fra : stjuma
Vist : 426 gange
275 point
Dato : 26-02-05 11:15

Hej.

Jeg har modtaget en ASP fil (En tæller)fra min Webhotel-udbyder, som jeg skal have sat ind på min hjemmeside, som jeg laver i FrontPage 2000.

Hvordan gør jeg?

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 11:23

Åbner filen og indsætter indholdet øverst på din HTML side vil jeg tro, ...eller dér på siden, hvor tælleren skal vises ? Har din udbyder ikke skrevet en vejledning i brug af koden ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 11:24

Ps. En ASP fil er blot en tekstfil og kan åbnes i Notesblok (notepad.exe)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 26-02-05 11:35

Hej Molokyle.

Jeg indsætter den under HTML-visning?

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 11:43

[hør] Aner det ikke, jeg bruger ALDRIG Frontpage. Jeg koder i 'hånden' vha. notepad.exe

Med brug af Notesblok :

Jeg ville åbne ASP dokumentet. Mærke indholdet af og vælge Kopier (.. ved at højreklikke eller CRTL+c).
Dernæst åbne HTML dokumentet og vælge ; Sæt ind.. (.. igen ved højreklik eller CRTL+v) der hvor koden nu skal ind
Til sidst gemme det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-02-05 12:36

Det er formentlig kun en tekststreng der skal bruges (man bruger ellers php til den slags).
Kopier tekststrengen evt. via notepad.
Åbn i normalvisning og sæt markøren hvor tælleren skal vises, skift til html visning.
Indsæt den kopierede tekststreng ved hjælp af indsæt ikonet så du ikke flytter markøren i redigeringen, så skulle visningen gerne komme hvor du har markeret.
Vær opmærksom på, at du muligvis skal ændre i tekststrengen så du får indsat dit domænenavn i tekststrengen.
Når man kopierer via notepad får man ikke fremmede formateringer med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 12:37

Hvis du fortæller hvem din udbyder er, kunne vi måske gå ind at læse dokumentationen og hjælpe dig videre derfra

Læg en URL (et link) til din udbyders hjemmeside her.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 27-02-05 20:45

Hej.

Min udbyder er TDC (Oncable).

Mit Webhotel ligger på Webhosting.dk

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-05 20:51

http://www.webhosting.dk/countcgi.php

Der anvendes php som jeg nok mente.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-05 21:24

Ja, på den side du henviser til BjarneD

Selve koden deeplinkes til et CGI script

http://webhotel1.webhosting.dk/cgi-bin/Count.cgi ..hvor webhotel1 er den server, der hoster kundens domænenavn.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 275 point
Dato : 27-02-05 21:40

Det skyldes angiveligt, at webhotellerne ikke vil have ukendte perl og cgi scripts implementeret med basis på deres egen server derfor laver de selv en der er OK. Hvis man ikke vil benytte webhotellets skal scriptet hostes på en ekstern server eller tilsvarende.

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 05-03-05 11:41

Tak for svaret BjarneD.