/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Afinstalation af NAV 2002
Fra : Newsreader
Vist : 500 gange
400 point
Dato : 03-09-02 00:31

Jeg har nu fire gange forsøgt at afinstallere NAV 2002 fra min PC'er (XP pro UK).

Mit problem er, at hver gang jeg afinstallerer NAV kan jeg ikke efterfølgende komme på nettet. Geninstallerer jeg NAV så kan jeg igen komme på.

Jeg har foruden den traditionelle afinstallation og brugt Symantec's Rnav.exe tool og fulgt den foreliggende vejledning. Endvidere har jeg fulgt Symantec's vejledning for manuel afinstallering af NAV, og sidst men ikke mindst, har jeg foretagen en manuel rensning af registreringsdatabasen med regedit og regdt32.

Og lige meget hjælper det. Hvad f**den skal jeg gøre for at få det til at fungere igen UDEN skulle geninstallere NAV? Og UDEN at skulle geninstallere XP (som tidligere er blevet foreslået)?

Efter evigheders venten hos Symantec og en forvirret teknikker lykkedes det mig at komme igennem til deres en i deres hotline som hævdede at han vidste hvad der skulle til, og som hellere end gerne ville hjælpe .... hvis jeg ville betale 29 euro! Så muligheden er der åbenbart, men hvordan?

mvh
Newsreader

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-09-02 00:36

hvilken type internetforbindelse har du

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 03-09-02 00:46

ADSL (TDC)

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 03-09-02 01:16
Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 03-09-02 01:27

Yep, jeg har været en tur igennem denne og de øvrige der henvises til.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 23:38

Newsreader <Newsreader.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg har nu fire gange forsøgt at afinstallere NAV 2002 fra min PC'er (XP
> pro UK).

Du skal spoerge i dk.edb.sikkerhed.virus -- her kan vi bedst hjaelpe dig
hvis du helt vil undgaa den slags falsk sikkerhed.

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 23:48

On Mon, 2 Sep 2002 23:38:23 +0100, Alex Holst <a@mongers.org> wrote
in <v8p0la.eb1.ln@miracle.mongers.org>:

>Newsreader <Newsreader.news@kandu.dk> wrote:
>> Jeg har nu fire gange forsøgt at afinstallere NAV 2002 fra min PC'er (XP
>> pro UK).
>
>Du skal spoerge i dk.edb.sikkerhed.virus -- her kan vi bedst hjaelpe dig
>hvis du helt vil undgaa den slags falsk sikkerhed.

Tak - og jeg har givet den et fut til dk.edb.sikkerhed.virus.

Med venlig hilsen
Newsreader

--------------------------------------------------------------
E-mail: research@direkte.org

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 03-09-02 01:38

har du også slettet evt flyttet dit netkort til en anden port og geninstalleret den ??
----
ja i gode gamle dage var norton god ( peter norton ) men NU øvøvøvøvøvøvø
du skriver .. UDEN at skulle geninstallere XP (som tidligere er blevet foreslået)?
men du kan da godt installer oven i den du har det gør ingen skade du mister da ikke noget ved det

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 03-09-02 01:46

Nej, den med slette/flytte netkort til en anden port har jeg ikke forsøgt - det må naturligvis prøves (kan bare ikke nå det lige nu, desværre).

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-09-02 09:50

Hej Newreader,

eh... dengang hvor du installerede WinXP var det så en XP installation fra bunden af... eller en opgradering fra en tidligere Windows version og så op til XP?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 03-09-02 10:17

Det var en instalation helt fra bunden på en helt ny maskine.

Det skal måske også lige nævnes at jeg kørte med en NAV 2001 i nogle få måneder inden jeg købte 2002-udgaven. 2001'en blev dog afinstalleret helt inden ver. 2002 blev installeret. Ydermere har jeg også kørt individuel rensning med Symantecs reg-rens-prog. 3 gange, af hhv. 2002, 2001 og så for en sikkerhedsskyld 2000 selvom den aldrig har været på maskinen.

