/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Cybercity-problemer?
Fra : vaxen
Vist : 369 gange
100 point
Dato : 23-02-05 18:03

Hej med Jer!

Jeg har i lang tid haft et problem med min forbindelse. Især om aftenen ryger jeg af og på til stor irritation. Cybercity har søgt og ledt efter fejlen og kommet frem til, at det er mit kobber fra vejen og ind til mit hus, den er gal med. Det accepterer jeg så... Ærgeligt ærgeligt.
Men nu har min brormand - der bor i den anden ende af landet - også fået CC. Og han oplever nøjagtig det samme. Udfald med varighed af ca 20 sekunder af gangen. Det sker temmelig ofte og uden at man kan se det på routeren.

Er der nogen af jer Cybercity-bruger derude, der har det samme problem? Det virker godt nok næsten for tilfældigt at både jeg og min bror får et problem, der er fuldstændig enslydende.... Mystik mystik...!!!

Glæder mig til at høre fra Jer!!

Vaxen

Gyser lidt ved tanken om alle de mennesker, jeg har anbefalet CC

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-02-05 18:42

Nøøøh, har været glad og tilfreds med vores CC- forbindelse lige siden vi fik den.
Har i prøvet at re- starte routeren? Altså slukke den og lade den stå slukket i ca 5 minutter?
Ved ikke hvorfor, men efter sigende skulle det hjælpe.
Det er da et forsøg værd?!

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-02-05 19:02

Hvis jeres byer ligger ude ved kragerne ,kan det vel godt passe,det gælder jo om at kapre kunder i første omgang

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-05 19:09

Personligt har jeg, sammen med cybercity forsøgt ALT! Fejlsøgninger over flere måneder... Nye routere, nye indstillinger, tjek af alt simpelthen...
Min bror, der kun har haft CC en uges tid, har selvfølgelig ikke prøvet meget endnu. Det var bare så påfaldende, at det problem han har, ligner mit 100%.
Og jow Olepost - jeg bor ude, hvor kragerne vender - derfor også min accept af, at forbindelsen kan være ustabil. Cybercity ville rasende gerne trække abonnementet tilbage, men jeg fik overtalt dem til at beholde mig - trods alt. Men brormand bor lige midt i en by... Derfor undrer det mig jo meget....

Vaxen

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 23-02-05 21:31

Hej Vaxen...

Ja føj hvor skulle du skamme dig :D

smor

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-02-05 13:28

vaxen:
Jeg skifter til Cybercycity i morgen, og jeg ved hvor du bor sååååå.

Nej nej, går det galt (Bor i Sydsjælland), skifter jeg til TDC.

Jeg har Tiscali lige til klk.16 i dag, og så er det Cybercity i morgen.

Hvis du holder din tråd åben, kommer der en rapport om hvordan det gik.

Men hvis du har ligget og rodet så længe med dem, og de ikke har kunnet lave en ordentlig fejlfinding,

(det er vist også TDC, der skal gøre det) er det da ikke til at leve med.

Nu får jeg en nat, og aften, uden Internet, men jeg må vel nedværdige mig til at tænde for fjerneren.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-02-05 18:50

Bliver spændende Keld!!... Jeg glæder mig til at høre nærmere!!....

Nej, du har ret, det er temmelig irriterende. Men ved jo også, at er det kobberet, så er det ligegyldigt hvilken udbyder... Men når så brormand har det samme problem, bliver jeg lidt mistænksom.... Kunne det mon være CC, der har rod i sagerne???

