/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Defekt Canon T50
Fra : haustrup
Vist : 677 gange
20 point
Dato : 03-09-02 12:01

Mit Canon T50 spejlrefleks kamera har en defekt, idet bajonetfatningen på selve kamerahuset er løst. Det betyder tilsyneladende ikke noget for billederne, men er dog irriterende.
Kan nogen fortælle hvordan den er sat fast eller hvordan den kan sættes fast og/eller hvordan man evt. adskiller kameraet ??

Accepteret svar
Fra : franke

Modtaget 20 point
Dato : 03-09-02 15:24

For gudsskyld ikke.... du har et kamera, som du er glad for, hvorfor så risikere at ødelægge det?? Du skal aflevere det til en fagmand, som har viden, kunne og værktøjet til at reparere dit T50. Hvis du er bange for at det bliver for dyrt, så få dog et tilbud. Sidst jeg fik mit kamera efterset, smurt og spændt efter (et Nikon FA) kostede det 125 kr. Det er da billigt.

Ellers kan du læse mere om T50 og skrive i et forum med andre T50 brugere her http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/canon/fdresources/SLRs/t50/index.htm

Kommentar
Fra : haustrup

Dato : 04-09-02 10:50

Kære Franke
Tak for rådet.
Gerne oplysning om navn og adresse på en god og billig fagmand

Kommentar
Fra : franke

Dato : 04-09-02 10:59

Jeg ved ikke hvor du bor,- men der må være en fotoforretning eller fotograf i nærheden, som du kan aflevere den til,- ellers kontakt Canon Danmark på
Service:
Hørskætten 26
2630 Tåstrup
Tlf: 70 15 50 05
Fax: 70 15 50 65

service@canon.dk

Kommentar
Fra : haustrup

Dato : 25-09-02 22:52

Kære Frank
Jeg har forsøgt, men får oplyst minimumspriser på 4-500 + moms for ethvert eftersyn. Efterspænding af denne fejl konkret oplyst til 800 + moms, så jeg kunne bruge oplysning om din fotomand - ligegyldigt hvor i landet (bor selv i Vejle)

Kommentar
Fra : haustrup

Dato : 15-01-03 22:45

Hej
Jeg har selv fundet ud af hvorledes bajonetfatningen sættes fast. Det er såre enkelt og behøver ikke en reparation til mange penge.
Fordækslet/Forpladen er skruet fast med 4 små stjerneskruer der sidder på den firkantede "kasse" rundt om bajonetfatningen. Når disse skrues af, får man direkte adgang til bajonetfatningen der også sidder med 4 små skruer. Disse kan strammes, evt. bruges en smule Locktite men forsigtighed, og vupti, så sidder bajonetfatningen fast igen.
Haustrup

Kommentar
Fra : haustrup

Dato : 15-01-03 22:46

Hej
Jeg har selv fundet ud af hvorledes bajonetfatningen sættes fast. Det er såre enkelt og behøver ikke en reparation til mange penge.
Fordækslet/Forpladen er skruet fast med 4 små stjerneskruer der sidder på den firkantede "kasse" rundt om bajonetfatningen. Når disse skrues af, får man direkte adgang til bajonetfatningen der også sidder med 4 små skruer. Disse kan strammes, evt. bruges en smule Locktite men forsigtighed, og vupti, så sidder bajonetfatningen fast igen.
Haustrup

Kommentar
Fra : haustrup

Dato : 15-01-03 22:46

Hej
Jeg har selv fundet ud af hvorledes bajonetfatningen sættes fast. Det er såre enkelt og behøver ikke en reparation til mange penge.
Fordækslet/Forpladen er skruet fast med 4 små stjerneskruer der sidder på den firkantede "kasse" rundt om bajonetfatningen. Når disse skrues af, får man direkte adgang til bajonetfatningen der også sidder med 4 små skruer. Disse kan strammes, evt. bruges en smule Locktite men forsigtighed, og vupti, så sidder bajonetfatningen fast igen.
Haustrup