/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ufrivillig nedrulning af elruder i Skoda~
Fra : Kaffka
Vist : 5130 gange
20 point
Dato : 03-09-02 19:43

Hej

Jeg har en Skoda Fabia Combi Comfort fra 2001. Den har nu kørt ca. 60.000 km uden andre fejl end en defekt sprinklerpumpe. Desværre er der nu opstået en fatal fejl - de forreste elruder ruller helt ned af sig selv. Jeg har selv set det ske 2 gange efter at jeg har låst bilen, de andre gange er jeg kommet til en bil med åbne ruder. (jeg ved godt at man kan åbne/lukke vinduerne med nøglen udefra - det er ikke det). Skoda har prøvet at smøre mekanismen (det sker selvfølgelig aldrig hos dem), hvilket hjalp et stykke tid, men nu er det begyndt igen. Er der andre der har prøvet tilsvarende??

mvh

Søren Thomsen

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 20 point
Dato : 03-09-02 22:46

Hej Kaffka
Jeg tror ikke det er et problem, som kan løses med smøring. Jeg vil snarere tro der er tale om en elektrisk fejl, eventuelt en falsk stelforbindelse, el. lignende, som får sideruderne til at køre af sig selv. Det er jo en næsten ny bil du har, så det må da kunne betegnes som en "Garenti omfattet fejl", som dit værksted skal kunne rette. Det er bare det med periodiske fejl, de kommer desværre aldrig, når man leder efter dem. Men her må de kunne indkredses, da det er et relativt enkelt kredsløb, der styrer sideruderne.
Hilsen Az...

Godkendelse af svar
Fra : Kaffka

Dato : 04-09-02 09:23

Tak for svaret azazazAZAZ999.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-09-02 11:22

On Tue, 03 Sep 2002 17:43:02 GMT, "Kaffka" <Kaffka.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har en Skoda Fabia Combi Comfort fra 2001. Den har nu kørt ca.
>60.000 km uden andre fejl end en defekt sprinklerpumpe. Desværre er der
>nu opstået en fatal fejl - de forreste elruder ruller helt ned af sig
>selv. Jeg har selv set det ske 2 gange efter at jeg har låst bilen, de
>andre gange er jeg kommet til en bil med åbne ruder. (jeg ved godt at
>man kan åbne/lukke vinduerne med nøglen udefra - det er ikke det). Skoda
>har prøvet at smøre mekanismen (det sker selvfølgelig aldrig hos dem),
>hvilket hjalp et stykke tid, men nu er det begyndt igen. Er der andre
>der har prøvet tilsvarende??
>

Har ingen erfaring med bilen. Men det fremgår indirekte, at ruderne er
koblet uden om tændingen, da de kan betjenes uden at bilen er startet.
Sådan er det altså ikke på min passat. Når elektronik er koblet sådan
kan det modtage støjimpulser. Kunne tænkes at een eller anden synes,
at det er morsomt, fordi han har en palm der lige kan trigge din bil.
Man ser også at alarmer går igang ved støjimpulser.

Med min passat har jeg et andet problem, som er helt mekanisk.
Kontakterne sidder på indersiden af døren, og når jeg kører i bjerge
bevæger jeg knæet så energisk, at det lige passer med at jeg ofte
ruller det ene eller det andet vindue op, - med brok fra min kone !

mvh

John

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-09-02 22:09

Hejsa

Ikke fordi dette på nogen måde kan hjælpe dig, men hvis du ser på
www.mandagsbil.dk så er det en kendt fjel på Skoda.

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

"Kaffka" <Kaffka.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Fo6d9.50481$ww6.3635465@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har en Skoda Fabia Combi Comfort fra 2001. Den har nu kørt ca.
> 60.000 km uden andre fejl end en defekt sprinklerpumpe. Desværre er der
> nu opstået en fatal fejl - de forreste elruder ruller helt ned af sig
> selv. Jeg har selv set det ske 2 gange efter at jeg har låst bilen, de
> andre gange er jeg kommet til en bil med åbne ruder. (jeg ved godt at
> man kan åbne/lukke vinduerne med nøglen udefra - det er ikke det). Skoda
> har prøvet at smøre mekanismen (det sker selvfølgelig aldrig hos dem),
> hvilket hjalp et stykke tid, men nu er det begyndt igen. Er der andre
> der har prøvet tilsvarende??
>
> mvh
>
> Søren Thomsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : kwik

Dato : 09-09-02 11:14

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg har lignende problemer med min fabia. På et tidspunkt låste venstre bagdør op, hvis bilen blev låst to gange (både med nøgle og fjernbetjening). Dette problem viste sig at stamme fra et ledningsstik hvor det ene ben var rustet over.
Nu er har bilen problemer med at "klik-systemet" til det elektriske vindueshejs kun virker i den ene side af bilen. Deusden slår fartpiloten fra efter for godt befindende. Forhandleren er netop i dag ved at skifte noget af ledningsnettet i bilen, så jeg håber dette hjælper på problemerne.

Er der i øvrigt nogle der har oplevet at instrumentpanelet begynder at knirke hvis bilen har stået i solen ???

Mvh
Kenneth