Jeg håber, at dit bliver perfekt! Generelt kører det jo brandgodt hos CC

Så vi ses jo i morgen

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-02-05 23:34

Vaxen:
Har dig og din bror samme slags ethernetkort,altså der hvor ADSL ledningen går ind i computeren?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 25-02-05 08:49

Har brugt CC til www.wilsonweb.dk i ca. 1 år. uden problemmer. Fejlen kunne godt være netkortet, men det lyder "usagligt". Jeg er nok tilbøjlig til at tro at det er kobberet til din forbindelse. Det er svært at påvise, men hvis du skifter til f.eks. TDC og har samme problem, så skal de nok sende en teknikker - det er jo deres kobber ... Du kunne også lede efter om din bror og dig skulle have ensartet SW eller HW, som kunne skabe problemmet! Held og lykke!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 19:37

Hej igen!... Min bror har lige skiftet fra tele2 til CC... Han har ikke haft problemet før, så der er det ihvertfald ikke kobberet, der fejler noget.

Vi har begge forbindelse, der går fra væg til splitter til router til netværkshub til puter....

Wilson---> SW, HW??? øhhh hva' det?

Vaxen

Hva' så Keld, er du her....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-02-05 19:57

vaxen,

så er jeg her, alt virker.............nu.

Men jeg kunne have været på i formiddags, men kom først på klk.ca.17.

Jeg gjorde hvad jeg skulle, men møget virkede ikke, jeg kunne ikke komme på nettet, men der var

forbindelse fra routeren til computeren, langt om længe overgav jeg mig, og ringede.

TDC havde vrøvl med ADSL i hele området,så det var ikke CC der skulle have øretæverne.

Nå, det funker fint nu, og skorstenen er der også en løsning på, det bliver bare ikke i denne sæson den kommer

i brug igen. Men du kan vel holde varmen nu, når det ikke er snestorm?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 20:08

Det lyder dælme da godt!!!! Håber du bliver glad for den nye ordning der!! Det er alle tiders med den support, de har der... Når man først får nedlagt stolthed og stædighed og ringer til dem, så er de helt fine!

Og jow da, her er da lidt lunere... Ikke meget, men man vænner sig vel til hvad som helst
Hvad med din skorsten der? . Det betyder da vel, at du ikke kan fyre??? BRRRR...

Vi vil ha' sommer!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-02-05 20:23

vaxen, jeg er blikkenslager, og så bor man ikke i et hus der ikke har mindst 2 varmekilder.

Hvis jeg lige må have lov at blære mig, så er der et spritnyt centralvarmeanlæg, som jeg har skruet lidt op for.

Hvis jeg må give dig et råd (godt), så tager du fat i benny (han er også blikkenslager) og beder ham lave et varme

anlæg til dig. Han bor jo tæt på dig, og har sagt han gerne vil besøge dig, og jeg er da sikker på, han utroligt gerne

vil lave et fint anlæg til dig.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 20:34

Suk!!!!
Hvor er du heldig!!!

Vi har et kæmpestort halmfyr og oliefyr til backup. Vi regnede med, da vi flyttede ind her, at halmfyret ville klare ærterne... Men vi kan ikke få temperaturen over 55 grader.... Det er dødsygt! Det skulle ellers være så så godt . Vi har haft nogle lokaler vvs'ere, skorstensfejeren og en halmfyr-faglig-mand fra Jylland til at se på det. Men uden resultat. Og olie - det er godt nok for peberet lige nu....

Det er en gammel landbrugsejendom med grisestald og korntørringsanlæg, der har været tilknyttet halmfyret, så det burde for filen da virke!!....

Og rørene.... Et stort miskmask, som er umulig at overskue.... SUK, STØN......

Hov! Nu fik du jo alt galden.... Sorry.....Ku' ik' la' vær'

Måske en brandgod ide med ham Benny... Hvis han kunne tænke sig turen over broerne for at hjælpe en stakkels frysende, nødstedt kvinde

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 20:58

jamen vaxen dog - ingen ordentlig varme endu - hvor surt !!!!!!!!!! Og nu lover de stærk frost de kommende dage/nætter -

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 21:02

ja, det er ØV! Jeg har ikke haft ordentlig varme i de sidste 3 vintre... HULK!

Så! Hurra for brændeovn ... Den kan da varme stuen op, så der pakker vi os godt sammen om aftenen... Og gyser, når vi skal under dynen - godt påklædt!

