/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
webcam på hjemmeside
Fra : vardepigen
Vist : 1519 gange
170 point
Dato : 04-09-02 12:14

min søn har et logitech webcam express som han gerne vil have til at sende online på den hjemmeside han har købt, istedet for den side som brugervejledningen henviser til. den side er vist kun tilgængelig i 30 dage...

er der nogen der kan fortælle hvordan han skal gøre.... for vi er virkelig på bar bund...

eller henvise til nogle danske links, da vi heller ikke er så gode det engelske..

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-02 14:17

Hej Vardepige,

eh... hvor har i jeres hjemmeside/domæne liggende?
(idet der er nogle udbydere af webhoteller der ikke vil ha' at man sender Live billeder via sin hjemmeside på deres webserver)...

men ellers ka' man ha' et link fra sin side til den computer hvorpå WebCammet er tilkoblet... det der bla. er brug for er den computers globale IP nummer/adresse som Webcam'et er tilkoblet... ved at gå ind på denne side ka' i få det globale IP nummer at vide... -->
http://www.myip.dk

har i en modem, ADSL eller anden internetforbindelse?
og har i en Fast IP adresse til jeres abonnement?

og hvad understøtter den server i har siden liggende på? (ASP, PHP)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 04-09-02 14:26

han har købt hjemmesiden hoswww.scannet.dk

vi har kabelmodem, men det er ændret fra at være en fast ip-adresse til at være en dynamisk tildelt. Det betyder at computeren automatisk henter en ip-adresse når man tænder den.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-02 15:11

Hej Vardepige,

oki doki...

hvilken et af webhotel løsningerne har han valgt?
http://www.scannet.dk/WebHotel.asp
det er for at jeg ka' få at vide hva' den understøtter...

mht. til en dynamisk IP er det muligt at få et stykke gratis software, der ka' guide en hen til den dynamiske (globale) IP... det ka' man bl.a. ved NO-IP.org... -->
http://www.no-ip.com/
her ka' man tilmelde sig og downloade en klient man ka' ha' kørende hver gang man er på nettet... så "uploader" man sin IP til deres server... hvorved den så gør det muligt f.eks. at skrive http://vardepigen.no-ip.org (hvis i har brugt vardepigen) til at komme i kontakt med jeres computer... således ka' i så også få hentet jeres billeder fra Webcammet til siden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 04-09-02 15:46

det er lige hendes søn der skriver :
jeg har købte den der hedder "mini" på www.scannet.dk
Mini: Kr. 69,- pr. md.

- Domænenavn (www.firma.dk).
- 25 mb serverplads.
- Fri trafik.
- Komplet on-line statistik. Demo
- 3 e-mail adresser:
Incl. virus scanner på mailservere.
- On-line redigeringsværktøj til e-mail.
- Webmail, browserbaseret e-mailprogram.
- Ubegrænset POP3-alias/forward/autoreply.
- POP3 stjernealias og ETRN understøttelse.
- FTP-program (til filoverførsel).
- Fri brug af ScanNet's CGI scripts.
- WAP/WML understøttelse.
- Telefon support

jeg har et logitech webcam express... jeg har downloade et program der hedder conquercam til at oploade billeder til hjemmeside

min hjemmeside hedder www.varmeskud.dk

nu er jeg nået et lille stykke på vejen...

det jeg så skal bruger hjælp til er sådan set : at indstille min server på conquer programmet... og så skal det jo over på min hjemmeside... det vil sige : skal man lave en side og så sætte en html kode ind eller hvordan gør man det???

da jeg købte min hjemmeside i sin tid købte jeg den kun på grund af at jeg skulle ha et webcam sadt til... jeg har ringet til mange for at høre om man kunne sætte webcam til... og det fik jeg at vide at det kunne man godt fordi at der var det der hedder FTP-program (til filoverførsel).

