/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
html fejl i popup
Fra : hansilei
Vist : 323 gange
120 point
Dato : 26-02-05 00:09

På min hjemmeside har jeg en gæstebog som popper up - men den melder nu for første gang og hvergang "fejl linie 25, tegnet ')' var ventet.
Jeg synes ikke jeg har slettet noget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 00:13

Tjaeh... der er mange muligheder, hvoraf den mest oplagte er, at der mangler en slut parantes.

Må vi se siden (koden) ? ..ellers er det sgu svært at hjælpe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 26-02-05 00:18

Hej - her er den famøse kode

<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=1,width=420,height=365,left = 215,top = 278');");
}
// End -->
</script>

<!-- STEP TWO: Paste this onLoad event handler into the BODY tag -->

<BODY onLoad="javascript:popUp(''>http://www.zip.dk/gaeste/bog.php3?id=1194')">

<!-- Script Size: 0.73 KB -->

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-02-05 00:56

Et forsiktigt gæt - så prøv at lægge mærke til dine paranteser i BODY linien.
I starten ( ' "
I slutningen ' ) "
Måske er det her den knirker?

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 26-02-05 01:02

Jeg har hentet javascriptet igen fra C:\Documents and Settings\Hans\Dokumenter\The JavaScript Source Code Generators Popup Window Maker.htm - og sat den ind i en frisk "publisher" webside - med samme resultat

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 01:08

Dette virker hos mig. Jeg har fjernet et par overskydende mellemrum :

Kode
<script type="text/javascript">
<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL,'"+id+"','toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=1,width=420,height=365,left=215,top=278');");
}
// End -->
</script>
<BODY onLoad="javascript:popUp('http://dmi.dk')">

..men nok vigtigst af alt husket det indledende <script type="text/javascript">

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 01:14

Så laver kandu.dk lidt kludder og putter et extra mellemrum ind

Hvis du kopiere koden fra ovenstående må du rette ; me nubar=0 ...til menubar=0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 01:24

Citat
The third argument, the "window configuration" is a string. It contains a comma-separated list. There should not be any spaces around the commas or anywhere else in the string.

http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 26-02-05 01:45

Jeg har rettet og kopieret, og når jeg sætter http://www.zip.dk/gaeste/bog ind, kører det - men dertil kommer jo
.php3?id=1194 ,og så er problemet der igen...Godnat for nu - Hansilei

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-05 10:07

Så må der være fejl i den PHP kode og du må så nok stille spørgsmålet i denne kategori : http://www.kandu.dk/dk/emne/30817 ..for at få hjælp, for hér er jeg på Herrens mark

Du bruger vel ikke variablen 'id' globalt ? Så kan der nemlig blive diskrepanser mellem din PHP og Javascriptkode, hvis du referere til denne variabel begge steder, uden det i øvrigt har logisk sammenhæng ???

Derudover synes jeg du nu har fået svar på dette spørgsmål omkring pop-up'en

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 120 point
Dato : 26-02-05 10:12

Ps. Prøv lige at ændre variablen 'id' i din Javascriptkode. Opret i koden en anden variabel f.eks. tid :

var tid = day.getTime();

...og brug så 'tid' i resten af Javascriptkoden i stedet for 'id'

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hansilei

Dato : 26-02-05 11:08

Tak for svaret molokyle. Tiden er vel også løbet fra popupper - alle får dem efterhånden fjernet - Jeg arbejder videre med tingene... Venlig hilsen Hansilei

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 27-02-05 18:21

......SUCCES......En henvendelse til zip.dk eller var det en nyinstallation af Windows? "Did the trick"