/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvordan renser jeg sony ericsson t310 ?
Fra : stilbjerg
Vist : 509 gange
200 point
Dato : 22-02-05 20:27

jeg har en sony ericsson T310 telefon den er snart 2 år gammel men joystikket/ok knappen er blevet lidt irriterende efterhånden.
jeg regner med at den skal renses men hvordan skiller jeg den ad så jeg kan komme til at rense den nede under knappen
der er sikkert noget støv dernede da jeg altid har den i lommen.
Nogen som har prøvet det og kan forklare hvordan man gør???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-05 07:09

Jeg vil tro det står i brugervejledningen, som kan downloades her:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_2_ 2&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10050

Direkte til den danske version:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_2_ 2_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10050&fid=2326&esi=true

Kommentar
Fra : stilbjerg

Dato : 23-02-05 22:19

i brugervejledningen kan jeg desværre ikke finde svar på hvordan jeg kan skille min telefon ad...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-02-05 13:08

Så kan jeg ikke rigtigt hjælpe dig, da jeg selv har en Nokia 6100... og her kræver det altså ikke en udviet kædestrammereksamen for at skille den ad, bare man går forsigtigt til værks. Luk dog krapylet op fra bagsiden (batteri siden), og kig efter låsetapper / clips, som forsigtigt klemmes til side... og vupti, så er frontpannelet løst.
Gør det hen over bordet, da de løse stumper så som touch-pad har det med ikke at hænge i luften
Held og lykke med fonen...
Søren

Accepteret svar
Fra : Ghettofamily

Modtaget 200 point
Dato : 25-02-05 10:43

Du skal have fat i en lille torx skruetrækker, den kan købes ved Thansen. Så skal du pille batteriet af, løsne skruerne, pille forsigtigt fronten af, der sidder nogle små "tapper" som knækker nemt.
Her kan du se det værktøj, som du skal bruge
http://www.thansen.dk/products.asp?c=413579758&n=283057621#xy

Kommentar
Fra : stilbjerg

Dato : 25-02-05 21:39

Hej Ghettofamily.Tak for dit svar. Torx skruetrækkerne er fine og fremgangsmåden er næsten som du beskrev den.
Efter man har pillet batteriet af, skal man lirke det øverste stykke plastic af, som sidder over batteriet og under det sidder 2 skruer,
som skal ud og derefter kan fronten lirkes af.
Under fronten sidder en metalplade over knapperne, som afmonteres med 4 skruer og så er man nede ved joystikket, som desværre er loddet fast på printet.
Jeg fik kontakten til at virke nogenlunde ved, at sprøjte lidt kontaktrens på den og puste den ren med trykluft.
Jeg ved ikke hvor længe det holder, men ellers må jeg jo se om der er et sted, hvor man kan købe en ny kontakt.

Hilsen Stilbjerg

Godkendelse af svar
Fra : stilbjerg

Dato : 25-02-05 21:45

Tak for svaret Ghettofamily.
Nu har jeg fundet ud af det....
Når batteriet er afmonteret skal plasticstykket som sidder over batteriet afmonteres, under det sidder de 2 skruer som holder fronten..

Hilsen Thomas