/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo hot 50 trækker underligt når den bli~
Fra : qwerz
Vist : 2140 gange
120 point
Dato : 25-02-05 20:21

hej jeg køre på min scooter frem og tilbage hverdag da jeg er startet på en produktionskole nåh men nok om det her på det sidste er den ligesom begyndt at brokke sog hvis jeg giver fuld gas den kan godt nogen gange når den er kold men ik altid den er glad for det jo indtil den når 60 så begynder den og sputte og hakke = vil ik trække kun med halv gas hvad kan det være (er ik nogle begrænsninger)

og har et andet problem min olie lampe lyser konstant men den er fyldt op med 2takts olie jeg har en baglygte der kortslutter en gang imellem men hvad kan der være galt da jeg er lidt usikker på hvad min scooter fejler)

MVH Qwerz.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-02-05 21:00

Det lyder som et snavset luftfilter. Det skal jo skiftes engang imellem ca. 1 gang om året. Når det er snavset bliver benzin blandingen for fed. Derved sprutter den.

Du kan selfølgi prøve at rense det.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 25-02-05 23:41

ok jeg har prøvet at rense det lidt men det benzin der kom ud af filteret var sort men fik det renset lidt men vil lige prøve det så vender jeg tilbage og hvis det er det så får du point

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 26-02-05 00:29

men hvad kan der være galt ang. min oli lampe lyser konstandt den lyser kraftigt med fuld gas men lyser ik i tomgang det fatter jeg ik en brik af

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 28-02-05 14:50

Det kan tyde på at der er et problem med selve olie niveau sensoren. (Den er nok itu)

Det forudsætter naturligvis at bliklys systemet virker optimal. Hvis de også har problemer, kunde det være spændings regulatoren der er defekt.

MV. Peter Jensen

Kommentar
Fra : claus125

Dato : 28-02-05 16:32

Mojn
Det kan være at det ikke er nok strøm på batteriet, det var der også galt med min pgo comet med olie lampen så ladede jeg batteriet op så lyste den ikke mere det var det der var galt med min comet... Håber det kan hjælpe dig :)

MVH Claus

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 02-03-05 19:08

ok vil lige tjekke det da jeg får løn i morn så mås jeg lige ha nyt batteri da det gamle er faldet sammen

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 21-03-05 21:47

Hmm.. Måske dit kølesystem som er gået ned? - Og tjek dit el-karbinet. Det kan være nogle kontakter eller ledninger som sidder forkert eller gået løse, eller simpelthen bare er blevet for slidte til dine lamper..