/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Barbering af skæg?!
Fra : Christiania4eva
Vist : 3525 gange
10 point
Dato : 23-02-05 21:57

Ja.. Har kigget en del rundt på nettet, men kan altså ikke finde en vejledning til at barbere sig!
Er 14 år, og er begyndt at få en del skæg, og andre er begyndt at sige det til mig, så nu har jeg besluttet mig for at gøre det!

Er der nogen der kan gi en nogenlunde forklaring hvordan man gør?

- Mads

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-02-05 22:04

Hey..

Du kan gøre det med skrabere (kræver skum og ofte nye blade, som er vanvittig dyre)
Eller en elektrisk barbermaskine a' la: http://www.el-forretningen.dk/shop/default.asp?ProductID=2394

Det sidst nævnte synes jeg er det letteste og hurtigste (der er også en trimmer med, hvis du ønsker et råt look med ca ½ cm's skægstubbe) Man kan sagtens finde en billigere barbermaskine end den på linket. Jeg købte min i Bilka for 350,- Den skal godt nok sættes til et stik når jeg bruger den, men det generer mig ikke. Hvis du køber sådan én, så er det bare at lade skidtet op, og køre den rundt i hovedet til skægget er væk.

Go' fornøjelse.
Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-02-05 22:10

Hvis du er go' engelsk er der et par grundige guids her:
http://www.headshaver.org/shave_your_head.html
http://www.ehow.com/how_2116_shave-face.html

Mvh Niels

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-02-05 22:13

Du får en kort vejledning: Du anskaffer et sæt engangsskrabere, Når jeg siger et sæt, så er det fordi en pakning indeholder 5 skrabere, Du skal også have en dåse barberskum.
Fremgangsmåden er den at du først gør området vådt med varmt vand, derefter sører du barberskum på (Efter først at have rystet dåsen med barberskum grundigt) Så er skæget opblødt så du kan skrabe det af med engangsskraberenm Skraberen er udformet så du ikke kan skære dig.
Engangsskraberen skal være den billige med kun et skær, den stopper ikke så let som de dyre med tre skær.
Har du bumser kan det være en god ide med en elektris maskine

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-02-05 22:15

Det rå look ser sejt ud, men kan ikke anbefales hvis du kysser meget.
Det gør herrenas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-05 22:38

hvad blev der af far lærer søn ??? Eller bror - onkel - osv osv ?????????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-05 23:23

Her hvor jeg bor, er det mødrene der lærer drengene at barbere sig LOOL Gæt hvorfor. Mere LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-02-05 23:29

Fordi mødrene barberer sig hver dag - og faderen kun hver anden?!
Det gør hende mere trænet i teknikken

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 10 point
Dato : 23-02-05 23:36

Hallo Christiania4eva.
Yes my boy - det er en alvorlig fase af dit liv, som er ved at tage sin begyndelse
----------------------------
Hvis du retter dig efter <Valde´s> fantastisk flotte vejledning til at fylde ansigtet med barberskum, så er du sådan set helt godt i gang
Det eneste jeg vil råde dig til, til forskel fra <Valde> - det er brug ikke de der engangsskrabere, det er noget billigt skrammel, som let kan give flere ridser i hovedet end smart er
Det er rigtig nok, at de rigtige skrabere er temmelig dyre, men de gode af dem giver for det første en langt finere og blødere barbering, og så kan bladene sagtens bruges et par gange eller tre, hvis du husker at skylle dem godt rene efter brug, især de første år af din "barberingstid" - for jeg kan fortælle dig, at de der skægstubbe, de bliver noget stivere og mere sejlivet med årene der går.
Når de er blevet så stive (gamle) som mine, så kan den kun bruges en enkelt gang.
--------------------------------
god fornøjelse - det skal du nok nå at blive irriteret over mange gange i dit liv
..............................................
men husk på, du er ikke alene

mange hilsener
<\\Benny

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-05 23:36

Yes... Og sikke en mustache de har (mødrene) LOOOL

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-02-05 23:43

((((Klumme)))) - det er kun dem som ikke barberer sig der får mustache

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-02-05 23:45

))))))))) ((((( ))))) (((((((((

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-02-05 23:49

Den sidste var til creamygirl 23.29

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-05 23:50

Hvis de ikke barberer sig, så får de sgu da fuldskæg (mødrene) LOOL

Og så forresten undskyld Christiania4eva.. det var ikke meningen at ødelægge din seriøse tråd. Jeg håber du kan bruge nogle af de gode råd du fik. Kan da lige tilføje, at en ung mand på din alder i min familie startede med en forholdsvis billig elektrisk. Disse skrabere kan give anledning til bumser.

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-02-05 23:56

- barber med hårene så undgår du indgroede hårstubbe mv.

