/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
køb af VHF.
Fra : maxi84
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 23-02-05 15:51

Hvilken vhf`r skal man købe?
Midland neptune,
Navman VHF 7100
SIMRAD RD 68.
m.m
Det er et gråt market,følgers pris og kvalitet sammen,
ja, jeg syntes det er svært.Har nogen erfaring?.
VH
Maxi84

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-05 19:08

Hej maxi84
Hvilken VHF du skal købe er ikke nemt at svare på, men af de 3 du nævner ville jeg helt klart vælge Midland'en.
Ja, generelt kan man sige at kvalitet og pris hænger sammen, men det der mest bestemmer prisen, er hvad radioen kan. Nogle DSC'ere har kun nødkald (Distrees) medens andre har både brand, grundstødning, havari, medical og meget mere. Det er heller ikke alle der har M1-M2 og L1-L2 kanalerne installeret. Nogle har ikke dualwatch, andre ikke, og nogle har har både dual og trippel. Nogle har alm. telefonrør og andre tastatur i røret, så det er ikke nemt at råde.
Grunden til at jeg holder på Midland'en, af de 3 du nævner, er at den generelt har det hele. Jeg selv har en Shipmate, men den bliver i år skiftet ud med Sailor, som har den fordel at firmaet løbende laver opdateringer til den.
Mit bedste råd er, ikke at skele så meget til prisen, men hvad de kan, det er trods alt vores sikkerhed det drejer sig om.
I øvrigt har jeg hørt at Lyngby lukker og slukker 2006-2007, men det kan jo hurtigt ændres.
Det eneste der er sikkert er at de lukker, og så er DSC'en nødvendig.
God vind
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : maxi84

Dato : 01-03-05 20:27

Tak for svaret dabj.