/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
en slags kage eller ??
Fra : memuel
Vist : 746 gange
77 point
Dato : 24-02-05 11:56

Jeg skal bruge opskriften på en slags kage.
Det er en blanding af en tvebakke eller en skorpe, der er mandler i, de er søde, dvs ret sukkerholdig dej. Måske er det aflange boller man deler når de er bagt og derefter tørrer i ovnen.
Jeg kan ikke huske hvad de hedder og dermed hvad jeg skal søge efter.

Hjælp!!!

Memuel

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 87 point
Dato : 24-02-05 12:02

Cantuccini kunne det være.

http://kortlink.dk/dk-kogebogen/mwk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-05 12:03

Jeg er ikke helt sikker, men et forslag Scones

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 12:04

Ingefærkager uden ingefær/nellike, men med hakkede mandler istedet ???

http://www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/563/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 12:18

Jeg tror jakjoe har ret. De er i hvertfald italienske. Husker at have set dem bagt på TV. Og da var det som en italiensk specialitet.

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 24-02-05 12:30

Ikke fordi jeg har meget forstand på bagværk, men det lyder sgu som noget jeg fik som dreng (har fagtiskt glemt alt om dem, men de smager kanon)>>>"MANDELKUBBAR"

http://home.swipnet.se/stockhult/mandelkubbar.htm

MVH

/sgb

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 24-02-05 12:34
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-02-05 12:51

memuel.

Hvis det er dem der ofte bliver serveret sammen med kaffe så er jakjoe på rette spor

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-02-05 12:58

De hedder Biscotti
Og opskriften findes her (en af dem!!)
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_boern.php?id=6706&Biscotti%20de%20prato%20(italienske%20mandelsnitter)

De smager SÅ godt!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 12:59

Rigtigt calista, det var det de hed dem jeg så på TV.

Godkendelse af svar
Fra : memuel

Dato : 24-02-05 13:00

Tak for svaret jakjoe.
         Det var lige dem!!!

Tak
Memuel

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-05 13:05

memuel - nu nåede du ikke at se calistas svar, men check lige dem også.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-02-05 13:21
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-02-05 13:22

Siger mange tak, og velbekomme....de smager godt, uanset hvad de hedder.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-02-05 13:44

Jeg kender dem godt og ved heller ikke hvad de hedder, men jakjoe har ret., det ved jeg.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-02-05 14:47

biscotti er det italienske ord for bisquits.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 24-02-05 15:48

Jeg kunne jo kun give en points og jeg skulle bruge opskriften i en fart.

Har nu bagt med 10 unger.

De smager skønt, men dejen er lidt svær at samle, måske fordi der ikke er noget fedtstof i.
Men tak for jeres hurtige svar.

Memuel