/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Misbrug af Kandu??
Fra : memuel
Vist : 458 gange
90 point
Dato : 22-02-05 15:07

Hvorfor vælger nogen at misbruge et godt og gratis forum?

Her hos Kandu kan vi stille spørgsmål og give tip til andre helt uden beregning, men alligevel er der brugere der vælger at spamme.

hvordan ændrer vi denne adfærd og kan vi overhovedet det???

Memuel

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 22-02-05 15:09

Jeg tror ikke man kan ændre det, men man kan jo ligesom du har gjort prøve at sige til dem der gør det at de skal lade vær.

Det kan jo godt være det hjælper!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 15:16

Memuel. Du må ikke misforstå mit modtip. Jeg gav faktisk 5 stjerner til ham der kun brokkede sig over disse mangfoldige ens tips om at tjene penge på SMS-reklamer. Det var der 4 andre der også gjorde. Og så burde det vel være afgjort. At DU så kommer ind med endnu et tip, der IKKE er et tip og dermed laver Tip-forum om til en diskussionsklub, var det jeg brokkede mig over. Jeg skrev også at jeg ikke forventede point for tippet (men det indeholdt dog et tip). At du så følger op med ENDNU et tip der ikke er et tip, kommer da noget bag på mig. I stedet for dit første tip (der ikke var et tip men en kommentar) skulle du have startet denne tråd med det samme medn adresse til Ham der lagde det første tip. Skal lige finde hans navn og et link til tråden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-02-05 15:17

øh, hvad mener du ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-05 15:18

Jamen hvad sker der dog?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 15:19

Han hedder Matthew og tråden er: http://www.kandu.dk/dk/tip/10653

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 15:21

bentjuul og BjarneD - Følg lige Tips i dette emne for idag, så er I med igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-05 15:23

Og det spørgsmål skulle komme fra dig, ja jeg tænker på tip fra d.d i tip

http://www.kandu.dk/dk/tip/10657

http://www.kandu.dk/dk/tip/10655

Det er da misbrug af kandu, at kommentere i tip, men det er du jo ikke den eneste om.

Personligt tror jeg at de brugere, der misbruger tip, til unødvendige kommentarer ikke kan helbredes.

Det er de samme gengangere fra tid til anden.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-02-05 15:24

Nåh nu kan jeg kan se at der 3 tips efter Matthews der spammer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 15:26

bentjuul - Mit tip ER faktisk et tip.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-05 15:31

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-05 15:31

arne.jakobsen

Citat
Fra : arne.jakobsen Send til en ven Dato : 22-02-05 14:44

Tip : "Memuel"

Så mangler vi blot at folk også forstår at Tip ikke skal bruges til debatter og meningsudvekslinger!
Mit Tip er derfor: Hvis et Tip ikke indeholder et reelt Tip, så giv 0 stjerner.
Jeg forventer alligevel 0 stjerner for dette Tip, da det også er debatterende.

hvornår forstår du det selv?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-05 15:36

Same old song
Men hvad er et tip. Er det noget man alligevel kan finde selv på nettet, ved at læse en avis eller hvordan defineres et tip. Det er også forskelligt hvem der læser dem, om de synes det er et godt tip og noget de aldrig selv kunne have fundet på.
Min mening er, at måske 10 % af tips er reelle tips.
Resten er reklame, unyttige kommentarer og gengangere af tips der ikke er tips og gengangere af reklamer.

Og det kommer man ikke væk fra, før det afskaffes at der kan gives point til tip.
Eller der på en eller anden måde blev lavet et system der kunne spærre for tips der allerede er givet, og det vil jo nok ikke være muligt.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 15:39

Spam findes IKKE på Kandu.dk. Spam er uopfordret e-mail. Har man meldt sig til på Kandu.dk, har man samtidig accepteret at modtage e-mail omkring de spørgsmål/kategorier man har meldt sig til

Unødig snik-snak, reklamer osv. bør man som bruger, fortrinsvis begrænse til smalltalk kategorien, men der vil i mange spørgsmål finde reflektioner over emnet/debatten sted, der måske ikke er direkte relateret til spørgsmålet, men er et udtryk for interaktion mellem brugerne. Dette vil nok ikke kunne ungås ...og kan da også være meget hyggeligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 15:42

dova -> De debat-/videns forum jeg kender til ....kender også problemet, så u kan næppe give pointsystemet skylden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 22-02-05 15:46

Skønt med en debat der kan få folk op af kontorstolene!!!
Jeg ved da godt at jeg budre have svaret arne.j i en tråd som denne og ikke i et tip.. Men det samme burde han vist- så 1 vs 1 eller -1 vs -1

Fakta er at lige netop ham sup69-etellerandet ikka fatter at et tip gives 1 gang og ikke gentagne gange sådan med en uges mellemrum, for-så-kunne-det-jo-være-at-nye-brugere-ikke-havde-læst-det...

