/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
såler til læderstøvler
Fra : tpjevser
Vist : 4324 gange
200 point
Dato : 25-02-05 00:54

er der nogen der ved hvor man kan købe gummisåler og lign. til hjemmelavede støvler af skind/læder?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 01:36

Når du selv kan lave støvlerne, hvorfor så købe sålerne?

Jeg ved at min Morfar lavede såvel sko som støvler til sine 10 børn, sig selv og sin kone. Hvis du kan lave støvler, kan du vel også finde noget at lave såler af? Brugte bildæk kan da få smidt i hovedet alle steder? Så er det kun et spørgsmål om at have en skarp kniv. Der er oven i købet mønster/slidbane i. Hvis det er for simpelt, kan du købe en gummimåtte til brug i bilens bagagerum hos T-Hansen og så selv skære dine såler ud af den. Der kan skæres mange såler ud af sådan en.

Skulle jeg have misforstået dig, må du endeligt vende tilbage igen. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 25-02-05 07:00

Prøv en af leverandørerne til skomagerne, f.eks.
FL Skopleje ApS, Midtager 25, 2605 Brønby tlf. 43458600
eller smut ind til en skomager og handel dig til et stykke!!!
mvh s

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 25-02-05 07:09

http://www.rosmedic.dk/ sælger hæle og såler. De er Super stødabsorberende sål med hudvenlig overflade.

Mvh Cirkelinedk

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 200 point
Dato : 25-02-05 07:15

http://www.terapi-hobby.dk/

her kunne man før i tiden få alt til fremstilling af fodtøj,bl.a. rågummi.
ellers ligger der en læderhandel i viborg, krusell læder og hobby, sct. mathiasgade. de har alverdens ting til det brug.

hvis du mangler mønster (når det ikke er til egne fødder), kan de findes i niels skrivers bog: sko og støvler du selv kan sy, borgen 1980

ellers kan arnes forslag anbefales, det har vi selv brugt, og det er noget billigere.
held og lykke med dit foretagende.
...aase

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 07:26

Cirkeline > nu må jeg le.... HA HA HA HA.
Hvorfor pokker skal en sål ha' en hudvenlig overflade? Den sidder uden på skoen og berører kun jorden?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-02-05 07:30

cirkeline, åh tak så meget, det viste sig at være min drømmeside. den der rosmedia.
...aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-02-05 07:33

cirkeline selv ha, der er altså noget, der hedder bindsåler, og mon dog ikke de berører huden?
jeg kom til at skrive rosmedic, mente rosmedia.
men det er nu dejligt med et morgensmil....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 07:34

Aase - kan du så ikke fortælle mig hvorfor en sål skal være hudvenlig?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 07:49

tpjevser spørger ikke om bindsåler.
Aase - Du kom ikke til at skrive rosmedic, det gjorde Cirkeline
det var heller ikke cirkeline der sagde Ha, det var mig. Du snubler lidt over dine to profiler.
Men jeg har stadig morgensmilet på.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-02-05 07:54

- tak arne, men jeg tror, jeg venter, til jeg har fået morgenmad, har været oppe siden kl. 5.30
...aase

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 25-02-05 08:02

Hej Arne..
Er du nu på spil igen *S*.... Jeg ved ikke hvorfor der står det , det er taget fra deres hjemmeside... Men det kunne jo være, hvis vedkommende havde de såler på, og ville sparke en i den bagerste, så var det ikke sådan at det evt "offer" ville kunne få eksem af det.... Tror vist jeg trænger til en kop kaffe at vågne på. zzo

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 08:08

Cirkeline - Jeg var tæt på at antyde at sådanne hudvenlige såler måtte have noget med S/M at gøre. Altså at træde på folk i sexuelt øjemed. Gjorde det ikke.

Og du har heller ikke forstand på Fiiiiiiiisk!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-02-05 08:49

bindsål, mellemsål og slidsål.
tpjevser skriver ikke noget om hvilken, så derfor er berøringsfarlige såler nok dem, der sidder yderst - altså slidsåler. den var for prins knud.
ikke noget med sparkeri, i to, det skulle da lige være for at komme i gang, og fiiiiiisk det fik vi i går....
jo, jeg fik da rodet rundt, men er i med nu, hvad der udløste en ganske fornøjelig morgen, er i med ....
aase

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 09:07

Ja ja - jeg tror nu nok at tpjevser mente slidsål. Alene fordi han/hun skrev Gummisåler. Al respekt Aase men bindsål og mellemsål laves vel ikke i gummi?

We love Fiiiiiiiisk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 09:11

Cirkeline - Undskyld jeg sagde at du ikke har forstand på Fiiiiiiiisk.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-02-05 09:47

tp skrev o.lign - ikke? kunne det tænkes, at tpjevser ikke ved, hvad bindsåler er lavet af? og derfor spørger på denne måde, med risiko for fiiisk?
hvor finder jeg en metaldetektor til min mand? måske brugt.føsda på mandag.
jaja, i skriver jo osse om fiiisk!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 09:52

Lad os nu stoppe denne hyggesnak. Spørgsmålet er jo alvorligt ment.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-02-05 10:03

hvis du bare vidste, hvor alvorlig, jeg er.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 25-02-05 12:09

Hej Arne.

Alt forladt

Og Vedr: Det med såler, så ved jeg ikke andet end det der står på deres hjemmeside. Men håber at du finder det du skal bruge tpjevser

Mvh Cirkelinedk.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-03-05 00:49

Ja tpjevser, nu har du fået nogle svar og nogle sjove indlæg. Nu skulle du jo nok lukke din tråd.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 20-03-05 06:10

Tak for svaret aasenissum.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-03-05 11:14

selv tak, og det glæder mig selvfølgelig, at du kunne bruge svaret. samtidig sidder der en lille boble af fryd over, at der stadig findes nogle, som bruger tid og energi til "håndens arbejde" og ikke skeler til - ka'et betåål sig, for det kan det sjældent pengemæssigt.
venlig hilsen
...aase