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-02-05 21:03

Mellem os to og læserne vaxen, det er lige en sag for benny, jeg har bedt ham kigge her i tråden, så han kommer nok snart, og fortæller dig hvordan og hvorledes.

Medens han så laver det, synes jeg du skulle komme en tur herover, her er dejligt varmt,
du skal da ikke gå rundt og fryse, jeg hjælper gerne en frysende kvinde, jeg har lidt forskellige forslag så vi skal nok finde ud af det.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 21:06

den var vist at vente fra keldd hahahahaha

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 21:11

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 21:14

vaxen - fik lige en ide - hvad med at invitere til gratis arbejdsferie for de kloge og dygtige kandu´er der kan det der med vvs osv - kost og logi og og jer som kærlige værter ?????
Tør du det ???

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 21:19

Uha da.... Ikke så skidt endda!! En gård fra 1900 trænger til en murer, en tømrer, en vvs'er, blikkenslager, elektriker - og så en enkelt gartner... Og måske en pladesmed til liiige at ordne diverse huller i automobilerne.....
Fristende, meeeeen....... ... Så mange håndværkere på een gang.... kan man nu også håndtere det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 21:31

sagtens lol - og mangler du hjælp så er der sikkert nogen der gerne giver en hånd

Du behøver jo ikke at have alle på samme tid - alternativt - teltlejr

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 21:35

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 21:40

nå ja - der kan vel findes en udvej

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 21:49

Jow jow.... Det håber jeg da så sandelig!!!...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 21:50

hahaha - husk nu - du får også brug for en it-professor - bare se at komme igang -

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 21:53

Guuuud ja - men dem findes der jo også et par stykker af her på Kandu....

Så bare en god gang frikadeller og en håndbajer/cola.... så er de sikkert ganske tilfredse allesammen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 21:54

nemlig

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 21:56

Ja, Keldd fik mig jo sendt herover - men jeg kan se på udviklingen i quindernes samtale, at det hurtigt bliver en kold fornøjelse at kikke på det der varmeanlæg på denne side af påske (teltlejr )
-----------------------------------------------------
..... men selvfølgelig må der findes på noget - kolde piger NEJ NEJ - den går squ ikke
Altså nu her i aften, der holder jeg varmen med en kaffepunch - tja måske 2
...... og vaxen, ligesom fuglene ..... de flyver i flok, hvis de er mange nok.
-----------------------------------------------------
6 - 8 stykker under samme tæppe/dyne kan da hurtigt blive en varm fornøjelse
-----------------------------------------------------
Jeg fik lige tilsendt en vits i også kan få, det varmer altsammen:
Citat
Det var ægtemanden der var træt af at det sexuelle samvær med konen altid forgik så tavst - hun sagde aldrig noget.
Så en aften midt i det hele sagde han til hende: Hvorfor fortæller du mig aldrig når du får en orgasme ?
Hun kikkede sløvt op på ham og svarede: Du er aldrig hjemme !

.............................
et ekstra stykke på brændeovnen, frem med et ekstra tæppe, ryk lidt tættere sammen ----------- Det varmer alt sammen, og nu blir det snart sommer.
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:01

hov hov hov benny - ikke noget med at rende væk fuld af dumme undskyldninger - vaxen vil da sikkert gerne låne jer laden og en varmeblæser og lave varme toddyer
Alternativt kom du selv med råd: 6 -8 stykker under samme tæppe/dyne kan da hurtigt blive en varm fornøjelse
KAN jo også være vaxen holder ud til foråret så det ikke er så iskoldt hvem ved

den vittighed var vist taget ud af virkeligheden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:04

hov hov hov mirit - det er ikke min virkelighed
----------------------------------------------
Jo 6 - 8 stykker under samme dyne er sikkert godt - men jeg tror det bliver lige så nemt at få varmen, hvis man er to - hvis du forstår

