/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
kiss dvd afspiller, undertekster
Fra : xtube
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 22-02-05 17:48

hejsa , jeg har lige fået en kiss dvd afspiller, og nu ville jeg jo gerne se nogen af de film som jeg har liggende.....jeg skal have dem brændt ned på en cd, og ville gerne have en tekstfil med ...er der nogen der ved hvordan man kan få teksterne frem på filmen når man ser den,,,,det ville være en stor hjælp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-05 18:10

Det du mener er om man kan brænde en kopi af en film, så den nye kopi automatisk har undertekster.
Øø det mener jeg ikke du sådan lige kan, det bliver nok meget indviklet.
Men når du sætter en DVD film i din afspiller uanset om det er den orginale eller en kopi, så får du jo muligheden, for de fleste films vedkomne, at vælge engelske eller tit danske eller ingen undertekster.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xtube

Dato : 22-02-05 18:55

det jeg mener er når jeg brænder en divx film, hvor jeg gerne vil have tekster på.........jeg ville gerne om man kunne undgå den der lange vej , med at den skal laves om til avi fil osv..... kan man ikke bare finde divx film og teksterne på extratitles.de og så brænde dem ned på en cd, og så færdig i dvdafspilleren.......kan den så ikke finde ud af at sætte tekst filerne på filmen

??????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-05 23:01

Det er altså ikke undertekster, men feks. begyndelsen på filmen (Feks. hvem der medvirker osv), det kommer vel automatisk med, da det er en del af filmen (Eller er det stillbilleder du vil indsætte?)
Hvis filmen skal kunne vises på en "stue" DVD-afspiller skal filmen jo laves om til et format den kan vise, og det er jo normalt MPEG
http://www.audio-video-affair.com/audiovideointerleave.html
http://www.audio-video-affair.com/video-tools.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-05 00:02

Her er lidt læsning:
http://www.usenetarchive.org/Dir17/File532.html
CITAT: "Har kæmpet med et lille problem i længere tid. Undertekster på DVD lavet
på basis af Dreambox TS-filer er og bliver GRØNNE.

Har løst problemet: Underteksterne rippes i .srt-format og det hele muxes
med DVD-lab Pro. Det program har en eminent subtitle generator."
VH Palle Hansen