/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gæt en sang
Fra : Trinethk
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 25-02-05 21:38

Håber i kan hjællpe, for det er ikke meget jeg kan huske fra sangen, beklager.
Sangen er ældre, jeg husker at jeg hørte den på Lp og jeg mener at Covert var sort og rødt.
Det er en mand der synger med en øm, lidt tør stemme til hans "kæreste"

Kom hen til mig, kom hen til mig

(det handler altså om at hun er ved at gå fra ham nok)
Er der nogle der kan sige hvad det skulle være for en ?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 25-02-05 22:03

Det er ikke "Danseorkestret - Kom tilbage nu" du tænker på?
Ellers prøv om du ikke kan huske lidt mere af teksten...

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 25-02-05 22:05

Det er ikke den nej,,detsvære...
hmm...måske synger han: Kom hen til mig kom hen til mig,,,,,du sidder der og er så tavs ?!?!?!?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 25-02-05 22:22

Du kan evt. prøve at efterlyse den her: http://www.danskesange.dk/viewhelp.asp?showtype=1
Der sidder en masse "gamle" hoveder som måske kender den... hehe

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 25-02-05 22:23

Kan du i øvrigt ikke prøve at komme med et bud på hvor gammel den er... bare sådan ca. årti... ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-05 22:25

Ja et eller andet får mig til at tænke på Lars HUG med "elsker dig for evigt"
Han synger noget med: "Du er så tavs, hvad venter du på"
mvh dova

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 25-02-05 22:27

Dova> Nå, det var den jeg også lige havde i baghovedet... *GG*

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-02-05 00:30

Nej, det er ikke HUG.... hmmm,,,,,, det er noget ældre end det i nævner der...

Sangen handler om den der situration hvor kærsten er ved at gå fra dig, og hun bare sidder i et hjørne af stuen og er tavs.
Jeg tror ikke bandet er vidre kendt, nok en gammel døgnflue.
Det kunne godt være fra 60erne eller 70erne. men hæng mig ikke op.

Tak Casper, jeg vil da lige cheke den side ud.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-02-05 00:37

Undskyld...jeg mener Carsten selvfølgelig