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:05

forstår ikke uden uddybende forklaring

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 22:06

Hmmm... Ham Benny er da ikke sådan lige til at købe med deller og øller.... Det var sørens - troede godt nok, at det kunne lokke de fleste mænd til (næsten) hvad som helst

bumtibum... Hva' hulen skal man dog finde på???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:08

alt efter årstiden - så rækker din fantasi vel nok vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 22:10

hmmm... Altså her i huset går man i seng med t-shirt - herudover pyjamas... Almindelige sokker og derudover skisokker. Derefter pakker man sig godt under dynen og lækker et varmt tæppe henover. Tilsidst kan man lige supplere med varmepuden - bare lige for at kickstarte....
Æhmmmm..... romantik??? Er simpelthen bare FOR besværligt

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:11

- hende mirit forstår vist mere end godt er
--------------------------------------------
Ja, desværre har jeg for tiden kun min 45-knallert at køre på, men når det bliver en smule bedre vejr vil jeg da gerne kikke en tur over til de nordlangelandske ødegårde.
--------------------------------------------
Det er iøvrigt en Aprilia, jeg tror den kan køre omkring 100 km/tim - så der går nok.
--------------------------------------------
..... men lige nu og her må du følge nogle af mine råd vaxen.
jo - jo en kølig pilsner og evt. en lun delle, det kan da hjælpe på mangt og meget.

<\\Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:12

ajiiiiiiiii - hvem snakker om romatik *GGG*
find så på noget der kan få de herrer ud af fjerene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:16

benny ???????????? fatter ikke hvad mere end godt er - bortset fra bedre

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 25-02-05 22:16

fjerner lige flyeben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:17

flyeben?????????

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:18

Hvis i kan se TV2 piger, så er der lige begyndt en hæsblæsende film med Bruce Willis
" The last Boyscout " - den kan osse godt gi´ lidt varme
Jeg har set den for nogle år siden, men vil lige kikke lidt med igen

Der er virkelig fart på ----------->>>>>>

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:19

smor20 > PAS PÅ med de flyeben

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 22:20

Det kunne jo godt være, man skulle krybe sammen foran brændeovnen og lure lidt film.... Lyder fornuftigt!

Og så ellers varme sig efter bedste evne under dynen, når den tid kommer

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:22

Rigtigt mirit ...... mere end godt = extra godt (bedre) super-duper
---------------------------------
...... men så sig ikke hele tiden, at jeg skal forklare

Det jeg mener er: Du ved sikkert meget bedre, måske meget mere end du siger

<\\Benny

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 25-02-05 22:23

man må ikke drille bare fordi man trykker forkert...

FØØØØj skam sig

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:23

Yes - hygge alle sammen - vi tales ved

mange hilsener

<\\Benny

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 25-02-05 22:24

hmm tror næsten jeg ville havde skrevet flyverben... nu blev det en blanding

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:25

- helt fint smor20 - det var nu osse ment i al venskabelighed

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-05 22:26

hehe... Hyggenygge.... Tak for i aften...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:26

benny..... minderne har jeg dog lov at ha´

smor29 - troede du havde fjernet flyverbenet - øhhhh -ja du ved nok - det er heller ikke pænt at lure

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-02-05 22:29

mirit....... nej dem kan du aldrig ta´
Hvis så bare det er gode minder, så er det også helt i orden

hygge - bis später !!!

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-05 22:31

vaxen ilm og pak dig godt ind

C U all later

Kommentar
Fra : AnnaKir

Dato : 11-04-05 19:20

Øhhh, Her er broren til Vaxen...
Det var altså vores "ryge-af-problem" der snakkes om, ikke møgungens varmeproblemer...
Vigtigere er mit Internet..

Men jeg må jo se i øjnene at jeg skal kontakte support...
Det er bare så drivende umandigt sådan noget..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-04-05 19:57

Annakir:
Jeg forstår dig, du må heller ikke begynde at læse brugsanvisninger,

det er også meget umandigt.
Hilsen
Keldd.

Annuller spørgsmålet
Fra : vaxen

Dato : 01-01-06 17:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål