/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Logfiler???
Fra : Yumatci
Vist : 515 gange
200 point
Dato : 25-02-05 17:30

Hej er der nogle der kender noget til logfiler??? Er der logfiler i windows xp som evt. opbevare alt hvad jeg laver på computeren??? Hvad gør f.eks politiet hvis de skal ind og tjekke hvad der er sket på en computer hvad personen har lavet på computeren og sådan??? Kan man se sådan nogle ting??? Og hvor lægger de i så fald??? Og er der andre ting som opbevare informationer og sådan noget??? Jeg kender allerede til Oversigt, Temporary Internet Files, Temp og Cookies som internet explorer bruger til at registrere hvad brugeren sidst har været inde på og sådan!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 25-02-05 17:34

Start-> kontrolpanel -> Administrative Værktøjer -> Logfiler.
Der ligger nogle systemlogs der fortæller hvis et program har problemer, en bruger logger på og andre ting.
Ofte har de enkelte programmer (ICQ, mIRC osv deres egne logfiler liggende i deres program foldere)

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 25-02-05 17:45

Hmm ok kan det evt. som administrator lade sig gøre at lave sådan noget sådan at man kan holde øje med hvad alle på systemet har lavet? Evt. det de bruger på skoler til at se hvis elever har downloadet noget de ikke må og sådan?? Hvordan kan jeg evt. sætte sådan noget op på mit system og hvordan virker det???

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 25-02-05 18:26

?

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 25-02-05 18:29

Hej maxibon19 hvad mener du med? Og kender jeg dig/kender jeg dig ikke er du den max jeg tænker på fra barrit by???

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 25-02-05 18:36

nej det R jeg ikk.... men det R fordi det du spøger om vil jeg oz gerne vide noget om hvordan man gør....

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 28-02-05 08:29

[quote]
Hmm ok kan det evt. som administrator lade sig gøre at lave sådan noget sådan at man kan holde øje med hvad alle på systemet har lavet? Evt. det de bruger på skoler til at se hvis elever har downloadet noget de ikke må og sådan?? Hvordan kan jeg evt. sætte sådan noget op på mit system og hvordan virker det???
[/quote]

Hmm lyder som om du gøre noget ulovlig.. eller du vil undgå det.. nå nevermind..

Men de fleste skole jeg kender til bruger "Citrix terminalservere", det vil sige at selve computeren bliver emuleret på serveren og vist på din computer du sidder ved som en slags terminal.
Du kan på ingen måde omgå dette, (jo det kan du vel nok men så er det direkte hacking. Hvordan det så gøres må du spg om i en hackergroup) da det køres på serveren og man så skal være administrator.

Hvis du vil vide mere om citrix terminalserver så søg på google eller andre steder.

Hjalp det noget?

/snortop

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 02-03-05 17:00

Hmm citrix terminalserver er det sådan noget med at en masse computere køre over samme system??? Fordi f.eks på min skole er der nogle skide langsomme computere som ikke har noget c: drev hvor windows ligger på så kan det passe at windows kører fra sådan en server? Der står godt nok windows 2003 server når man starter op men er det ikke noget af det samme? Men de har også nogle almindelige computere der kører windows xp som er installeret på hver af dem! Men de har de samme password logins på hver computer er det f.eks også sådan en server der så har password sam filerne liggende? Fordi tænkte nemlig på at lave noget ligende hjemme ved mig selv men har brug for informationer så hjælp?

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-05 14:54

windows 2003 har en "terminal services" version. Den består af en server og nogle "dumme klienter". Klienterne kører alting fra serveren, så hvis der er mange brugere på så er det langsomt. Men klienter er billigere (i licenser) end at have windows på alle maskiner, så det kan være derfor din skole bruger det.

Jeg kunne forestille mig at brugernes login valideres mod en domæne controller, uanset om de logger på en terminal klient eller en xp workstation.

Men alt det her er ikke noget man lige bruger derhjemme. Det er for stort og besværligt at vedligeholde for et par enkelte PC'er..

Godkendelse af svar
Fra : Yumatci

Dato : 01-04-05 22:55

Tak for svaret Harlekin.