/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Website, der bevarer mine foretrukne lin~
Fra : villum53
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 22-02-05 17:32

Jeg søger en hjemmeside, der gør det muligt at oploade mine foretrukne hjemmesider fra Explorer. Jeg er træt af at miste dem, hver gang jeg skifter pc og glemmer at få dem flyttet med mig.

Findes denne form for service?

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 60 point
Dato : 22-02-05 17:37

Ja, her har du lige præcist det: http://www.theill.com/ConquerMarks/

Hvis du har din egen hjemmeside kan du faktisk også få lov til at hente "systemet" og gemme det på din egen server.

PS. Det er gratis.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 22-02-05 17:40

Ok, man kan så ikke importere/eksportere til Internet Explorer men man kan i hvertfald se sine foretrukne på nettet altid. Jeg bruger det, istedet for foretrukne i Internet Explorer.

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 22-02-05 18:19

Det var et godt forslag "Harlekin". Det løser mange af mine problemer.

Men lad mig høre, hvis andre ligger inde med lignende.

"ConquerMarks" er stadig lidt "skrabet" at se på, og det lader ikke til, at det bliver opdateret længere. Den kompakte version er ret smart, men det ville være endnu lettere, hvis man kunne "logge" sig direkte ind i den. Det ville også være smart, hvis navnet på mapper med flere undermapper i den kompakte version var synligt - det er det nemlig ikke i øjeblikket.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 23-02-05 09:54

Du kan godt logge dig direkte på den.
Du skal bare erstatte teksten "test" med dit brugernavn og password i denne adresse.
http://www.theill.com/ConquerMarks/default.asp?username=test&password=test

Jeg har den for eksempel liggende i min browsers toolbar (ja, det er en favorit!), som et direkte link til mine conquermarks.

Et andet alternativ er at tage en backup af dine favoritter (C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Favorites\), og kopiere dem op på din hjemmeside, hvis du har en. Du kan så hente filerne ned igen på din nye pc og kopiere dem ind i favorit folderen på pc'en.

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 23-02-05 16:38

Tak for inspirationen. Jeg fandt lidt flere alternativer på Google:

http://www.google.dk/search?hl=da&lr=&q=related:www.ikeepbookmarks.com/

Kan ikke gennemskue dem alle, men www.spurl.net virker professionelt.

Godkendelse af svar
Fra : villum53

Dato : 23-02-05 16:39

Tak for svaret Harlekin.