Jeg kunne da være ligeglad, men jeg bliver irriteret, for i mine øjne er det misbrug. Så kunne jeg jo bare lade være med at gå ind og læse tråden-- ja ja alle de ting ved jeg jo godt.

Jeg går helt i selvsving her
Men det letter..

jeg hviler lige fingerene

Memuel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 15:52

Tip kommer først om fremmest til nytte, når man søger på et bestemt søgeord hér i Kandu.dk's søgefelt. Jeg er derfor enig med dig memuel om, at tip ikke bør gentages af hensyn til nye brugere. De skal såmen nok finde den relevante oplysning her eller på Google

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-05 16:05

Jeg er blevet fri for en mase emiler, fordi jeg ikke abonnerer på nogen emner.
Til gengæld fiser en del forbi min nysgerrighed.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 17:34

memuel, jeg er ikke uenig med dig, men når nu Matthew's tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/10653 fik max.point
selvom det IKKE var et tip, var der vel ingen grund til at du blev ved med at bruge tip's til debat og meningsudveksling? Det var bare det jeg sagde. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-05 17:43

"I’ll tip my hat to the new constitution
take a bow for the new revolution
Smile and grin at the change all around
pick up my guitar and play just like Yesterday
Then I’ll get on my knees and pray
we don’t get fooled again "

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 17:48

tedd - mangler du ikke en kildeangivelse?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-05 17:50

Troede det var almen viden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 17:56

tedd - kender ikke ham/hende Almen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-05 17:57

memuel

Du må ikke, men arne.jakobsen må godt, men det er kun i følge hans egne regler.

Enhver der kommenterer en anden bruger i tip, misbruger systemet, men til gengæld er det gratis for den enkelte bruger.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-05 17:57

Prøv at lytte til det sidste number på Who's Next

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-02-05 18:08

Gammel vin omtappes igen, igen, igen... på nye flasker
(jo... det er træls)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-02-05 18:15

Dette er jo, så også en overflødig tråd, der måske skubber et vigtigt spørgsmål, ud af 'sidste 25' !
Overflødigt, da der finds mange lignede tråde, på kandu.
Selv denne tekst er er kopi fra en af dem
En simpel søgning på kandu, om kandu, vil vise det.(tror jeg nok)
Hvis man er træt af folks gentagende 'kuponhæfteindlæg',
kan man jo splitte deres henvisninger ad, og finde linkets 'forside'
(blalbah.dk?id=knudtud har 'forsiden' blalbah.dk)
og så sikkert finde en regel side, og kunne læse om at det ikke ønsker, den slags misbrug af kontoen,
Anmeldelse kan fører til lukning af konto.

Så klag til stedet over misbruget, brugerens konto vil sikkert blive lukket ,
og nu har den stakkels kandusse intet at tipse om
Tror at det vil blive ved med sådanne tip's, ja faktiskt indtil der findes en løsning

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 22-02-05 18:43

Nu er dette spørgamål jo skrevet i netop Kandu, så helt overflødigt er det vel ikke, og så længe nogen har en mening er det vel heller ikke overflødigt?
Det må vel være op til den næsmeste om man mener noget er overflødigt og eller relevant. Men derfor kan vi jo godt tage en debat om det.
Hvis jeg gad kunne jeg finde 100 spørgsmål der vel næsmest må kaldes overflødige.

Jeg kunne jo have valgt at starte tråden i smalltalk, men jeg synes den var lidt mere revelant i Kandu.

Memuel

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 22-02-05 18:46

eksempel på overflødig tråd efter min mening : http://www.kandu.dk/dk/spg/61183

Der kunne det måske være mere relevant at bruge et chatroom. Faktisk er der ret mange der bruger dette forum som chatroom..

memuel

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 18:56

natmaden - Ethvert spørgsmål som memuel eller en hvilken som helst anden har behov for at stille under emnet Kandu, er IKKE overflødigt. Antallet af kommentarer i denne tråd indtil nu, beviser at det ikke kun er memuel der har interesse i svaret/debatten. Dine seneste kommentarer i diverse tråde, mere end antyder at du er en morsom fyr. Men hvis det er det eneste du er? Hvad laver du så i en Kandu.dk tråd? JO, du har også ret til at udtale dig i en Kandu.dk tråd. Men undlad at gøre dig til dommer over andre. Her iblandt memuel.

Citat
Fra : natmaden Dato : 22-02-05 18:15

Dette er jo, så også en overflødig tråd, der måske skubber et vigtigt spørgsmål, ud af 'sidste 25' !
Overflødigt, da der finds mange lignede tråde, på kandu.
Selv denne tekst er er kopi fra en af dem
En simpel søgning på kandu, om kandu, vil vise det.(tror jeg nok)
Hvis man er træt af folks gentagende 'kuponhæfteindlæg',
kan man jo splitte deres henvisninger ad, og finde linkets 'forside'
(blalbah.dk?id=knudtud har 'forsiden' blalbah.dk)
og så sikkert finde en regel side, og kunne læse om at det ikke ønsker, den slags misbrug af kontoen,
Anmeldelse kan fører til lukning af konto.