med venlig hilsen kim
vardepigen´s søn

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-09-02 16:51

Hej Kim,

for det første er det lidt ærgeligt at du har købt det webhotel hos Scannet, idet du ka' få det noget billigere samt mere for pengene hos Cliche.dk... -->
http://www.cliche.dk/page2.asp
her ka' du få ASP eller PHP understøttelse, samt 100 Mb's plads til 20,- kr. i måneden og derved spare 49,- kr. pr. måned... så hvis du for flyttet din hjemmeside derover vil du spare nogle penge samt få mere ud af det...
jeg ka' ikke lige huske hvor meget en flytning af ens domæne koster, men umiddelbart ser det ud til at koste 140,- kr. ved en flytning af et .dk domæne over til Cliche.dk så umiddelbart er der penge at spare efter en 4 måneders tid ved sådan en flytning... bare et forslag... idet 49,- kr. på et år bliver til 588,- kr. som du så ku' bruge til noget andet...

men der er et problem med FTP overførelsen, idet du kun har 25 Mb plads, samt det skaber en del trafik til Scannet's server... jeg ved ikke lige hvilken politik de har i den forbindelse...
men du ka' bl.a. læse her hvorfor bl.a. Azero.dk ikke tillader det... ned i bunden af siden ved overskriften... "Må jeg godt bruge mit webhotel til at vise billeder fra mit webcam?"... -->
http://www.azero.dk/?/info/faq/

jeg ved ikke lige hvordan Scannet har det i den forbindelse, men jeg vil gætte på det vil være noget i samme stil, idet hvis du ska' sende live stream til din ftp vil der være en strøm af billeder... plus hvordan ska' de hånderes så de 25 Mb. ikke bliver overskredet... det er bare lidt af problematikken ved at bruge FTP løsningen...
men ellers ville jeg kontakte ScanNet og hører hva' deres politik er i den forbindelse...

men nu ser det ikke ud til at din hjemmeside understøtter ASP eller PHP, i øjeblikket... men så vidt jeg husker ka' man med Windows Media Encoder sende live billeder fra sit WebCam... men jeg vil lige prøve at eksperimentere lidt og se om jeg ka' finde en løsning...
jeg har rodet med noget i ASP og VB samt et USB webcam...

men det er også muligt med noget Java/Javascript... og det understøtter din side...

men det er muligt f.eks. at via din hjemmeside http://www.varmeskud.dk, at linke til din computer med f.eks. http://varmeskud.no-ip.org hvis du vælger No-IP til at håndtere din Dynamiske IP... således billederne ka' blive vist på din side... via HTML med de pågældende ting...

men hvordan ska' det med billederne foregå fra webcammet... ska' det være rigtig Live eller med et fast interval hvor billedet bliver opdateret fra dit webcam?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 04-09-02 17:16

Hej strarup,

jeg har snakket med www.scannet.dk og der måtte jeg godt sætte webcam op på min hjemmeside...

det du skrev øverst i det sidste brev... kunne du finde ud af hvordan jeg får flyttet det der over... for det er jo MANGE penge at sparre på længer sigt...

jeg ville godt ha at man kunne se mig live, når jeg har tændt for det...
men der er jo også det at jeg fik noget med (et sted på nettet) hvor jeg kunne sende live fra.. men det syntes jeg ikke lige om da jeg godt ville ha det på min hjemmeside...
men efter jeg har tængt over det kunne jeg jo "bare" lave et link til den side hvor det bliver sendt live fra...

mit webcam er sadt til computeren via usb... hvis det har noget at sige???'

med venlig hilsen kim

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-09-02 09:13

Hej Kim,

jeg beklager at jeg ikke lige fik meldt tilbage... men der kom en lille fødsel i vejen... og lavede noget kuk i planlægningen...

mht. til skift fra ScanNet til Cliche mener jeg at det koster 140,- kr. men jeg vil lige prøve spørge kasseren eller webmasteren for den klub jeg er med i... idet klubben's hjemmeside er ved at blive flyttet over på Cliche's server... og så vidt jeg husker har webmasteren sagt at den nuværende ligger på ScanNet's server... selve flytningen ta'r vist omkring en måned's tid... men jeg vil lige prøve at finde ud af det her senere idag... når de er kommet hjem fra arbejde...

i mellemtiden vil jeg lige afprøve et par småting... for at få det til at virke... jeg har lige geninstalleret mit Logitech WebCam... og er ved at lave nogle forsøg...

men når du siger at folk ska' se dig når du er online... er det så f.eks. når du snakker/chatter med dem?
eller bare sådan generelt?

