/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
msimn.exe har fundet en fejl og afslutte~
Fra : schouborg
Vist : 1025 gange
300 point
Dato : 24-02-05 13:02

Når jeg bruger outlook express, får jeg ofte denne meddelelse:

msimn.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Jeg får mulighed for at klikke på en knap, hvorpå der står "Send fejlrapport". Det har jeg prøvet flere gange, uden at der sker noget ved det. Jeg kan også klikke på en knap, hvorpå der står "Undlad at sende". Når jeg klikker her lukker Outlook Express. Næste gang jeg åbner Outlook Express, får jeg meddelelsen: "Outlook Express blev ikke lukket korrekt".
Det ser ud til at problemet kun opstår, når jeg dobbeltklikker på Ikonet for at åbne - når jeg nøjes med et enkelt klik, kan jeg altså bruge mailsystemet, men dobbeltklikket ligger i hånden.
Jeg er ikke så god til det tekniske, så jeg har brug for mere end blot en henvisning til en Microsoftside.
Schouborg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-05 13:07

Måske kan det her hjælpe dig videre?
http://support.microsoft.com/?kbid=258034

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-05 13:10

Prøv at gå artiklen igennem trin for trin. Desværre er mange problemløsninger lidt tekniske, men sådan er det jo osse hvis man kradser under overfladen på en bil!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-02-05 13:17

lyt til tedd's råd / link, og ja det er lidt "forbudt for børn", men så'n er der jo så meget.
En lille forsigtig forespørgsel... hvornår har du sidst opdateret? Hvis det er længe siden, så gå i
Start -> Kontrolpanel
i menuen til venstre vælg Windows update

eller benyt dette link http://windowsupdate.microsoft.com/

Kommentar
Fra : schouborg

Dato : 24-02-05 13:29

tedd: Jeg har prøvet det med DBX-filerne, men der var ingen der var skrivebeskyttet.
Det der med registreringsdatabasen skal jeg tage mig lidt sammen for at turde.

Clan: Jeg har besøgt windowsupdate, men der var ikke noget at hente

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-05 14:37

Hvis du følger opskriften i mit link skulle der ikke kunne ske noget! Du kan selvfølig lave et systemgendannelsespunkt først, før du ændrer i registreringsdatabasen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 14:45

Jeg har ofte været ude for, at den slags fejl i OutlookExpress kan ordnes ved at flytte postlagringsmappen.
Opret en mappe til lagring f. eks. POST
OE - Funktioner - Indstillinger - Lagringsmappe - Vælg skift - Find placering af ny mappe og vælg OK

Der kan vær egod vejledning til håndtering af OE her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;842985

Kommentar
Fra : schouborg

Dato : 24-02-05 20:42

BjarneD
Jeg prøvede din ide. Den var dejlig nem at følge - men det hjalp ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-05 20:52

Sorry! Det var vel forsøget værd.

Kommentar
Fra : schouborg

Dato : 24-02-05 23:19

yes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 00:37

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;256219
her kan du få god vejledning om at af- og geninstallere outlook express

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 27-02-05 16:25

Jeg henviser til mit svar her: http://www.eksperten.dk/spm/594235?Esession=4a53ffa2798ba4306521db2afa5e7423
Kunne du bruge det?