|
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 23-02-05 19:23 |
|
Doh.. Til den er varm.
Står den inden for elelr uden for gør jo en stor forskel. Men jeg vil jo sige 20 min skulle være nok. Jeg har selv en fyr i min bil og det køre i 25 min vinter og 15 min sommer.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 23-02-05 20:04 |
|
Du kan bare prøve dig frem.Jeg har altid stillet uret på en halv time før jeg skal bruge bilen, om vinteren.
alimak
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-02-05 21:01 |
|
Hvis det er en el patron skal du nok have ur på så den tænder nogle timer før du skal køre for at få glæde af det. En el patron kan i øvrigt med fordel suppleres med en kupé varmer så ruderne er tøet op inden der startes.
Du kan slet ikke sammenligne det med et fyr, der cirkulerer vandet.
| |
| Kommentar Fra : Mad_Nuser |
Dato : 23-02-05 21:30 |
|
den skal tændes 30 - 45 minutter før du skal køre.
det plejer at være nok.
mvh Mad-Nuser
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-02-05 23:45 |
|
Det er så lidt du får ud af sådan en motorvarmer.
Det er kun et område i motorblokken der bliver varmet lidt op, og så snart du begynder at køre, er bilen kold fordi resten af vandet cirkulerer.
Det eneste den hjælper på, er selve motorens start, at den ikke lige er så kold.
Men erfaringer jeg har haft, viser, at hvis det er en lidt slidt gammel model, så vil den bare ikke starte til sidst hvis du holder nogen timer hvor varmeren ikke kan sættes til.
Så med mindre det er fordi du er bange for ikke at kunne starte hvis det fryser 15-20 gr. har den ikke den store berettigelse.
Men okay, en times tid skulle bære nok, for den bruger også en del strøm (meget).
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : kjeldal |
Dato : 24-02-05 00:15 |
|
Jeg har en tommelfinger-regel: den varmer (motorblokken) ca. 20 grader/time den er tilsluttet, og bruger ca. 1 kw/3 timer, men bilen skal stå i læ, eller i en lukket garage, ellers er varmen en hel del mindre.
mhv Kjeldal
| |
| Kommentar Fra : Stuhr |
Dato : 10-03-05 23:55 |
|
Min erfaring med motorvarmere er go'. Jeg har haft dem på 4 af mine 7 biler. Jeg har et ur på, som starter 1 - 1½ time før jeg skal afsted, og min oplevelse er helt klart, at når motorvarmeren har været sat til, så er det tydeligt at høre, at olien hurtigere kommer rundt i motoren. Ihvert fald "klikker" ventilerne ikke så meget, som når motorvarmeren ikke har været sat til. Ydermere giver det hurtigere varme i kabinen.
Det med at det kun lige varmer et enkelt sted mener jeg ikke holder, for det er jo kølevandet i motoren der bliver varmet op, hvilket er med til at sprede varmen i motorblok og kølevand.
Og det med at motoren så ikke vil starte en dag, hvis den står kold, uden motorvarmeren tændt, har jeg aldrig oplevet. Tværtimod mener jeg, at du også slider mindre på batteriet, da motoren ofte (ved brug af motorvarmeren) startes "lunken" i stedet for kold.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|