ellers ka' det la' sig gøre med bl.a. NetMeeting at chatte/snakke over WebCam, med en anden der har WebCam... hvis det er det du gerne vil...

men jeg vil som sagt gå i krig med at finde ud af hvordan det ska' integreres på en hjemmeside, så dit WebCam ka' vises for omverden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-09-02 21:16

Hej Kim,

jeg beklager igen der er gået lidt tid...

jeg er ikke kommet så langt med webcam projektet endnu... men ska' nok melde tilbage når jeg er kommet noget videre...

men mht. flytning til Cliche.dk... så koster det de 140,- kr. du ska' så bare ha' afmeldt dit andet abonnement hos ScanNet... når det er udløbet ka' du så få det overflyttet til Cliche.dk...
det ka' nok ta' en måneds tid, afhængigt af hvordan og hvorledes dit abonnement er hos ScanNet...

men ellers så prøv at kontakt Cliche.dk og forhøre dig... hvis du stadigvæk vil ha' dit domæne flyttet og spare de penge...

jeg kommer nok først for alvor til at kigge på det med Webcammet til efter weekenden... hvis det ikke gør noget... idet det kræver lidt for meget hjerneaktivitet af mig på nuværende tidspunkt at finde en løsning der du'r...

jeg blev Far sidste Torsdag for anden gang, og har min 2½ år's søn hjemme de næste par dage, samt vi havde et dødsfald i familien i Søndags og ska' til begravelse på lørdag...

og jeg vil gerne være klar i hovedet, så jeg ka' få lavet en løsning til dig, som du'r... så jeg håber ikke det gør noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 12-09-02 22:16

hej strarup

tillykke med dit nye barn...

det var ikke lige så godt med det dødsfald...

jeg havde fødselsdag igår (11/9) og der blev jeg 16år...

jeg har fået lavet mit webcam på nettet... men det program jeg køre med er ikke lige det beste da det nogen gange tager et lille stykke tid at få ud på hjemmeside... men du kan tage et kig på www.varmeskud.dk det er ikke lige den beste måde/design men det virker da til en vis grænse...

mit abonnement hos scannet.dk vare i 3måneder i nu... og derefter skal jeg til at betale igen... jeg tænker at jeg ville havde den hjemmeside i lige så lang tid at jeg har råd til det... så jeg ville meget gerne ha flyttet den over til noget der er billiger... men man skal stadi ha FTP- program da jeg jo bruger det til at overføre filer når jeg har webcamet tændt... hos scannet.dk er de ikke opdateret med serverne så jeg får en besked vær gang når jeg ville opdater min hjemmeside at der kan være fejl da serverne nok ikke kan køre de helt nye ting... jeg er ikke lige helt inden i det, men ville da gerne spar lidt penge...

lidt bliver hurtigt til meget

men du må ha en god uge samt weekendt

med venlig hilsen kim

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 12-09-02 22:16

hej strarup

tillykke med dit nye barn...

det var ikke lige så godt med det dødsfald...

jeg havde fødselsdag igår (11/9) og der blev jeg 16år...

jeg har fået lavet mit webcam på nettet... men det program jeg køre med er ikke lige det beste da det nogen gange tager et lille stykke tid at få ud på hjemmeside... men du kan tage et kig på www.varmeskud.dk det er ikke lige den beste måde/design men det virker da til en vis grænse...

mit abonnement hos scannet.dk vare i 3måneder i nu... og derefter skal jeg til at betale igen... jeg tænker at jeg ville havde den hjemmeside i lige så lang tid at jeg har råd til det... så jeg ville meget gerne ha flyttet den over til noget der er billiger... men man skal stadi ha FTP- program da jeg jo bruger det til at overføre filer når jeg har webcamet tændt... hos scannet.dk er de ikke opdateret med serverne så jeg får en besked vær gang når jeg ville opdater min hjemmeside at der kan være fejl da serverne nok ikke kan køre de helt nye ting... jeg er ikke lige helt inden i det, men ville da gerne spar lidt penge...

lidt bliver hurtigt til meget

men du må ha en god uge samt weekendt

med venlig hilsen kim

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 12-09-02 22:30

hej igen...

når man flytter sin hjemmeside over til dem du snakker om.... kommer ens adresse til at se sådan er ud www.varmeskud.dk eller www.varmeskud.Cliche.dk ???

