/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
boot problemer xp pro
Fra : elkjaerlorenzen
Vist : 698 gange
300 point
Dato : 26-02-05 00:14

HJÆLP...................
Jeg har store problemer, min slave harddisk begyndte at sige mærkeligt så jeg ikke kunne starte min pc op.
den blen pillet fra og jeg kunne stadig ikke bruge min xp, ok vi lægger den ind på ny, men ak lidt hjalp det,
nu kom et andet problem, efter at xp inst. skulle genstarte kom der en blå skærm med "unmountable boot volume"
Jeg har prøver med fixboot + fix mbr men det virker ikke. Hmm det må da være min HD der var defekt, så jeg tog en 3,5 GB
med hjem fra firmaet og den kørte jo bare, så man bestiller en ny 120 GB HD og hvad sker der akurart samme problem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvad FANDEN gør jeg nu, undskyld sproget !

Mvh.

Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 00:20
Kommentar
Fra : granslam

Dato : 26-02-05 00:21

jeg har ofte samme problem jeg plejer at tage en xp home og lægge ind først og der efter overskrive den med xp pro men jeg aner ikke hvad fejlen er begger er orginal version men den kan bare ikke boote op på min pro version

mvh Granslam

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 26-02-05 01:00

Nu ligger der vel ikke en diskette i diskdrevet?

har du set i bios om computeren finder din harddisk ?

Hvilket drev står boot.ini til at skulle boote på ?
Hvis den skal finde din boot sektor på det drev som du har taget ud, så booter den ikke ;)

Dydendak

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-02-05 11:59
Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 26-02-05 13:06

Det der er underligt er at jeg kan køre med en 3,5 GB hd
men ikke med de nye 120 GB eller 40 GB

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 13:36

Nogle 'gamle' kontrollere understøtter ikke større diske end 20 Gb.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 26-02-05 17:02

næh det er rigtigt men min 40 GB har kørt på maskinen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-05 09:40

http://www.windowsreinstall.com/install/winxp/howto3/unmountable.htm
Løsning nr:
1: Boot op på Windows XP CDèn, vælg reparere windows installationen, og når du er inde i reparations promten, skriver du chkdsk /f husk mellemrummet.
2: Sæt din harddisk (C-drevet) i en anden fungerende computers extra Ide-kabel (Eller i stedet for et existerende cd-rom drev) Start computeren, og windows vil automatisk køre Chkdsk på din harddisk, før den opstarter sin egen Windows.
3. Boot op på Windows XP CDèn, vælg reparere windows installationen
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:52

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?