/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vise helligdage i kalender
Fra : Mallie
Vist : 933 gange
100 point
Dato : 22-02-05 10:04

Hvordan får man outlook til at vise helligdage på en eller anden måde.

Jeg har tilføjet danske helligdage under kalenderindstillinger, men den markerer ikke dagene i selve kalenderen.

Jeg vil gerne at jeg ikke kan komme til at booke en arbejdsaftale på f.eks. 2. påskedag (mandag) uden at jeg kan se i min outlook kalender at det er en helligdag. Kan det lade sig gøre ? (Jeg gider ikke gøre det manuelt hver år)

/Mallie

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 22-02-05 10:57

Hejsa..

Jeg har lige prøvet at tilføje helligdage i min Outlook.. Kunne heller ikke.. Den siger dog at de er tilføjet??.. det virker lidt underligt.. Håber der kommer et godt bud fra en eller anden..

Kandaikke

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-02-05 10:57

Du klikker på funktioner --> indstillinger --> kalenderindstillinger-->
tilføj helligdage

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 22-02-05 11:10

Det er standard at den gentager helligdagene 10 gange.
Alle dine helligdage er startet for "år" tilbage. Prøv blandre i din kalender tilbage til f.eks. 2001 så vil du se at alle helligdagene er der.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 22-02-05 11:18

Thulin jeg skriver jo netop at jeg har tilføjet helligdage - ikke for at være på tværs, men altså....

Jeg har selv fundet ud af hvad der er galt. Jeg har outlook 2000 og den går kun til og med 2003. Hvis jeg bladrer tilbage i kalenderen skriver den godt nok f.eks. 2. juledag ud for 26. december 2003

Mit problem bliver løst med en opgradering af officepakken, siger min edb-ansvarlige. Med f.eks. office 2003 vil jeg få lagt helligdage ind til og med 2007. Dette vil sikkert også hjælpe dig Kandaikke.... Fedt navn forresten

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 22-02-05 11:19

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 22-02-05 12:17

Jo tak Mallie..

Jo.. jeg kan også se nogle helligdage tilbage til julen 2003...
Jeg har ellers lige haft besøg af min IT-mand og han opdaterede alt i min PC.. Hmm.. Må vist lige have fat i ham igen..

Kandaikke