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 03-09-02 10:44

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe til at finde en forklaring:

Efter at jag havde forsøgt at afinstallere NAV 2002 første gang forsøgte jeg mig med en instalation af Norman (ver. 5.3.2). Den kom med følgende fejlmeddelelse da den søgte at foretage en opdatering:

WinSock error 11004 WSANO_DATA
The requested name is valid and was found in the database, but is does not have the correct associated data being resolved for.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 13:37

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message
news:v8p0la.eb1.ln@miracle.mongers.org...
> Newsreader <Newsreader.news@kandu.dk> wrote:
> > Jeg har nu fire gange forsøgt at afinstallere NAV 2002 fra min PC'er (XP
> > pro UK).
>
> Du skal spoerge i dk.edb.sikkerhed.virus -- her kan vi bedst hjaelpe dig
> hvis du helt vil undgaa den slags falsk sikkerhed.

... falsk?
Jeg har flere gange fået en advarsel om en virus ved at besøge et websted.
Undgå den ved at være forsigtig?Det var desuden ra3.dk landsholdets
hjemmeside. .. desuden virkede NAV hos mig.

Mvh.:
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 14:07

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> writes:

> Jeg har flere gange fået en advarsel om en virus ved at besøge et websted.
> Undgå den ved at være forsigtig?

Ja. Hvis din browser er sat rigtigt op, underforstået at det er en
browser der *kan* sættes rigtigt op, så vil virusen ikke være en trussel.

Det kræver selvfølgelig at man følger med i om der bliver fundet fejl
i ens browser, og at man opdaterer når de bliver rettet. Helst også
at rettelsen sker hurtigt. Altså sparer man ikke noget i forhold til
at holde sin antivirus opdateret, ud over at der er færre nye huller i
de fleste browsere end der er nye viruser.

> Det var desuden ra3.dk landsholdets hjemmeside. .. desuden virkede
> NAV hos mig.

Er du sikker? Du kan ikke se hvis der er en virus den ikke fanger.

Hvis din browser er sikker behøver du ikke antivirus for at forhindre
web-baserede viruser. Hvis din browser ikke er sikker, så husk at intet
antivirusprogram er 100% sikkert mod nye viruser.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 14:30

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message
news:d6rvusr8.fsf@hotpop.com...

> SNIP...
> Hvis din browser er sikker behøver du ikke antivirus for at forhindre
> web-baserede viruser. Hvis din browser ikke er sikker, så husk at intet
> antivirusprogram er 100% sikkert mod nye viruser.

Dvs. at en virus der har inficeret i en evt home.html fil vil kunne stoppes
af en browser på højeste sikkerhedsniveau? - jeg kører desuden winxp med
alle opdateringer + IE 6.0..
Desuden .. jeg husker naturligvis ikke hvilken version jeg kørte med på det
tidspunkt..

Mvh.:
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 14:37

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> writes:

> Dvs. at en virus der har inficeret i en evt home.html fil vil kunne stoppes
> af en browser på højeste sikkerhedsniveau?

Enten ja, eller også *kan* browseren ikke sættes sikkert op.

> - jeg kører desuden winxp med alle opdateringer + IE 6.0..

Jeg prøvede at være objektiv, men det smutter som sædvanligt når det
kommer til IE :).
Jeg bruger ikke IE netop fordi jeg ikke tror på at jeg kan sætte den
sikkert op. Måske kan andre, men jeg tør ikke.
Se f.eks. <URL:http://www.pivx.com/larholm/unpatched/>.

> Desuden .. jeg husker naturligvis ikke hvilken version jeg kørte med på det
> tidspunkt..

.... eller hvilke kendte, upatchede sikkerhedshuller der var på det tidspunkt.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Kommentar
Fra : AcidBurn

Dato : 12-09-02 17:07

Du kan prøve at downloade system mechanic fra http://www.iolo.com
Der kan du vælge "Remove ivalid uninstaller information" så kan du slette det fra din tilføj/fjern liste.

