/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
manglende lyd i MSN stemmesamtale
Fra : ega
Vist : 1445 gange
20 point
Dato : 26-02-05 01:01

Er der nogle specielle indstillinger, der skal foretages for at kunne få lyd på MSN messenger stemmesamtale. Mikrofoner og højttalere virker godt nok, men der er ikke "hul igennem".

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-02-05 01:05

Indstaler lyd driveren.
Find ud af hvilket lydkort du har. Søg efter navnet og >driver< på nette. Hent Driveren og indstaler den.
husk hvis du har msnBETA7,0 kan der være små problemer, men det burde virke.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-02-05 01:09

undskyld,,,jeg mener bundkort, ikke lydkort.

Det kan enten være du har et http://www.asrock.com/support/Download/index_download.htm bundkort
eller http://www.pcchips.com/
Der findes også andre jo, men dem kender jeg ikke lige.
Ellers, hvis du har styr på tingene (det har jeg ikke) Så har du stadig din bundkort CD, så prøv at genindstaler den.

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 30 point
Dato : 26-02-05 01:22

Jeg kender desværre ikke svaret, men kan fortælle at hvis jeg invitere til stemmesamtale så virker lyden ikke, men hvis min ven invitere mig så virker det.
Jeg kører 6.2 og han 7.0.

Jeg kan dog ikke forestille mig at man skal installere bundkortsdriveren da den slet ikke har noget med MSN at gøre, og da slet ikke hvis mikrofon og højtaler virker.

Jeg har dog på fornemmelsen at en router kunne blokere for transmissionen.

Dydendak

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-02-05 01:25

Dr_Dydendak < jeg har lige været ude for det samme. Jeg genindstaleret bundkortet, og vupti.
Men hvis micfonen virker andre steder, og det kun er msn der er problemet,,,så er det jo ikke det.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-02-05 01:27

når jeg siger virker andre steder, mener jeg selvfølgelig om den virker på Skype eller Ventrilo eller andet,,ikke om den virker på en anden PC.
Det skulle den jo meget gerne, men det forstår jeg også den gør.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 26-02-05 09:25

Gå i enhåndshåndtering start-indstill-kontrolpanel-system-hardware-enhåndshåntering-se efter gule sdvarsler-HVIS ud for lydkort-dobb klik-opdater driver-----hvis ingen gå i kontrolpanel -lyde og lydindstill-fjern flueben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-05 09:42

der er en guide for lyd i messengeren - prøv den

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-02-05 11:16

Har du tjekket, at din firewall ikke blokerer for messenger? Den skal indstilles til "act as a server".... Eller hvordan det nu udtrykkes på din firewall

Vaxen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-02-05 13:28

MSN kan ikke sammen med alle typer firewall. Prøv at deaktivere, og se om det er her problemet ligger gemt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-02-05 13:30

Ups! Sorry vaxen... havde ikke set du havde nævnt den problemstilling

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-02-05 14:39

Bare ok CLAN... Du er fuldkommen tilgivet

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : ega

Dato : 02-03-05 10:59

Tak for svaret Dr_Dydendak.
         jeg har gennemgået mine indstillinger i Norman Firewall og i Messenger og i systemets lyd og lydenheder. Nu kan jeg HØRE, men ikke HØRES. Der må være flere blokeringer, som jeg bare ikke kan finde.