/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Delvis låsning af dokumentskabelon
Fra : bigfool
Vist : 405 gange
200 point
Dato : 24-02-05 17:44

I Word har jeg ofte brug for at lave et nyt tilbudsdokument baseret på en foruddannet skabelon, hvor ca. 98% af brødteksten er den samme fra dokument til dokument, men hvor modtagernavn, adresse, dato, tilbudspris og et par andre ting, er dem der er variable fra gang til gang. Er der en mulighed, hvor man med f. eks. tabulator kan hoppe fra tekststreng til tekststreng, som er dem man skal forholde sig til (altså hvor tabulatoren eller anden tast simpelt hen springer over de ord og linier, hvor der ikke skal "pilles" ved noget) ?

Håber jeg har gjort mig forståelig.

VH

Bigfool ;)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 18:26

Dit spørgsmål er blevet lagt ind to gange under samme emne. Skynd dig at slette det andet, så sparer du 200 point. Så vender vi tilbage til dette. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 18:29

Du har gjort dig forståelig og jeg mener også at det er muligt. Jeg er ikke selv nogen Ørn til sådan noget, men giv tid, så kommer der helt sikkert en anden Kandu'er ind med svaret. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 25-02-05 09:36

Hejsa
Du laver dit dokument og der hvor folk må pille "INDSÆT"er du et FORMULARFELT f.eks AFKRYDSNING, TEKST eller ligende. Du kan for at gøre det let for dig under udarbejdelse af dokumentet få vist VÆRKTØJSLINIEN FORMULAR.
Når du er færdig med at lave dokumentet med alle felter vælger du FUNKTIONER BESKYT DOKUMENT - og vælger prik i UDFYLDNINF AF FORMULAR. AGDANGSKODE vælger du efter om du vil have en eller ej. Vil du ikke have adgangskode skriver du ikke noget i feltet.
Ved at højreklikke på felter og vælge egenskaber kan du angive feltlængde egenskaber mm alt efter den FELTTYPE du har valgt. Hvis du mangler noget kan du vælge en anden felttype - det har de egenskaber du ønsker.

mvh benjamin

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 27-02-05 18:39

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Det funker jo fint

Bigfool