Håber du kan bruge mit svar ;)

Acid-Burn

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 10-10-02 02:43

Her er det du kan bruge det hedder Regcleaner og nemt at håndtere (Brugervenligt)
-----------------------------------------------------------------------------------
http://perso.wanadoo.fr/compagnie.adage/adage1.data/Stock%20log/RegCleaner.exe
-----------------------------------------------------------------------------------
Har selv ADSL bredbånd TDC(Ericsson), og har haft problemet næsten magen til...

M.V.H

-D-U-R-A-N-

2630Duran

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 26-10-02 12:23

Installer det nye program, derefter er du nødt til at sætte din opkaldsforbindelse op igen.
Slet de gamle opkaldsforbindelser, og start på ny.
mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 26-10-02 14:48

Jeg har prøvet den metode sammen med hjælp fra hotline fra bådeTDC og Norman og lige meget hjalp det.
mvh.
Newsreader

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-10-02 15:13

Hej Newsreader,

for du stadigvæk fejlen "WinSock error 11004 WSANO_DATA The requested name is valid and was found in the database, but is does not have the correct associated data being resolved for."?

hvis det er, er det åbenbart en fejl i i Winsock hvor den mangler et tilhørende IP nummer... så vidt jeg ka' få ud af denne side... "WSANO_DATA - Error 11004"... -->
http://support.ipswitch.com/kb/WSK-19980714-EM38.htm
og ka' skyldes et problem med en navneserver... nu ved jeg ikke lige hvordan dit system er bygget op, eller om din PC indgår i et netværk eller hvordan og hvorledes...
men ifølge overstående side... sku' fejlen bl.a. ha' noget med denne fejl at gøre... "WSAHOST_NOT_FOUND - Error 11001"... -->
http://support.ipswitch.com/kb/WSK-19980714-EM36.htm

så jeg ved ikke lige om sletningen af programmer har gået ind og rodet i DNS eller NIS... men det ku' godt se sådan ud... men umiddelbart er der kikset noget et eller andet sted... men jeg ved ikke om du har prøvet følgende...
put din WinXP pro cd i cd-rom drevet, og efterfølgende tryk på start --> kør --> indtast "sfc /scannow" tryk OK...
det sku' gerne rette op på fejl og korrupte filer, samt genoprette systemet...

har du evt. prøvet opdateringen til winXP (Service pack 1)?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : fahd

Dato : 31-10-02 18:11

har du prøvede at gå ind i kontrolpanel også ind i tilføj/fjern programer...

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 29-11-02 16:35

Tak for de mange svar og forslag, men det er nu endt med, at jeg har måtte gå den tunge vej og geninstallere WinXP helt fra bunden på en formateret harddisk. Surt show. Tomlen ned for Symantec og NAV, der vil have penge for at hjælpe med en afinstallation for et betalt program.

Accepteret svar
Fra : Ghettofamily

Modtaget 400 point
Dato : 14-12-02 22:51

Du skal muligvis blot fjerne liveupdate, jeg havde et ligende prob. Det hjalp da jeg manuelt slettede symatech mappen i programmer/program files, og derefter slettede symatech mappen i prgrammer/fælles filer, program files/common files. Det er vigtigt at man manuelt sletter disse to mapper. genstart derefter op i safe mode, tøm skraldespanden. Genstart så skulle det virke, det gjorde det for mig.

Godkendelse af svar
Fra : Newsreader

Dato : 15-12-02 09:38

Tak for dit svar, jeg fik en mail i torsdags med et lignende forslag, fra en der havde haft et tilsvarende problem med NAV, og her havde det også hjulpe. Desværre kom det lidt sent for mig, da jeg allerede har været nødsaget til at starte helt på en frisk ugen forinden.