/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Diesel Chiptuning
Fra : selanne
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 03-09-02 15:42

Hej !
Er der nogen som har erfaring med chiptuning af en ny HDI'er eller common rail motor.Er det risikabelt og kan man afmontere chippen når man skal til service, så fabrikanten ikke får "nys" om det ? Eller er det bare salgsgas alt det man ser på de forskellige websides ?Håber at høre fra nogen som kender noget til det .

Selanne

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-02 18:00

Det er noget der virker, meget godt endda.. Man kan selvfølelig afmonter den når man skal til service, men det kan godt være at den skal kodes når den sættes tilbage. De sider ofte gemt væk sammen med styre compurteren og er ikke noget der bliver set efter ved normal service. Du skal bare være klar over at ALT garenti bortfalder hvis du sætter en i. Man kan læse meget i den computer der sidder i bilen. Og hvis du ødelægger eks dine trækaksler eller kobling mange gange er der change for at de ikke vil dække til sidst. VH Toyota tekniker