/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Update + messenger log ind problemer
Fra : 20083103
Vist : 520 gange
200 point
Dato : 25-02-05 10:19

Hvorfor kan jeg ikke udføre windows update, logge mig ind på messenger, åbne skypes kontoside, m.m. ???? Jeg har efterhånden prøvet alt. Jeg har tjekket min firewall, mine browserindtstillinger (så vidt jeg kan bedømme det), jeg har været ind på microsofts hjemmeside under fejl 0x80072EFD, som vises, når jeg prøver at køre en udpate - og prøvet diverse fejlfindingsmuligheder. Jeg kører wXP + bredbånd. AVG-antivirus + lavasoft adaware. Ingen norton.

Fejlen opstod efter at jeg har haft fjernet virus på maskinen midt i januar. Når jeg prøver skypes hjemmeside eller logind på messenger får jeg meldingen om at siden kan ikke vises. jeg skal kigge på webbrowserindstillingerne (???) - der kan måske været opstået en DNS-fejl.

Hvem kan hjælpe?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-02-05 12:11

det lyder som du mangler netindstillingerne, som kan gendannes med denne fil: WinsockXpFix.exe

du kan finde den her http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe den burde gøre så du kan komme på nettet igen..

D9N

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 25-02-05 12:23

Jeg har oplevet det samme hvor jeg ikke kunne komme ind på Windows update og ingen af de smarte forslag hjalp.
Jeg løste problemet ved, at opdatere InternetExplorer manuelt, men hvis du har fuldt opdateret kan du jo ikke bruge den løsning, men med historikken i hændelsen vil jeg gætte på, at du har fået beskadiget en systemfil og du kunne derfor prøve at køre en systemfil rettelse, der dog nok vil ødelægge dine opdateringer eller du kan køre en reparation via instalions cd-rom som helt sikkert vil ødelægge opdateringerne.
SFC: Start - kør - skriv: sfc /scannow - klik OK Din installations cd-rom skal være klar i drevet.

Her finder du god instruktion til repair: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair og også til løsning af adgangsproblemer, men der har du jo nok været. http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm
Der er i det hele taget mange gode tips til problemløsning på den side.

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 25-02-05 17:27

Til D9N - jeg prøvede dit forslag - virkede ikke.
TIl BjarneD: jeg har 3 spørgsmål inden jeg følger dit svar:
1. Er det ikke lige meget, om jeg ødelægger mine updates - kan jeg ikke opdatere igen, når udpdate virker ign?
2. Vedr. installations CD-rom: da jeg købte computeren var der 2 CDrommer med, Den ene med Works + internet og e-mail værktøjer. Den anden med Word. Er det den første du mener med installationsdiskette? Ellers har jeg jo lavet nogle genoprettelsesdisketter, da computeren var helt nu. Det blev til ca. 6, hvis jeg husker rigtigt.
3. Mister jeg dataer, hvis jeg bruger dit forslag? Der er jo ikke nogen egentlig backup-funktion - jeg tænker specielt på mails ect. ... er proceduren. at jeg eksporterer adressekartotek og mails til en ny mappe og brænder den på en CDrom?
Hvad med mine internetopsætninger - går de også fløjten ??????
GLæder mig til at høre fra dig (eller en anden) igen.
Hilsen
MN

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 25-02-05 17:27

Til D9N - jeg prøvede dit forslag - virkede ikke.
TIl BjarneD: jeg har 3 spørgsmål inden jeg følger dit svar:
1. Er det ikke lige meget, om jeg ødelægger mine updates - kan jeg ikke opdatere igen, når udpdate virker ign?
2. Vedr. installations CD-rom: da jeg købte computeren var der 2 CDrommer med, Den ene med Works + internet og e-mail værktøjer. Den anden med Word. Er det den første du mener med installationsdiskette? Ellers har jeg jo lavet nogle genoprettelsesdisketter, da computeren var helt nu. Det blev til ca. 6, hvis jeg husker rigtigt.
3. Mister jeg dataer, hvis jeg bruger dit forslag? Der er jo ikke nogen egentlig backup-funktion - jeg tænker specielt på mails ect. ... er proceduren. at jeg eksporterer adressekartotek og mails til en ny mappe og brænder den på en CDrom?
Hvad med mine internetopsætninger - går de også fløjten ??????
GLæder mig til at høre fra dig (eller en anden) igen.
Hilsen
MN

Godkendelse af svar
Fra : 20083103

Dato : 26-02-05 08:39

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-02-05 11:33

Jo du kan update igen. Det er jo bare tiden der bruges der kunne være et problem.
Opsætningerne går ikke fløjten ved rep.
Du mister ikke data ved rep.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-02-05 11:38

Jeg overså spg. 2
Det er hverken Word eller Works cd-rom du skal bruge, det skal være en Windows XP, men har du købt en PC med præinstalleret Windows er det ikke sikkert, at der var instalaltions cd-rom med.??

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 26-02-05 22:44

Hej BjarneD! Nu har jeg fået løst mit problem - det viste sig at den gamle Norton FIrewall spøgte i baggrunden. Den fjernede jeg - og yes - skidtet virkede. Der for øvrigt nogle gode links du kom med. Tak for det. Jeg havde i øvrigt stillet samme spørgsmål tidligere uden at få svar. Der ligger der 500 ledige point....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-05 01:00

Der ligger de point jo godt.
Det Norton bras har voldt mange problemer. Godt, at du fik problemet løst.

Kommentar
Fra : 20083103

Dato : 27-02-05 11:11

Det så fjollet at prøve så mange fejlmuligheder - og så er løsningen så simpel. Håber du/I kan hjælpe en anden gang.