/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"porte" Hvordan???
Fra : h_bmv
Vist : 272 gange
50 point
Dato : 24-02-05 08:43

Spørgsmål : "porte" Hvordan???"

De der porte (ports) som nogen programmer bruger, hvor og/eller hvordan kommer jeg ind og ser og styrer dem??

1 Kommentar Accepter som svar

Fra : tedd Dato : 22-02-05 17:32

Normalt via en firewall

1 Kommentar

Fra : h_bmv Dato : 22-02-05 17:50

Øh... syns ik' jeg kan finde dem i min zone alarm

1 Kommentar Accepter som svar

Fra : tedd Dato : 22-02-05 17:56

Kender desværre ikke Zone Alarm, men hvad med under tilladte programmer eller noget lignende? højreklik på et tilladt program og options måske?

1 Kommentar

Fra : h_bmv Dato : 23-02-05 22:58

Sorry, kunne ikke komme på før nu igen, kan ikke finde porte i zonealarm, troede egentlig zonealarm var ret kendt. Men hvilken firewall kan jeg styre portene i ellers da?? og (men) altså kan man virkelig ikke gå ind og styre dem i styresystemet ??

Altså det her kommer sig af når jeg f.eks. har installeret et program f.eks. og det så under processen meddeler noget i retning af : Make sure port nr.-et-eller-andet and port nr.-et-eller-andet is not occupied. Hvordan tjekker jeg det??????????????????????????????

1 Kommentar

Fra : h_bmv Dato : 24-02-05 08:39

lidt dødt her?? sætter spørgsmålet ind under "MS windows" i stedet for, hermed gjort.

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 60 point
Dato : 24-02-05 09:04

Du kan hente et udmærket program "Active ports" her:
http://www.protect-me.com/freeware.html

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 24-02-05 09:38

-ser lovende ud, tjekker det når jeg kommer hjem, tak.

er der flere bud på mit spørgsmål derude ?

Vh.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 10:15

Du kan ikke styre, men tjekke alle dine porte online her : https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Tryk [Proceed] og på den nye side klikker du på 'All Service Ports]

..når alle dine porte er skannet, kan du klikke på hver enkelt port og få en beskrivelse af portens services.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-05 13:49

Altid lidt dødt på Kandu, når de ikke sender emails ud!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-05 13:56

hvis du åbner en kommandoprompt og skriver netstat -a burde du forøvrigt kunne se hvilke porte der er aktive!

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 24-02-05 20:42

Tak for svaret hansen9. Det lader til at være lige det jeg har brug for, men det får jeg først at se når jeg rigtig får det i brug.

Vh.