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 24-02-05 00:29

find en gammel herrebarber i din by, og få ham til at vise dig, hvordan man barberer sig med kniv. Der er med garanti ingen i din venskabskreds, som barberer sig med barberkniv - og det, du bruger på en barberkniv af rimelig kvalitet, vil være tjent ind på 4 måneder med plastic-høvle til 10-15 kr. stykket.

Hvis du har bumser, bør du være lidt forsigtig, så du ikke skærer hele hovedet af - men forskellen på en barberkniv og en skraber på bumset hud er ikke stor. Faktisk kan man med kniven se, hvad man laver, mens skraberens skær er skjult. Og med kniven kan man barbere PRÆCIST, mens man altid er nødt til at sjusse sig frem med skraberen.

Jeg siger dig: Det er for cool at bruger barberkniv!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 24-02-05 02:23

klumme< er du tyrker ?
Mustarce, er det ikke overskæg ?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-02-05 03:10

krabat > rigtig godt indlæg - jeg tror faktisk jeg har sådan et par knive liggende, jeg har en ældre bror der er barber, jeg har "arvet" dem fra ham
Dem vil jeg finde i morgen. Din pointe med præcisionen overtalte mig straks.
------------------------------------------------
nogen gange er det alletiders lige at blive tilføjet en ny ide .....

god nat allesammen

<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-02-05 03:19

Christiania4eva > til dig vil jeg lige her på sengekanten sige disse ord:
---------------------------
Du skal lytte til krabat´s supergode råd
Det er garanteret cool at bruge en barberkniv til at barbere sig med
.... det sjove er også, der er ikke mange som kan det - så det skulle du lære dig !!!
Jeg tror nemlig også som krabat, at du i længden vil blive rigtig glad for det.
Det var det - hygge og ha´det godt
hilsen
<\\Benny go´nat

Kommentar
Fra : Christiania4eva

Dato : 24-02-05 18:38

Tusind tak for alle de gode svar. Er meget glad for at i gad at hjælpe, og tilmed fandt jeg også en vejledning på nettet, efter jeg havde postet..

http://www.connery.dk/index.php?artikelid=1298/

Hvis nogle ville ha det :)

Ps. Vil lige tilføje at jeg er 14 år.. Så tror ikke krabat's forslag holder,, Men tak a'ligevel.. Man bliver jo gamlere ;)

----------------------------------------------------------

BOOM!
Eller noget? (:

\\ Mads ..
Arto:Christiania4eva
Msn:blackbird1990@hotmail.com \\
\\

Godkendelse af svar
Fra : Christiania4eva

Dato : 24-02-05 18:40

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-02-05 18:59

Hej Christiania4eva.
Jeg bukker og takker --------- jo "gamlere" det er jo noget som kommer med årene, så det undgår du nok ikke
Jeg vil ønske dig god vind fremover og god fornøjelse med "barberiet"
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : Christiania4eva

Dato : 24-02-05 19:40

#Bennymanden>

Det var da så lidt . Og skulle det være en anden gang.. (:

Ville jo gerne ha accepteret dem alle sammen som svar, men det kunne ikke helt lade sig gøre. ;D
----------------------------------------------------------

BOOM!
Eller noget? (:

\\ Mads ..
Arto:Christiania4eva
Msn:blackbird1990@hotmail.com \\

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 25-02-05 16:55

jeg takker for opbakningen om mit forslag - og håber, det vil sprede sig; plasticskrabere er en af de brug og smid væk-ting, som virkelig irriterer mit øje.

Og i øvrigt - følelsen af en god barberkost med rigtig barbersæbe og -skum mod huden er bare... uhm! (bare husk at varme ansigtshuden godt igennem først - evt. med et varmt, let-fugtigt håndklæde eller et godt varmt bad).

Se på det på denne måde: At barbere sig, at pleje sit skæg, er en luksus. Et civilisationsoverskud. Noget man gør, fordi man ønsker at fremstå på en bestemt måde i samfundet. Hvorfor - som plasticskraberfabrikanterne lægger op til med deres produkter - gøre det til noget, der skal overstås på 30 sekunder (hvilket er smæk-ubehageligt, hvad enten det er skraber eller kniv), når man kan vælge sit civiliserede ansigt med omhu og behag?!

Tag dig TID til at barbere dig - uanset hvilket redskab du vælger. Det er noget du gør for dig selv - *ikke* fordi du skal. *Ikke* for de andre. *Ikke* for din kone eller kæreste eller børn eller mor... Men fordi DU ønsker at gøre det. Prøv at huske dét, hver gang du ser dig i spejlet eller klør dig på hagen, og overvejer om det skal være nu... Valget er dit - så hvorfor ikke gøre det rart for dig selv?