Så klag til stedet over misbruget, brugerens konto vil sikkert blive lukket ,
og nu har den stakkels kandusse intet at tipse om
Tror at det vil blive ved med sådanne tip's, ja faktiskt indtil der findes en løsning

Sådan noget kan du ikke være bekendt, hverken over for memuel eller andre Kandu'er

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 19:03

memuel - det er også tilladt at chatte på Kandu. Det er det emnet Smalltalk er beregnet til. Men det link du henviser til er i emnet Vittigheder. Og der bør der ikke laves den slags tråde. Det har du helt ret i.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-02-05 19:10

Ja - CLAN, hvis så i det mindste det var NYE flasker, men nej ikke engang det

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 22-02-05 19:29

Så er det vist på tide jeg tænker på at lukke denne tråd....
For det er jo et andet irriterende problem her på Kandu. Nye brugere der lige har et spørgsmål, får svar og siger tak---- og så hænger spørgamålet der som åbent til evig tid...

Og nu behøves der altså ikke komme kommentarer om at folk har lov til at acceptere dem de vil. Det er ikke dem jeg tænker på.
Jeg har selv et spørgsmål der ikke er lukket fordi jeg ikke har fået svar!!
Jeg tænker udelukkende på dem der siger tak for svaret og så hører man ikke mere..

Memuel

Ps jeg lukker denne tråd i løbet af aftenen

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 22-02-05 19:36

Ja lukk den memuel for nu har i vel fået pisset færdig for denne gang

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 22-02-05 19:39

ja ja rolig nu....

Jeg stillede jo lige et tillægsspørgsmål...

memuel =

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-05 19:40

Fra : memuel Dato : 22-02-05 18:46
Citat
eksempel på overflødig tråd efter min mening : http://www.kandu.dk/dk/spg/61183
Der kunne det måske være mere relevant at bruge et chatroom. Faktisk er der ret mange der bruger dette forum som chatroom..

Det har du tildels ret i Memuel.
Men det ligger under "Vittigheder" - og det med det ene point er, som jeg opfatter det, at gøre lidt grin med alle disse point. Men sådan er det med vittige indfald - det er ikke alle der syntes, at det er morsomt.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 22-02-05 19:45

Sorry memuel men det har jeg ikke regnet på

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 22-02-05 19:45

Jeg er helt enig med dig emesen.... der er 90 points på højkant i denne tråd..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-05 19:50

Ja - og hvis jeg kan finde et godt svar på dit spørgsmål - så kan jeg kæmpe om de 90 point.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 90 point
Dato : 22-02-05 19:58

Jeg mente jo bare at emnet før har været oppe, og det er en gentagelse, som der sikkert er uden ende(som det også kan ses i tidligere tråde)
Personligt syntes jeg, at det er forkert, at fylde tips med link eller tekst, der er for egen vindings skyld.
Hvis vi alle gjorde det ville tips jo drukne i 'spam'.
Steder som sms-blalblah.dk eller hvad de nu hedder, har da også en 'spam'politik. der forbyder deres kunder, bla. at lave den slags tips.
En klage til sitet vil for det meste medfører lukkelse af brugeren.
Kandu kunne jo også udelukke med en dns/ip-filter-dims.
Men det dur bare ikke i længden.
Kedelige at få ny ip , og opdage at den er blokeret på halvdelen af nettet, fordi den tidligere har været misbrugt.

Undskyld ordvalget overflødig!
Men det var hvad jeg tænkte da jeg skrev det, og det var for kraftig et ordvalg, men ikke ment sådan.
Gentagelser syntes bare ikke at bide på kandu(står i tidligere tråde).

Peace !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-02-05 20:06

http://www.smart-sms.dk/index.php?side=blimedlem

Citat
Mobilnummert du op giver kan ikke være annet enn dit eget.
Bruk av andres telefonnummer er grund til udelukkelse.
Nummeret må valideres efter indmelding.
Spamming av irc-kanaler, mailinglister etc med linker til din Smart-SMS-konto er strengt forbudt og vil føre til advarsler og mulig udelukkelse.
SmartSMS forbeholder seg retten til å stenge kontoer etter gjentatte klager på spam.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-05 20:16

Mit spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/61183

hører under vittigheder, men memuel, du er ikke den eneste, der ikke forstår det/den,
jeg må grine igen *lol*

Godkendelse af svar
Fra : memuel

Dato : 22-02-05 21:07

Tak for svaret natmaden.
            Du får en enkelt * ikke meget, men der var ikke så meget at gå efter.

Sov godt, når den tid kommer
Memuel

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-02-05 22:15

bukker og takker