ups har lige set at jeg er kommet til at trykke send indlæg to gange....

jeg har fået det ind på min hjemmeside www.varmeskud.dk men jeg ville Meget godt havde hvis man kunne chatte der inden mens man sad og så på mig... kan dette lade sig gøre...

har lige set at jeg har skrevet forkert... man kan ikke se mig live... for der går 5sek før der kommer et nyt billed ind (nogen gange tager det 10sek) jeg kunne godt tænke mig at man kunne se mig på sammen måde som man ser fjernsyn på... kan dette lade sig gøre???

med venlig hilsen kim

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 170 point
Dato : 18-09-02 21:05

Hej Kim,

mange tak... og tillykke med din fødselsdag i 16 års fødselsdag...

ligegyldig hvor du vælger at flytte dit domæne hen, vil det blive ved med at hedde www.varmeskud.dk, det er bare en anden server dit domæne bliver flyttet over på... samt en anden "peger" der får folk hen på din hjemmeside når de ska' ind på http://www.varmeskud.dk

mht. til andre webhoteller, her også inkluderet Cliche.dk så har de FTP, hvormed du ka' flytte dine filer til og fra din hjemmeside...

det ka' godt lade sig gøre at vise webcam'et live... det er bl.a. det jeg er ved at prøve at finde en løsning på... jeg er ved at undersøge 2 muligheder, den ene er en Java løsning, som jeg ikke helt har fået afprøvet endnu og derfor ikke ved om den virker...
den anden er Microsofts Media Encoder... hvor det også sku' være muligt... den er jeg også ved at undersøge...

hvis det sku' gå helt i hårdknude, har jeg downloadet et software development kit til Logitech's Quick Cam, hvor der ka' laves noget i Visual Basic... så hvis jeg ikke ka' få de 2 andre muligheder til at virke vil jeg gå i krig med det...

men jeg ved ikke lige hvor meget tid det vil tage... men det ska' nok lykkes...

forresten hvis du gerne vil snakke/chatte med nogen live over webcammet, har du også mulighed for det vha. Microsoft's Netmeeting...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 19-09-02 15:42

hej stranrup...

jeg tror jeg ville flytte det over til www.vannafind.dk den ser sådan her ud :

• Professionelt domænenavn
(www.domæne.xx)
• Windows 2000 Server
• 100 MB serverplads
• Ubegrænset trafik
• Online statistik (demo)
• Online værktøj til redigering
af e-mailkonti
• Ubegrænset e-mailadresser / ægte POP3
• Mulighed for e-mail
alias/forward/autoreply
• WebMail - begrænset til 5 MB
• Fuld FTP-adgang (Filoverførsel)
• Ugentlig backup
• WAP/WML understøttelse
• UPS (stort batteri) på alle servere
• 24 timer/døgn fysisk overvågning
• Daglig e-mailsupport
• Telefonsupport
• Standard CGI-scripts
• SSI (Server side includes)
• ASP-understøttelse
• ASP komponenter:
w3 JMail 4.1
w3 Sockets
AspMAIL
AspPOP3
AspHTTP
AspDNS
AspIMAGE
AspUPLOAD
• Microsoft Access databaser
• FrontPageExtensions (+ kr. 10,- / md.)
• Egen CGI-bin (+ kr. 10,- / md.)
• Virusscanning af e-mails
(+ kr. 20,- / md.)

• DK-domæne: kr. 0,-
• Oprettelse: kr. 0,-
• Flytning: kr. 0,-
• Pris: pr. md.: kr. 59,-

er det ikke en ok webhotel at havde???

jeg har Microsoft's Netmeeting på denne computer... der ved jeg godt at man kan lave disse ting... men dem jeg chatter med der er der mange som ikke har msn.. og derfor ville jeg godt havde det sådan at man kunne sidde inden på www.varmeskud.dk/webcam.htm og skrive med mig samtidigt med at man så mig "live"...

det lyder godt det du har gang i!!!

med venlig hilsen kim

Godkendelse af svar
Fra : vardepigen

Dato : 05-10-02 22:04

Tak for svaret strarup. Jeg tror nok min søn har fået det til at virke nogenlunde...*S*