/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning af diverse programmer.
Fra : avn79
Vist : 338 gange
40 point
Dato : 22-02-05 13:32

Jeg er ved at rydde lidt op på min computer, og er derfor ved at slette en del downloadede og installerede programmer som jeg aldrig bruger.
Der er nogle af programmerne jeg ikke kan slette, og der er ikke en "uninstall"-fil, jeg kan benytte mig af. Når jeg forsøger at slette programmerne, så får jeg denne besked: "Det er ikke muligt at slette "filnavn": filen bruges af en anden person eller et andet program. Luk alle programmer, der muligvis bruger filen, og forsøg igen"
Der er ikke andre personer der bruger programmet, og jeg har lukket alle programmer og forsøgt mig igen, men lige meget hjælper det.
Er der helt umuligt at slippe af med de programmer, når de først er installeret på min computer ?

Venlig Hilsen

Allan Nielsen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-02-05 13:38

Har du prøvet i fejlsikker tilstand? Ellers prøv at slå "almindelig findeling" fra i kontrolpanel>mapper

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-02-05 13:40

Undskyld, det hedder selvfølgelig "Enkel fildeling" og står øverst i kontrolpanel>mappeindstillinger>vis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 13:42

Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Tilføj/fjern programmer mærk programmet af og vælg slet. Ellers må du hårdt og brutalt slette programbilotelket hvor filerne til programmet ligger fra stifinder.

Derefter er det altid en god idé lige at rydde op med dette lille program til at rense din registreringsdatabase :

http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

VIGTIGT :

Inden du bruger TweakNow, så læs lige : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 22-02-05 13:43

Prøv: Denne computer - C:\ - Programmer. kan du finde programmerne der, så prøv at slette ved at "delete", hjælper det ikke så prøv at højreklikke og "slet", hvis ejheller det hjælper, så prøv at trække dem i "papirkurv", sommetider hjælper det med at åbne mappen og slette filerne e`n for e`n. - - - Hvis du ikke kan finde programmerne inde i programmer, så brug søgefunktionen,- så står der hvor du kan finde dem, og skriv det ned, for det er svært for sådan nogle som os at huske det hele.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 22-02-05 13:44

Evt. findes programmet Advanced Uninstaller....

Fin det her:

http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=18526

Denpete

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-05 13:44

Problemet er at programmerne eller rette sagt dele af programmerne bliver indlæst i hukommelsen, og derfor ikke kan slettes (eller de ligger sig som ikoner nede ved uret, og der skal højreklikkes og exittes/afsluttes)
Hvis du starter din computer og holder F8 nede, ved opstart, så kan du vælge fejlsikker opstart, hvor kun de allernødvendigste drivere mm indlæses i hukommelsen. Så kan du fjerne programmerne.
Ikke en "uninstall"-fil, jeg kan benytte mig af. Nej ikke altid, men så kan programmet tit fjernes i kontrolpanelets "tilføj/fjern" Men hvis du først manuelt har fjernet nogen af filerne, så vil uninstall heller ikke kunne køre, og så må du fjerne resten manuelt.
Ting der heller ikke er villige til at blive fjernet er hvis biblioteket eller filerne er beskyttede (Højreklik og se egenskaberne)
Der fåes også programmer der stensikker fjerner de beskyttede filer, feks. dr.delete http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-05 13:44

du kan gå ind i kontrolpanel, der kan du tilføje/fjerne programmer, det er også en løsning.

En god ting efter at man har fjernet programmer er at rydde op, dertil er der et fantastisk reg.cleaner program

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=regcleaner&tg=dl-20&search.x=16&search.y=9

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-02-05 13:50

og så kom der lige et par løsninger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 13:56

pallebhansen -> Et stort tak for 'tippet' om Dr. Delete

Det er et program jeg helt har overset hos spywarefri, men har været på udkig efter et lign. med samme funktionalitet længe.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : avn79

Dato : 22-02-05 14:01

Tak for svaret troldenesdhb.

Kommentar
Fra : avn79

Dato : 22-02-05 14:08

Mange tak for hjælpen gutter, det er ret lækkert med siden her. Så kan sådanne fjolser som jeg altid komme videre med de problemer der nu en gang opstår med computeren.

Allan Nielsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-05 15:29

en lille tilføjelse herfra - næsten allt de programmer der kan gøre effektivt rent kommer af og til - til kort - overfor visse programmer - hvorfor det er en god ide at lige checke registreringsdatabaserne - det har jeg måttet flere gange